U klasi kompaktnih SUV automobila puno je igrača u šesnaestercu, ali igralište je dovoljno veliko pa svi mogu zabijati golove. Audi Q3 pritom je jedan od najstarijih, ali još uvijek najefikasnijih igrača, što će u studenom, kad iz tvornice u mađarskom Gyoru krenu isporuke nove, druge generacije sigurno dobiti novi zamah. Nov model već smo isprobali na prezentacijskoj vožnji zavojitim planinskim cestama talijanskih Dolomita i još prije kretanja uočili: dobro izgleda! Lagano je nabildan i pritajeno agresivan pa ni njemu nije strana poznata Audijevska samouvjerenost. Koliko je sličan drugim kućnim novitetima, najmanje je toliko i različit. U tome i jest snaga Audijevih modela, a ulogu u svježem nastupu igraju i nove proporcije – Q3 je sada duži za 10 centimetara (4,48 metra), širi za dva (1,85 m), ali je i mrvu niži, za pola centimetra (1,58 m). Postavljen je na poznatu modularnu platformu iz serije MQB osovinskog razmaka većeg za osam centimetara (2,68 m) i na cesti je zato skladniji nego što je prije bio.
Foto: Audi
Nije više kao napuhana žaba. Naravno da se pomak odrazio i na većem komforu unutrašnjosti, posebno na stražnjem sjedalu, s više mjesta za koljena. Lakše će biti smjestiti i prtljagu. Povećanje prtljažnika za priličnih 70 litara (ukupno 530) pritom nije jedini benefit, jer je stražnje trodijelno sjedalo ujedno i klizno (15 cm), pa se veličina prtljažnika može i modulirati. Koncepcijski i tehnološki, unutrašnjost je korjenito promijenjena i također prati stil ostalih novih Audija. To znači da pravilne horizontalne linije armature naglašavaju širinu interijera, čvrsti i kvalitetni materijali njeguju visoke standarde izrade, a digitaliziran prizor ispred vozača stvara ugođaj sukladan novom tehnološkom dobu. Naglasak je naravno, na digitalizaciji gotovo svih funkcija: vozač gleda u digitalne instrumente već u osnovnoj verziji, a nemalim brojem funkcija upravlja se dodirnim zaslonom i MMI sustavom (Multi Media Interface), s kombiniranim prikazima podataka o vožnji i navigaciji na velikom 12,3-inčnom ekranu ispred vozača ili 10,1-inčnom u sredini konzole.
Ponuđene su sve opcije povezivosti s internetom i pametnim telefonom, pa i aplikacija myAudiapp, kojom će vlasnik i mobitelom moći upravljati postavkama navigacije, glazbe i sličnog, iz spremljenih podataka analizirati kako vozi, potražiti gdje je točno parkirao…). Jedino su ispod središnjeg ekrana ostavljene izdvojene kontrole klima uređaja, čiji rad se i dalje podešava ručno. I još jedna odlična stvar: središnji dio konzole je zajedno s ekranom zakrenut blago prema vozaču, radi bolje i brže vidljivosti u vožnji. Hedonistički orijentirani vlasnici moći će uživati i u finim materijalima poput brušene kože kojim je u skupljim paketima presvučen i razdjelni dio između gornjeg i donjeg dijela armature ili snažnom, koncertnom 3D zvuku hifi sustava Bang&Olufsen (680W i 15 zvučnika). Ugrađeni su naravno i svi sigurnosni sustavi, od inteligentnog automatskog kočenja do izvrsnog adaptivnog tempomata, aktivnog do 200 km/h.
Novo podvozje, s većim osovinskim razmakom i širim tragom kotača, uz novo fino podešavanje rada ovjesa (sprijeda McPherson, straga četverovezni multilink) ostavilo je traga i na boljem ležanju i okretnosti te rafiniranijem osjećaju za volanom. Naginjanje u jačem ulasku u zavoj svedeno je gotovo na razinu klasičnog kompakta i ograničenje dolazi jedino u vidu povišenog težišta. Kroz sustav Drive Select ponuđeno je šest profila rada motora, mjenjača i tvrdoće ovjesa (novost je Offroad program), s naglašenijim razlikama između pojedinih programa. U opciji će biti ponuđen i servo s progresivnim omjerom izravnosti, sve do sportski direktnog 11,4. U ponudi motora, mjenjača i pogona nema posebnih novosti i Audi se u početku prodajnog ciklusa oslanja na provjerena i dobro prihvaćena dizelska i benzinska rješenja. Poznati 2.0 TDI i dalje ima 150 i 190 KS, s time da početni može imati i prednji i dobro poznati quattro pogon s Haldex spojkom te precizni ručni ili brz 7-stupanjski DSG mjenjač, dok jači samo quattro i samo automatiku. Benzinci? Jako nam se dopao tihi, ekonomični i za normalnu vožnju više nego dovoljno poletan i brz 1.5 TFSI (150 KS), s isključivanjem dva cilindra u mirnoj vožnji. Dolazi s prednjim pogonom i DSG mjenjačem. U cjeniku će se naći i dva veća, muškija turbobenzinca 2.0 TFSI (190 i 230 KS), oba isključivo s DSG mjenjačem i pogonom quattro.
Ukratko
Veći je izvana, pa onda i prostraniji iznutra: duži je 10 centimetara, širi dva i ima osovinski razmak veći gotovo osam centimetara. Visina manja za pola centimetra naglašava rast dužine i širine. Iz programa doplata moći će se odabrati i snažna LED Matrix svjetla. Gume će serijski biti 17 i 18 cola, doplatne 19 i 20 (Audi Sport), a promjer diskova sprijeda ide do 340 mm, straga do 310 mm
Virtualna instrumentna ploča raznih grafičkih prikaza i više mjesta na stražnjem sjedalu nove su vrline, dok je ručni mjenjač ostao precizan, ali i pomalo krut. Ugođaj za volanom varijacija je na temu novih Audija viših klasa, ali ovdje sa središnjom konzolom zakrenutom prema vozaču (10 stupnjeva)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....