Kada pripadate grupaciji koja drži 30 posto tržišta u klasi lakih gospodarskih vozila, izmišljanje tople vode nije opcija. Švedski stol pred kojim su se našli njemački inženjeri ulaskom u brak s Francuzima posao im je olakšao do te mjere da im je glavna preokupacija bila pokazati prstom prema željenim artiklima s PSA polica. Opušteni obiteljski dogovori na relaciji Pariz-Russelsheim zasigurno su finalizirani u ležernom tonu. - Želite naše tvornice u španjolskom Vigu i portugalskom Mangualdeu? - Može. - Hoćete li i našu novu platformu? - Može. - Ma, kad je bal nek je maskenbal, uzmite i motore, sigurno će dobro pristajati Combu! Dogovoreno! No, šalu na stranu, projekt pete generacije Comba nije stvaran isključivo po copy-paste principu, razlike u odnosu na francusku braću itekako postoje. Dizajnerski odjel stvorio je novo lice, doduše prilično smirenije od blizanaca, no vizualno prepoznatljivo i usklađeno s ostatkom Opelove ponude putničkih automobila. Odnosi se to na masku hladnjaka, farove i branik dok je ostatak karoserije identičan Berlingu.
Foto: Opel
Potpuno novi interijer otkriva da niti Nijemci nisu imuni na trendovsku opijenost gadgetima (multimedija s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 20,3 cm, povezivost s pametnim telefonom i bežično punjenje, head-up zaslon…), a tu je i čak 19 sustava sigurnosne elektronike, od automatskog kočenja, nadzora prianjanja pogonskih kotača IntelliGrip do samostalnog parkiranja. Korisna novost je sustav Flank Guard koji pomoću 12 senzora pri malim brzinama vozaču pomaže izbjeći stupiće i druge manje vidljive prepreke s bočne strane. Ulazak u kabinu trenutačno nas je vratio u prijašnja vremena kada je praktičnost bila apsolutni prioritet, a ne tek ispunjavanje forme u šarenim artiklima s etiketama crossovera. Naime, sva tri sjedala drugog reda zasebno su podesiva i preklopiva uranjenjem u podnicu, pa utovarni prostor ostaje potpuno ravan. Kombinacija ima beskrajno puno, preklapa se i suvozački naslon, a pretinaca ima čak 28, ukupnog obujma 186 litara. Svako sjedalo standardno ima vlastiti nosač Isofix za dječju sjedalicu što u drugom redu omogućuje montažu tri dječje sjedalice jedne kraj druge.
Umjesto platforme Fiat Dobla, Combo korak s vremenom hvata na novoj PSA platformi EMP2 koja donosi bolju upravljivost, a kuru oštrine dodali su Opelovi inženjeri s dotjeranim upravljačkim mehanizmom. Kada ovoga mjeseca stigne u Hrvatsku, ponudu motora činit će trocilindarski turbobenzinac 1.2 PureTech sa 110 i 130 KS, slabiji u spoju s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a snažniji i s naprednim 8-stupanjskim ZF automatikom. Boje dizelaša brani lani predstavljen 1.5 BlueHDi s realnom potrošnjom između 5 i 6 litara. U verzijama sa 75 i 100 KS ima ručni 5-stupanjski mjenjač, dok najsnažnija i najbrža, time i najuvjerljivija izvedba sa 130 KS i 300 Nm, dolazi sa ručnim 6-stupanjskim ili automatskim 8-stupanjskim mjenjačem.
Ukratko
Ako nema dovoljno mjesta za podizanje petih vrata, stvari se mogu dohvatiti ili ubaciti u prtljažnik kroz zasebni stakleni otvor. Prodaja starta u rujnu, a ponudu motora čine 1,5-litreni dizelaš (75, 100 i 130 KS) i trocilindarski turbobenzinac 1.2 (110 i 130 KS)
Za razliku od francuskih blizanaca koji trendovskim rješenjima prate crossovermaniju među europskim kupcima, Combo je dizajnerski mnogo smireniji. Multimedijski sustav s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 20,3 cm kompatibilan je s Apple CarPlay i Android Auto platformama
Combo dolazi s Opel Eye kamerom koja obrađuje razne podatke iz vožnje stvarajući temelj za sustave pomoći. U slučaju bogate opreme kakva je krasila naše primjerke, Combo Life ostavlja dojam uglađenosti, unatoč ponegdje tvrđoj plastici. Nude se standardna i duža verzija s pet ili sedam sjedala. Verzija s pet sjedala standardne dužine ima prtljažnik od 597 litara, a duža čak 850 litara
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....