Tek što se proizvodnja zahuktala, nova Navara je već okrunjena titulom Europskog pickupa godine. Čestitke! A kao i dosad, i nova Navara nudi dvije karoserijske izvedbe, radnu King Cab (dugu 5,12 metra, s kraćim putničkim dijelom i pomoćnim stražnjim sjedalima) te putničku Double Cab (5,33 metra, s pravim stražnjim sjedalima), no tu sve sličnosti sa starim modelom i prestaju. Vanjski izgled sad je, naime, još autoritativniji i s pozamašnim dimenzijama zrači mišićavim luksuzom, pa neprestano mami poglede.
Unutrašnjost? Iznimno velika i jednako dojmljiva, a u višim razinama opreme i luksuzna (koža, hi-fi, panoramska kamera, automatsko kočenje i još čak 125 elemenata za doplatu…). Da nema tvrde (ali i vrlo kvalitetne) plastike te ponekog jednostavnijeg detalja osjećaj bi bio kao u raskošnijem terencu. Osovinski razmak je, zanimljivo, skraćen na 3,15 metra (-5 cm), zbog čega je okretnost vožnje bolja, ali je teretni prostor u odnosu na stari model ipak duži za 6,5 cm i sad može nositi do 1,2 tone. Ni vuča jahte, odnosno prikolice teške do čak 3,5 tona, dakle, neće biti problem.
A motori? Dojmljivi. Novorazvijeni, četverocilindarski 2,3-litreni dizelaš u osnovnoj verziji nudi 160 KS i 403 Nm, dok u twinturbo izdanju izvlači 190 KS i 450 Nm. Osnovnu verziju moguće je kombinirati sa stražnjim ili pogonom 4x4, dok uz twinturbo ide samo 4x4. Uz twinturbo je moguće odabrati i izvrstan novi 7-stupanjski automatski mjenjač. Šalta limuzinski brzo i mekano, dok slabija verzija ima isključivo ručni, također odlični 6-stupanjski. Povrh toga, Navara u dužoj izvedbi Double Cab ima posve nov stražnji ovjes, kakav u pickup klasi još nije viđen.
Umjesto lisnatih opruga, stražnji dio vozi na novoj vrsti multilink ovjesa sa pet prihvatnih točaka. Zadržava svojstva visoke nosivosti, ali donosi udobnost na razini velikog SUV auta. I lakši je za 20 kila. Kraći King Cab zadržao je lisnate opruge, ali ovješene s donje strane, što poboljšava terenske sposobnosti i težinu smanjuje za 7 kila. Navara je tako na asfaltnoj cesti vrlo udobna, lagano poskakuje samo na grubljim dionicama i tek pogled svrnut iza auta otkriva da je riječ o kamionetu, a ne terencu.
Motori su osjetno uglađeniji i štedljiviji u odnosu na stari 2.5 dCi, pa smo slabiji u King Cabu asfaltom vozili i s manje od 7 litara. Djeluju moćno i brzi su (ubrzavaju za 10,8 do 12 sekundi i postižu 172 do 184 km/h), no posebnu dozu uvjerljivosti pokazuju na grubom terenu. Silina snage i moment kojima raspolažu, a i istovremeno i stoička mirnoća rada na niskim okretajima, kojima su, uz korištenje reduktora i blokade diferencijala, vukli 1,9 tona težak pickup vrlo strmim usponima i potom, uz pomoć sustava za automatsko kočenje, na opasno snažnoj nizbrdici i spuštali u podnožje planine, ostavljaju dojam moćnog i robusnog pickupa, kojem je doslovno svejedno vozi li asfaltom ili prašumom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....