Zaboravite poslovnu limuzinu S90, pa čak i luksuzni XC90 - najvažniji automobil u Volvovoj ponudi zove se XC60. Čak milijun primjeraka, odnosno trećina svih u posljednjih osam godina prodanih automobila švedskog proizvođača, nosi oznaku XC60. Šveđani bi da tako i ostane, pa su u ožujku na salonu u Ženevi predstavili novu, drugu generaciju SUV modela srednje klase. Glavni adut? Luksuz. Jer, baš kao i u slučaju broj većeg XC90, novi crossover gađa na najskuplje primjerke u klasi - Audi (Q5), BMW (X3) i Mercedes (GLC).
Izvana, dakako, izgleda kao umanjena verzija sjajno dizajniranog XC90, od kojega je kraći čitavih 26 centimetara. Ista blještava maska hladnjaka s vertikalnim prorezima za zrak, isti dugi poklopac motora i kratki prevjesi, ista stražnja i prednja svjetla s već prepoznatljivom središnjom diodom što podsjećaju na Mjollnir, čarobni malj nordijskoga boga Thora... Uživo, međutim, ne djeluje nezgrapno kao XC90, a pažljiviji će promatrači, pogotovo u stražnjem dijelu, prepoznati proporcije starog XC60.
Foto: Volvo
Kad smo već kod usporedbe s prethodnikom iz 2008., nova generacija je sa svojih 4,69 metara jedva četiri centimetra dulja i jedan jedini centimetar šira (1,90 metara). A niža je čak pet centimetara. Pritom ne treba strahovati od manjka prostora za glavu, jer su i sjedala ugrađena niže, pa i sprijeda i straga udobno putuju čak i viši od 195 centimetara. Tijesno više nije ni za koljena putnika na stražnjim sjedalima, jer je međuosovinski razmak narastao za čitavih 9 centimetara (2,87 metara), u prvom redu nauštrb prtljažnika koji je unatoč četiri centimetra duljoj karoseriji s prijašnjih 495 litara narastao za samo 10 litara (505 litara).
Više od ponude prostora, međutim, raduje uređenje unutrašnjosti koja ni po čemu ne zaostaje za broj većim i osjetno skupljim XC90. Ugodna sjedala tvornički su presvučena kožom, motor se pokreće okretanjem kromiranog prekidača smještenog kraj ručice mjenjača, brzina i broj okretaja motora očitavaju s digitalne instrumentne ploče (uz doplatu i s vjetrobrana)... Izbor materijala je sjajan (drvo otvorenih pora, brušeni aluminij, koža...), a s obzirom da je izrada besprijekorna, nameće se zaključak da unutrašnjost danas nitko ne radi bolje (ni ljepše) od Volva, čak ni donedavno nedostižni Audi.
Švedski proizvođač ne zaostaje ni po pitanju motora – poprečno ugrađenih 2,0-litrenih benzinaca i dizelaša serijski opremljenih automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i pogonom 4x4. U ponudi će već od početka prodaje biti dva turbobenzinca T5 (254 KS) i T6 (320 KS) i dva turbodizelaša D4 (190 KS) i D5 (235 KS) te hibridni T8 (407 KS), ujedno i najbrži i najštedljiviji XC60, jer do stotke stiže za svega 5,3 sekunde i potegne do 230 km/h, a prema još uvijek važećem ciklusu mjerenja potrošnje troši svega 2,1 litru.
U taj se podatak, nažalost, nismo imali prilike uvjeriti na međunarodnoj prezentaciji potkraj svibnja u Barceloni, ali smo zato sjeli za upravljač snažnijeg - i nedovoljno uvjerljivog - benzinca T6 i našim kupcima neusporedivo zanimljivijeg dizelaša D5, koji sasvim pristojno pokreće i broj veći XC90. Aluminijski četverocilindraš s turbinom promjenjive geometrije lakoćom pokreće 1,8 tona težak švedski SUV – za kratke 7,2 sekunde stiže do stotke i pojuri do ne pretjerano uvjerljivih 220 km/h - prije svega zahvaljujući izdašnom okretnom momentu od 480 Nm pri 1750 okretaja. I troši u skladu s očekivanjima – 7,4 litre na prilično brzoj dionici od zračne luke El Prat do stotinjak kilometara udaljenog Bellprata. Još je, međutim, ljepše što se zahvaljujući izdašnoj zvučnoj izolaciji gotovo i ne čuje, pa se vožnja autocestom – uz doplatni ovjes sa zračnih oprugama – pretvara u opušteno krstarenje i uživanje u kristalno čistom zvuku hi-fi sustava Bowers & Wilkins.
Švedski crossover s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilink osovinom s poprečnom lisnatom oprugom straga (kao i Corvette i svojedobno Stojadin), manje je uverljiv na otvorenoj cesti, gdje dojam u bržoj vožnji kvare spor automatski mjenjač japanskog Aisina, a u zavojima i pozamašna težina (1814 kilograma) te prilično visoko težište (21,6 centimetara udaljenosti od tla). Pogotovo što se zbog spomenutih zračnih opruga u oštrim zavojima pretjerano naginje. No, uvijek ostaje siguran.
U skladu s tradicijom, XC60 već iz tvornice dolazi opremljen čitavim nizom sigurnosnih uređaja posljednje generacije, poput sustava za sprečavanje naleta koji osim osobnih automobila sada prepoznaje i pješake, bicikliste i veće životinje, a osim što aktivira kočnice po potrebi zakreće i upravljač. Ili sustava koji zakreće upravljač da bi izbjegao sudar s vozilom koje dolazi ususret. Sve to, dakako, ima i svoju cijenu. U slučaju švedskog crossovera najmanje 408.700 kuna (55.128 eura) za slabiji dizelaš D4 (190 KS) s osnovnim i prilično bogatim paketom opreme Momentum, odnosno 453.500 kuna za snažniji D5 (235 KS). Osjetno više nego stari XC60, ali ništa skuplje od podjednako opremljenih Audija Q5, BMW X3 ili Mercedesa GLC
Ukratko Volvo XC60 će u prodaji biti od rujna, po cijeni od 408.700 kuna za osnovni dizelaš D4 sa 190 KS i prilično bogat paket opreme Momentum (potkraj godine stiže i jeftiniji Kinetic). Od rasta na 4,69 metara najviše su koristi imali putnici na stražnjim sjedalima. Tijesno nije ni u prtljažniku sa 505 litara. Sa 190 centimetara širine, XC60 je jedva centimetar uži od broj većeg XC90, čiju platformu koristi (SPA) Četverocilindraš se pokreće kromiranim prekidačem uz ručicu mjenjača, kao i u XC90. Automatski mjenjač s osam stupnjeva isporučuje se serijski, ali za sjajan hi-fi Bowers&Wilkinsa valja doplatiti |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....