STROJ ZA GUŠTANJE

VOZILI SMO: MORGAN 3 WHEELER ludi spoj tricikla i aviona

U 3 Wheeleru mjesta nema ni za lijek, tvrdo je i hladno, no ova zabava ne može se usporediti ni sa čim
 FOTO: Ivan Lcković

Debela kožna jakna, kaciga, pilotske naočale… Procedura nije obavezna, ali ju je pametno poštivati ako se za volan 3 Wheelera vozač namjerava uvući na manje od 10 stupnjeva Celzijusa, bez obzira koliko to smiješno izgledao. Kao da nije dovoljna već i sama pojava malenog dvosjeda koji nastupa kao križanac, hm, koječega. Đavolje kočije koja ni anđelima nije mrska, dvokrilca iz Prvog svjetskog rata, ali bez krila, Harley-Davidsona s viškom kotača i Grunfova najnovijeg izuma…

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Motor se pali nakon otvaranja zaštitnog poklopca i pritiska na tipku kakva u Typhoonu služi za otpuštanje bombi i koju Morgan kupuje od istog dobavljača kao i Eurofighter. U rano jutro u mirnom mjestašcu nadomak Beča, dvolitreni V-Twin tvrtke S&S (koja je isti motor izrađivala i za Harley), zazvučao je upravo onako kako i izgleda, ogoljen na nosu 3 Wheelera, da ga svi mogu vidjeti: moćno, prijeteće, fantastično… Njegovih 85 KS možda ne zvuči mnogo, ali kad čovjek uzme u obzir da ovo čudo na vagi broji jedva nešto više od pola tone, jasno je sa čime vozač može računati.

Mjenjač je Mazdin, ručni petstupanjski i apsolutno je fantastičan, jer mu je hod ručice vidno kraći negoli u MX-5 iz kojeg potječe, a tu je i nezaobilazna fly-off ručna kočnica, koja cijeloj priči daje dodatni sportski štih prošlih vremena. Na poklopljenu papučicu gasa V2 pušta prvi urlik i Morganom na cestu, potpuno suhu i nimalo izlizanu, izlazimo prvi put i odmah smo na boku. Uh, ovo će biti živa ludnica! Na prvoj ravnici 3 Wheeler brzo nabire okretaje do 5250, gdje isporučuje sve što ima, i u tren oka jurimo preko 150 km/h. U otvorenom kokpitu, koji nema ni krova ni vjetrobrana nego tek dvije staklene pločice koje samo najveći optimisti može nazvati deflektorima, spremni smo za polijetanje.

Da ima krila, nema sumnje, uskoro bismo se odlijepili sa zemlje… A da nismo uzeli gorespomenutu opremu, jednako tako, nema sumnje, smrzli bi se. Prsti lijeve ruke, koja izviruje iz kokpita više od desne, već se grče oko upravljača. Sljedeći put, ako ga ikad bude, svakako ćemo uzeti i rukavice… U čemu vozač najviše uživa, teško je odlučiti. Proklizavanje i kontriranje su na vrhu, jasno, ali i zvuk je jedan od kandidata. Teško je odlučiti što je bolje: štektajuće nabiranje okretanja, ili otpuštanje gasa nakon kojeg do izražaja dolazi glasan fijuk koji podsjeća na onaj zlokobni zvuk Štuke u poniranju. Za njega je kriv jedan Quaifeov sklop prijenosnog zupčanika, koji potječe iz motosporta, gdje, dakako, zvučna izolacija nije na listi prioriteta. Nama, iskreno, zvuči fantastično, no nekima od dosadašnjih kupaca taj se zvuk na dnevnoj bazi baš i nije toliko svidio.

Morgan se stoga sad hvali novim smještajem i izolacijom spomenutog sklopa. No, važnije je spomenuti da od lanjske modelske godine dolazi i sa sustavom za hlađenje motora, unaprijeđenim upravljačkim sustavom, novim smještajem ispravljača za punjenje akumulatora te do 3 centimetra podesivim papučicama… Bez obzira vozili stariji ili najnoviji model, 3 Wheeler uvijek pruža jedinstveno iskustvo. Konkretnu cijenu za njega u našem, splitskom uredu Morgana još nemaju, no orijentacije radi, u Austriji on starta na 54.900 eura sa svim davanjima. Riječ je o skupoj igrački za odrasle, koja sigurno nije za svaki dan. Ali onaj dan koji provede u njoj, vozaču ostaje u pamćenju zauvijek…

3 WHEELER V2 S & S

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 1983 ccm

Snaga 85 KS pri 5250/min

Moment 140 Nm pri 3250/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva (Mazda)

Dimenzije 322,5 x 172 x 100 cm

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 6 sekundi

Masa 525 kg

Spremnik goriva 42 litre

Potrošnja 9,3 l/100 km

Ispuh C02 215 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 21:23