Prva generacija sportskog Mercedesova SUV-a odrađuje posljednje mjesece uspješne karijere, a mi smo u snježnim, ledenim visinama austrijskog Tirola već sjeli za volan novog modela, koji na naše ceste stiže sredinom 2020.
U zasljepljujuće bijelom ambijentu Alpa kontrastni doživljaj impozantne karoserije opremom napucanih probnih primjeraka u toploj, tamnoplavoj boji posebno je upečatljiv i onako na prvu rekli bismo, Mercedes opet ide jako!
Veliki Coupe ponovno je izrastao na bazi klasičnog i još svježe nvog GLE modela, pa i dalje izgleda robusno, snažno i skupocjeno, samo na moderniji način i s jače naglašenom coupeovskom formom. Iako, određeni dojam nezgrapnosti nije nestao.
Sjedanjem za volan međutim, to je sada sasvim druga priča, ni po čemu zajednička s prijašnjim modelom, osim karakteristično visoke pozicije sjedenja i u globalu podjednakim osjećajem unutrašnjeg prostora, sa slabom preglednošću unatrag, pa stvar spašavaju senzori i kamere.
Multimedijalno-informacijski sustav MBUX sa sustavom rada djelomice baziranim na umjetnoj inteligenciji, s malim milijunom tematskih i grafičkih kombinacija sadržaja i prikaza na velikim ekranima diktira novu dimenziju uzvišene atmosfere koja sada intenzivno koketira s futurizmom i nudi novu vrstu zabave i funkcionalnosti za volanom.
Fini materijali i pedantna izrada nešto je što se podrazumijeva u Mercedesovoj visokoj klasi, upotpunjuje visoka očekivanja i dio je demonstracije moći i ugleda.
Ispod kože sve je novo, od platforme kao modifikacije one iz klasičnog GLE do ovjesa direktnije usmjerenog na čišći užitak vožnje i jačih, a ekološki i potrošnjom umjerenijih motora. Sav napredak je naravno, najizraženiji u AMG modelu s 3,0-litrenim rednim biturbo 6-cilindrašem (435 KS i 520 Nm), potpomognutim mildhibridnim sustavom koji generira dodatnih 22 KS i 250 Nm.
Ne samo da 2,3 tone težak 4x4 i na snijegu vuče kao sotona (5,3 sekundi do stotke i na suhom do 250 na sat), već fascinira fantastičnim ležanjem koje, kad se u glavi usvoje povišeno težište i pozamašna masa, u rukama umješnog vozača u zavojima pretvara grandiozni coupe gotovo pa u bolid.
Sofisticiran zračni i aktivni ovjes s elektromehaničkom stabilizacijom naginjanja i u milisekundama promjenjivom tvrdoćom pomiče granice proklizavanja i sigurnosti, pa je osjećaj na volanu iskreniji, a kontrola masivnog auta uz pomoć sjajnog 4matic pogona bolja.
No, većini potencijalnih kupaca bliži će biti umjereniji i cijenom osjetno povoljniji, ali u vožnji tek nešto manje bogataški moćni dizelski 3,0-litreni 6-cilindraši 350d (258 KS i 620 Nm) i 400d (330 KS i 700 Nm), također sa serijskim 4x4 pogonom i sjajnom automatikom sa devet brzina.
Najzanimljivim se ipak čini dizelsko-plug-in-hibridni 350de (320 KS i 700 Nm). Ide jednako dobro kao 400d, a troši upola manje, uz doseg vožnje samo na struju do 100 kilometara ili do brzine 160 na sat. Sjajna stvar!
Ukratko
Početni model 350d koštat će 725.000 kuna. Bit će to zanimljiv bogataški troboj s BMW-om X6 (707 tisuća) i Audijem Q8 (752 tisuće)
Biturbo mildhibridni 3.0 motor (435+22 KS) i sportski plus program čine AMG u rukama vještog vozača strašno brzim i zabavnim
Nova platforma ima osovinski razmak veći dva cm (2,94 m), pa suputnici straga imaju još malo više mjesta
Prtljažnik je minimalno povećan s ionako velikih 650 na 655 litara, no pravi dobitak je spuštanje ulaznog praga za šest centimetara, za lakši unos stvari
Igra proporcija: izgleda duži od standardnog GLE, a zapravo je kraći šest centimetara. Od dosadašnjeg Coupea duži je četiri centimetra (4,94 m) i širi jedan (2,01)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....