Posljednjih godinu dana Smart je živio na aparatima. Pad prodaje i veliki financijski gubici (godišnje oko 500 milijuna eura) postali su prevelik uteg njemačkoj kompaniji i bilo je samo pitanje vremena kada će čelnici Daimlera kimnuti glavom.
No, umjesto likvidacije, prije točno mjesec dana, dolazi do velikog preokreta. Kineski Geely (vlasnik Volva, Lotusa i 10 posto udjela u Daimleru) ubrizgava 350 milijuna eura u posrnulu njemačku kompaniju i preuzima 50 posto udjela u Smartu.
Prvi zajednički kinesko-njemački Smart na tržište stiže 2022. godine (Nijemci zaduženi za dizajn, Kinezi za tehnologije i proizvodnju), a važan dio strateškog partnerstva je i lansiranje nove, veće izvedbe Smarta koju će parkirati u B segment, kod Renaulta Zoe, Peugeota e-208 i električne Opel Corse.
Dvogodišnju prijelaznu fazu Smart je iskoristio za predstavljanje posljednjeg samostalno proizvedenog, redizajniranog modela čiji su nas ključevi dočekali na aerodromu u Valenciji.
Susret uživo potvrdio je dojam s fotografija, Smart je podvrgnut blagim kozmetičkim korekcijama koje su mu pružile veću dozu zrelosti i ozbiljnosti, no sve i dalje izgleda tipično ‘smartovski’.
Kura botoksa donijela je novu prednju masku s većim, vizualno agresivnijim otvorima te izmjenjenim svjetlima sprijeda i straga.
Promjene u kabini također nisu dramatične. Prioritet je bila bolja povezanost automobila s pametnim telefonima tako da na revidiranoj središnjoj konzoli ulaznica u multimedijsko carstvo sada dolazi u obliku 8-inčnog ekrana osjetljivog na dodir na kojem sve funkcionira besprijekorno, brzo i jednostavno.
Gadgetomani će odmah instalirati aplikaciju koja otkriva krvnu sliku automobila, odnosno stanje baterije i doseg, ali i najbliže punjače te slobodna mjesta za parkiranje.
S tehničke strane nije bilo promjena, shvatili smo to čim smo skinuli auto s utičnice. Dočekao nas je doseg od 139 kilometara koji na papiru možda djeluje dovoljno za svakodnevne gradske potrebe, no u praksi je i ta brojka nategnuta.
S uključenim klima-uređajem, nakon dva-tri prijeđena kilometra i par snažnijih ubrzanja autonomija je pala na 115 kilometara.
Sličan pad događa se pri svakom pokušaju žešće vožnje koju električni Smart pak, obožava. Naime, straga smješten elektromotor sa 82 KS od starta nudi 160 Nm momenta i naglim pritiskom papučice gasa vozača i suvozača lijepi za sjedalo. Do 60 km/h stiže za manje od pet sekundi dok je do stotke pak potrebno priličnih 11,9 sekundi.
Ako ste smireni vozač i još vas pri tome ne uznemirava pogled na ponirajući doseg, EQ ForTwo idealno je rješenje. Posebno u gradskoj špici gdje se prestrojavate i parkirate kao kralj. Manevriranju doprinosi i krug okretaja od svega 6.95 metara.
Sve tri varijante električnog Smarta kroz nekoliko će dana biti dostupne u domaćim salonima, a cijene kreću od 176.375 (ForTwo), 181.625 kuna (ForFour) i 202.500 (Cabrio) kuna. Radi se o visokim iznosima, no kada bi ugrabili eventualne državne subvencije, električni Smart koštao bi 100 tisuća kuna.
Ukratko
Litij-ionske baterije kapaciteta 17,6 kWh pametno su raspoređene po podnici tako da podjednako opterećuju osovine i ne stvaraju probleme u vožnji
Putem opcijskog punjača snage 22 kW baterija se za 40 minuta može napuniti do 80 posto. U standardnoj utičnici punjenje traje oko tri i pol sata
Glavna svjetla sada koriste LED tehnologiju, a ispod njih su smješteni veći i vizualno agresivniji otvori. Ahilova peta je i dalje doseg od 140 km