NA BATERIJE

VOZILI SMO NOVI SMART EQ FORTWO Ide samo na struju, dobio je više šminke i piksela, ali doseg s jednim punjenjem ostaje isti

Prijelaznu fazu do 2022. kada stiže prvi kinesko-njemački model, Smart je iskoristio za predstavljanje posljednje samostalno proizvedene, isključivo električne i vizualno unaprijeđene, ali s dosegom od 140 kilometara još uvijek prilično skromne, EQ izvedbe
 Smart

Posljednjih godinu dana Smart je živio na aparatima. Pad prodaje i veliki financijski gubici (godišnje oko 500 milijuna eura) postali su prevelik uteg njemačkoj kompaniji i bilo je samo pitanje vremena kada će čelnici Daimlera kimnuti glavom.

No, umjesto likvidacije, prije točno mjesec dana, dolazi do velikog preokreta. Kineski Geely (vlasnik Volva, Lotusa i 10 posto udjela u Daimleru) ubrizgava 350 milijuna eura u posrnulu njemačku kompaniju i preuzima 50 posto udjela u Smartu.

Prvi zajednički kinesko-njemački Smart na tržište stiže 2022. godine (Nijemci zaduženi za dizajn, Kinezi za tehnologije i proizvodnju), a važan dio strateškog partnerstva je i lansiranje nove, veće izvedbe Smarta koju će parkirati u B segment, kod Renaulta Zoe, Peugeota e-208 i električne Opel Corse.

Dvogodišnju prijelaznu fazu Smart je iskoristio za predstavljanje posljednjeg samostalno proizvedenog, redizajniranog modela čiji su nas ključevi dočekali na aerodromu u Valenciji.

smart EQ fortwo, coupe, cool silver, prime line, interior black fabric with grey topstitching

 
smart EQ fortwo, coupe, Stromverbrauch kombiniert, 4,6 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 16,5-15,2; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 4.6 kW on-board charger, (kWh/100 km), 16.5-15.2; Combined CO2 emissions (g/km) 0
smart EQ fortwo, coupe,  Stromverbrauch kombiniert, 22 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 15,2-14,0; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 22 kW on-board charger, (kWh/100 km), 15.2-14.0; Combined CO2 emissions (g/km) 0

Susret uživo potvrdio je dojam s fotografija, Smart je podvrgnut blagim kozmetičkim korekcijama koje su mu pružile veću dozu zrelosti i ozbiljnosti, no sve i dalje izgleda tipično ‘smartovski’.

Kura botoksa donijela je novu prednju masku s većim, vizualno agresivnijim otvorima te izmjenjenim svjetlima sprijeda i straga.

smart EQ fortwo, coupe, cool silver, prime line, interior black fabric with grey topstitching

 
smart EQ fortwo, coupe, Stromverbrauch kombiniert, 4,6 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 16,5-15,2; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 4.6 kW on-board charger, (kWh/100 km), 16.5-15.2; Combined CO2 emissions (g/km) 0
smart EQ fortwo, coupe,  Stromverbrauch kombiniert, 22 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 15,2-14,0; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 22 kW on-board charger, (kWh/100 km), 15.2-14.0; Combined CO2 emissions (g/km) 0

Promjene u kabini također nisu dramatične. Prioritet je bila bolja povezanost automobila s pametnim telefonima tako da na revidiranoj središnjoj konzoli ulaznica u multimedijsko carstvo sada dolazi u obliku 8-inčnog ekrana osjetljivog na dodir na kojem sve funkcionira besprijekorno, brzo i jednostavno.

Gadgetomani će odmah instalirati aplikaciju koja otkriva krvnu sliku automobila, odnosno stanje baterije i doseg, ali i najbliže punjače te slobodna mjesta za parkiranje.

smart EQ fortwo, coupe, cool silver, prime line, interior black fabric with grey topstitching

 
smart EQ fortwo, coupe, Stromverbrauch kombiniert, 4,6 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 16,5-15,2; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 4.6 kW on-board charger, (kWh/100 km), 16.5-15.2; Combined CO2 emissions (g/km) 0
smart EQ fortwo, coupe,  Stromverbrauch kombiniert, 22 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 15,2-14,0; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 22 kW on-board charger, (kWh/100 km), 15.2-14.0; Combined CO2 emissions (g/km) 0

S tehničke strane nije bilo promjena, shvatili smo to čim smo skinuli auto s utičnice. Dočekao nas je doseg od 139 kilometara koji na papiru možda djeluje dovoljno za svakodnevne gradske potrebe, no u praksi je i ta brojka nategnuta.

S uključenim klima-uređajem, nakon dva-tri prijeđena kilometra i par snažnijih ubrzanja autonomija je pala na 115 kilometara.

smart EQ fortwo, coupe, cool silver, prime line, interior black fabric with grey topstitching

 
smart EQ fortwo, coupe, Stromverbrauch kombiniert, 4,6 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 16,5-15,2; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 4.6 kW on-board charger, (kWh/100 km), 16.5-15.2; Combined CO2 emissions (g/km) 0
smart EQ fortwo, coupe,  Stromverbrauch kombiniert, 22 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 15,2-14,0; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 22 kW on-board charger, (kWh/100 km), 15.2-14.0; Combined CO2 emissions (g/km) 0

Sličan pad događa se pri svakom pokušaju žešće vožnje koju električni Smart pak, obožava. Naime, straga smješten elektromotor sa 82 KS od starta nudi 160 Nm momenta i naglim pritiskom papučice gasa vozača i suvozača lijepi za sjedalo. Do 60 km/h stiže za manje od pet sekundi dok je do stotke pak potrebno priličnih 11,9 sekundi.

Ako ste smireni vozač i još vas pri tome ne uznemirava pogled na ponirajući doseg, EQ ForTwo idealno je rješenje. Posebno u gradskoj špici gdje se prestrojavate i parkirate kao kralj. Manevriranju doprinosi i krug okretaja od svega 6.95 metara.

Sve tri varijante električnog Smarta kroz nekoliko će dana biti dostupne u domaćim salonima, a cijene kreću od 176.375 (ForTwo), 181.625 kuna (ForFour) i 202.500 (Cabrio) kuna. Radi se o visokim iznosima, no kada bi ugrabili eventualne državne subvencije, električni Smart koštao bi 100 tisuća kuna.

smart EQ fortwo, coupe, cool silver, prime line, interior black fabric with grey topstitching

 
smart EQ fortwo, coupe, Stromverbrauch kombiniert, 4,6 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 16,5-15,2; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 4.6 kW on-board charger, (kWh/100 km), 16.5-15.2; Combined CO2 emissions (g/km) 0
smart EQ fortwo, coupe,  Stromverbrauch kombiniert, 22 kW-Bordlader, (kWh/100 km), 15,2-14,0; CO2-Emission kombiniert (g/km) 0 //
Combined power consumption, 22 kW on-board charger, (kWh/100 km), 15.2-14.0; Combined CO2 emissions (g/km) 0

Ukratko

Litij-ionske baterije kapaciteta 17,6 kWh pametno su raspoređene po podnici tako da podjednako opterećuju osovine i ne stvaraju probleme u vožnji

Putem opcijskog punjača snage 22 kW baterija se za 40 minuta može napuniti do 80 posto. U standardnoj utičnici punjenje traje oko tri i pol sata

Glavna svjetla sada koriste LED tehnologiju, a ispod njih su smješteni veći i vizualno agresivniji otvori. Ahilova peta je i dalje doseg od 140 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 03:26