Devedeset posto dnevnih vožnji njemačkih vozača kraće je od 50 kilometara, a 96 posto njih dnevno prelazi manje od 100 kilometara, rezultati su jednogodišnjeg istraživanja Mercedesovih inženjera koncentriranih na razvoj alternativnih pogona.
Hrvatski prosjek dnevne kilometraže još je manji i tako gledano, hibridni i električni automobili itekako imaju smisla.
Posebno su zanimljive hibridne plug-in verzije, čija mogućnost nadopune kapaciteta baterije u sinergiji s klasičnim motorom otvara prostor većem dosegu i bezbrižnoj vožnji, ali i efikasno spaja dobre performanse i visoku ekonomičnost vožnje, s više nego upola srezanim vrijednostima štetnih ispušnih plinova.
Mercedes je sada otišao korak dalje i usavršenu hibridnu plug-in tehniku uveo u gotovo sve modele i za razliku od konkurencije elektro pogon više ne kombinira s benzinskim, već - s dizelskim motorom (izuzetak je najmanja A-klasa).
Zahtjevniju i skuplju pogonsku tehnologiju već smo isprobali u terencu GLE 350de, a sada nam je u Frankfurtu na kratku probu dopala E-klasa, pod oznakom 300de.
Otvor za punjenje strujom 13,5-kilovatsatne baterije (na brzom punjaču puna je za sat i pol), pozicioniran ispod stražnjeg desnog svjetla, jedino je po čemu se plug-in izvedba izvana razlikuje od standardne, pa se drukčiji karakter auta zapravo počinje jače otkrivati u komfornoj, prostranoj i digitaliziranoj unutrašnjosti, pogledom u sadržajnu konfiguraciju velikih staklenih ekrana.
U njima je važno mjesto odvojeno i za detaljne grafičke prikaze tijeka i korištenja energije obje vrste pogona - 2,0-litrenog dizelaša od 194 KS i 400 Nm i elektromotora od 90 kW i 440 Nm.
Sofisticiran pogonski sklop u konačnici ispaljuje ukupnih 306 KS i 700 Nm, dovoljno da limuzinu s 9-stupanjskom automatikom i stražnjim pogonom, dugačku 4,92 metra i tešku 2060 kilograma, ispali do stotke za 5,9 sekundi i dogura do dopuštenih 250 km/h. Zamalo u kategoriji AMG modela! Pritom se samo na struju može kraće vrijeme voziti sve do 130 km/h.
Elegantan stil kojim se elektro i dizelski motor neosjetno izmjenjuju u aktivnom i pasivnom radu i kojim se moćno, ekonomično i uz užitak krstari otvorenim cestama na valu velike snage i momenta zapravo je samo lijep bonus postojanja plug-in-hibridne E-klase.
Doseg vožnje samo na struju od oko 45 kilometara (WLTP standard) dovoljan je naime, za dnevno krstarenje gradom samo na baterije i gotovo bez utroška dizelskog goriva, praktički za nula kuna, što u kombinaciji s radom dizelskog motora smanjuje ukupnu prosječnu potrošnju na 1,5 l/100 km i spušta C02 ispuh na 41 g/km.
To su brojke koje se uklapaju u novu ekološku regulativu koja uskoro stupa na snagu, ali i omogućuju neometan ulazak u zelene zone središta velikih europskih gradova.
Naravno da nam je u praksi potrošnja bila veća od tvornički deklarirane, ali i 3,5 litara dizela i 24 kWh struje na 100 km, koliko je pokazalo računalo na kraju probne rute, fenomenalan je rezultat.
I što je najbolje, unatoč skupljoj tehnologiji, a zbog niskog C02 i posljedično osjetno manje trošarine, hibridna E-klasa jeftinija je od usporedive klasične dizelske. Sinergija o kojoj vrijedi razmisliti!
UKRATKO
Jednakim pogonom opremljena je i C-klasa, u kojoj sjajan spoj snage i ekonomičnosti još jače dolazi do izražaja. Takav C 300de košta 339.210 kuna, samo 1650 kuna više od najsnažnijeg klasičnog dizela 300d (245 KS)
Poznata razina luksuza i komfora sa samog vrha piramide više srednje klase u hibridnoj verziji je oplemenjena višim stupnjem tehnološke razine pogona, ali i prateće informacijske podrške s potpunim uvidom u tijek kretanja energije i samu ekonomičnost vožnje
Električno-dizelski E 300de (306 KS) košta 434.080 kuna, a to je - pazite ovo - 3720 kuna manje od običnog dizela 300d (245 KS) i 43.880 kuna jeftinije od 350d (286 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....