Hyundai je danas u Zagrebu specijaliziranim novinarima predstavio potpuno novu, četvrtu generaciju Tucsona i već prvi susret s novim SUV-om nam je jasno dao do znanja kako su Korejci ovaj put odlučili jako "pritisnuti" konkurenciju. Dizajn novog Tucsona vrišti od samopouzdanja pa se kupci VW Tiguana, Peugeota 3008 i društva itekako imaju u što zagledati.
Jako hrabro od Hyundaija, no oduvijek, a posebice u današnje vrijeme, prvi dojam kod automobila je ključna stavka, a novi je Hyundai Tucson po tom pitanju definitivno sada skrenuo pažnju na sebe. Izgled prednje maske s ukomponiranim LED svjetlima najznačajniji je detalj koji privlači pažnju, a jednako je privlačan i stražnji kraj s karakterističnim, podijeljenim led svjetlima kao i mišićavi bokovi s razlomljenim plohama.
Zanimljiva priča se nastavlja i u modernom, jasno strukturiranom interijeru. Po pitanju prostranosti ni dosad se Tucsonu nije što imalo prigovoriti, pa je novi model bez obzira što je smješten na novu platformu tek neznatno poraste po dimenzijama. Međuosovinski razmak iznosi 268 cm (+1 cm), dužina 450 cm (+2), širina 186,4 cm (+1,5 cm) i visina 165 cm (+0,5 cm).
Nadalje, u novom kokpitu više nema klasičnih instrumenata već digitalna instrumentna ploča naglašava visokotehnološku orijentaciju, a atraktivan je i središnji zaslon od 10,25 inča osjetljiv na dodir (koji promptno reagira pri korištenju), oslobođen svih fizičkih prekidača. Dojam kvalitete u kabini osiguravaju korišteni materijali i izrada, a svidjelo nam se i umetanje tkanine pri dizajniranju kokpita što smo doduše već vidjeli kod konkurenta Peugeota 3008, ali se i ovdje jako lijepo uklopilo.
Na stražnjoj klupi mjesta za noge ima kao u priči, a impresivan je i prtljažnik koji ovisno o izvedbi nudi od 546 do čak 620 litara obujma. Očekivano visoki smještaj za upravljačem olakšava ulazak te nudi preglednost u svim smjerovima, da je ovjes sa stražnjim multilinkom podešen na udobnost osjeti se odmah, kao da je upravljanje precizno zahvaljujući novom servo upravljaču. Od posebnosti novog Tucsona koje pridonose komociji izdvajamo "multi-air" način rada trozonskog klima uređaja koji "pametno" i diskretno raspršuje zrak cijelim vozilom, kao i prednja te stražnja grijana sjedala.
Zamjerki nema ni na opremu za sigurnost: putnike štiti sedam zračnih jastuka sa središnjim koji sprječava kontakt vozača i suvozača prilikom sudara,a dok bi od aktivne sigurnosti izdvojili sustav pomoći u vožnji autocestom, nadzor za vozila i pomoć za izbjegavanje vozila u mrtvom kutu, sustav za pomoć u izbjegavanju frontalnog sudara sa zaštitom automobila, pješaka i biciklista koja je nadograđena tako da uključuje i funkciju skretanja u raskrižju...
I po pitanju pogona izbor je širok: dostupna je čitava sila elektrificiranih pogonskih sklopova, a svi se temelje na dva motora s unutarnjim izgaranjem. Mi smo tako prve kilometre napravili u verziji s elektrificiranim dizelašem 1,6 CRDi od 136 KS uparenim s automatskim mjenjačem.
Ipak stožerni je motor turbobenzinac 1.6 T-GDi opremljen tehnologijom promjenjivog otvaranja ventila se nudi u klasičnoj izvedbi sa 150 KS, a s dodanim blagim, 48-voltnim hibridnim sustavom dolazi također sa 150 KS, ali i sa 180 KS. Ovaj je motor smješten i u punokrvni hibridni model s litij-polimerskom baterijom od 1,49 kWh koji u suradnji s elektromotorom snage 44,2 kW nudi moćnih 230 KS.
U ponudi je i spomenuti dizelaš 1.6 CRDi koji samostalno nudi 115 KS, dok u izvedbi s blagim, 48-voltnim hibridnim sustavom raspolaže sa 136 KS. Uz već poznati 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom uz klasičnu i mild-hibridnu benzinsku izvedbu nudi se i novorazvijeni inteligentni ručni mjenjač iMT koji prilikom vožnje ujednačenom brzinom omogućava krstarenje bez potrošnje goriva.
Što se opreme tiče, već osnovna Comfort ima klimu, kameru za vožnju unazad, tempomat, središnji zaslon od 8 inča, dok uz idući paket Comfort Plus stižu i aluminijski naplaci od 17 cola, upravljač i ručica mjenjača u koži, automatski klima uređaj, stražnji parkirni senzori te digitalna instrumentna ploča.
Po pitanju cijena, početna benzinska izvedba 1.6T od 150 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i opremom Comfort stoji 174.990 kuna, dizelska 1.6 CRDi ISG sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i opremom Comfort 193.990 kuna, dok hibridna verzija HEV 1.6T 2WD 6AT od 230 KS s opremom Comfort stoji od 229.990 kuna do registracije.
Na koncu, isprobati novi Tucson i doznati više detalja već možete saznati kod najbližeg Hyundai koncesionara, a mi ovom prilikom najavljujemo prvi test ovog doista naočitog SUV-a iz popularnog C-segmenta originalnog izgleda, prostrane kabine i jako široke ponude opreme i motora...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....