Renault je u Zagrebu predstavio gamu plug-in elektrificiranih modela inovativne i učinkovite tehnologije pogona. Gradski Clio E-TECH Hybrid, gradski crossover Captur i kompaktni Meganer E-TECH Plug-in Hybrid novost su u ponudi, a nude elektrificiranu vožnju za svaki dan kao i upotrebljivost prilagođenu većini potreba kupaca. Trend je sve brža elektrifikacija kod svih najvećih igrača na tržištu i to gotovo svih klasa i veličina modela. Renault je, doduše, još prije desetak godina nanjušio smjer u kojem će ići trendovi i na valu uspjeha električnog Zoe ima status jednog od pionira moderne elektrifikacije, s dobrim temeljima za budućnost koja je - već počela.
Do kraja 2022. stiže osam električnih i 12 hibridnih i plug-in hibridnih Renaulta, a jedan od predvodnika novog vala je Captur. Koristi plug-in hibridnu, benzinsko-električnu tehnologiju punjive baterije, kao jedini u svojoj klasi s takvom vrstom pogona i uopće najjeftiniji plug-in hibrid na tržištu. Iako, nije jeftin. Starta na 222.400 kuna ili s eventualnim poticajem 182.400 kuna. Dizelaši 1.5 dCi su jeftiniji, ali zbog drastično manje potrošnje hibrida u gradu, kojim se s punom baterijom praktički čitav dan može voziti samo na struju, hibrid daje debelog materijala za razmišljanje.
Navika na nov pogon i rutinu vožnje te prilagođenu organizaciju svakodnevice brzo se stječe. Sklop poznatog atmosferskog benzinca 1.6, dvaju elektromotora korejskog LG (49 i 25 kW) i baterije japanskog Hitachija kapaciteta 9,8 kWh isporučuje sistemsku snagu od 160 KS, a fino sinhroniziran s inovativnim automatskim mjenjačem napredne tehnologije, prenesene iz Renaultovih bolida Formule 1 i iznova kalibrirane, vožnji daje notu energičnosti, ali i optimalne iskoristivosti hibridnog sustava. Mjenjač ima 15 programa rada te dvije brzine za električni i četiri za benzinski motor, sve automatski prilagodivo i potpuno neosjetno izmjenjivo, ovisno o načinu vožnje. Ubrzanja su glatka kao da je u pitanju bezstupanjski mjenjač, samo silovitiji i bez razvlačenja okretaja.
Kreće se uvijek na struju (sustav ne dopušta potpuno pražnjenje baterije) i cjelokupan dojam je, naročito u mirnoj vožnji, vrlo sličan klasičnom električnom automobilu. Ubrzanje od 10 sekundi i najveća brzina od 173 na sat korektne su vrijednosti za građanski stil vožnje usmjeren na ekonomičnost, u što se uklapa i uobičajena Renaultova udobnost. Za volanom, osjećaj je praktički kao u klasičnom Capturu i masa od 1565 kilograma izlazi na vidjelo jedino u ekstremnijim situacijama kočenja i izmjene težišta.
S punom baterijom na struju može se odvoziti do 50 kilometara, u gradu do vrlo iskoristivih 65, a to je za većinu vozača više nego dovoljno za cjelodnevnu mirnu vožnju gradom samo s jednim punjenjem (tri do pet sati). Bez kapi benzina! Na otvorenoj cesti može se postići i 135 na sat, uz kraći doseg, naravno. Deklarirarnu prosječnu potrošnju benzina od 1,4 litre smo na mješovitoj testnoj ruti digli na nešto nanje od 2,5 litre i u takvim okvirima pažljive vožnje spremnik goriva od 39 litara (smanjen zbog baterije) čini se apsolutno dovoljnim. Iz istog razloga smanjen je prtljažnik na 379 odnosno 557 litara, ovisno o poziciji kliznog sjedala.
U vozačkom okruženju drukčiji su jedino grafika i sadržaji digitalne instrumentne ploče i centralnog ekrana, prilagođeni hibridnom pogonu. Oprema je već u prvom paketu Intens jako dobra, pa i to utječe na cijenu od 222.400 kuna. Šminkerska Edition diže iznos na 229.400, a ulovi li se poticaj cijene padaju na 182.400, odnosno 189.400 kuna do registracije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....