S oko pet posto udjela u ukupnoj prodaji Insignije, Country Tourer se neupućenima može učiniti ne posebno važnom izvedenicom limuzine iz Russelsheima, no istina je baš dijametralno suprotna. Osim što spomenuti postotak zapravo i nije toliko malen ako se zna da je prošla generacija Insignije proizvedena u više od 930.000 primjeraka, činjenica je i da ovakvu vrstu automobila u svojoj ponudi ima malo koji proizvođač. Izuzmemo li pritom iz računice premium brendove i njihove sjajne, ali i skupocjene modele, Country Tourer nema mnogo konkurencije.
Foto: Opel
Nova Insignia u svom “outdoor activities” izdanju namijenjena je vozačima koji će je koristiti svaki dan, uključujući i redovne odlaske na posao i vikende u planinama ili na moru i pritom prevaljivati velike kilometraže. U praksi to donosi prepoznatljiv izgled sa 25 mm višom karoserijom u odnosu na Sports Tourer te zaštite blatobrana, pragova i odbojnika (plastika), ali i podvozja (aluminij). Interijer je isti kao u spomenutom modelu, što znači puno prostora za putnike u kabini i njihovu prtljagu u stražnjem dijelu vozila (560-1655 l, što je za 130 više nego dosad), kokpit u potpunosti orijentiran prema vozaču i njegovim potrebama, ergonomski uspješna raspodjela komandi u četiri razine...
Bez sumnje zgodno, no sve to pada u drugi plan u vožnji: ova Insignia je u drugoj generaciji smršavila do čak 215 kg, a osim novog izdanja FlexRidea koji nudi izbor između Sport, Tour i Normal načina vožnje (prilagođava amortizere, upravljač, odaziv na gas i mjenjač), opremljena je vrlo zanimljivim pogonom na sve kotače. Umjesto tradicionalnog stražnjeg diferencijala, CT koristi sustav Twinster ili, u suštini, dvije elektronski kontrolirane višelamelne spojke koje po potrebi omogućavaju potpuni prijenos momenta na vanjski (lijevi ili desni) stražnji kotač, dakle bez kočenja unutarnjega.
Riječ je zapravo o istom onom sklopu koji u nešto drugačijem izdanju koristi i Focus RS (ovdje bez Drift moda), i u praksi stvar, mora se priznati, na Country Toureru – a isprobali smo ga na suhim i mokrim, ali i potpuno zasniježenim podlogama u Švicarskoj - funkcionira doista besporijekorno. Posebno uvjerljiva kombinacija pritom je ona sa sasvim novim biturbo dizelskim motorom sa 210 KS i 8-stupanjskim automatikom, dok su kupcima na izbor dani još i slabiji 2.0 dizelaš sa 170 KS i benzinci 1.5 T sa 165 te 2.0 T sa 260 KS. U Hrvatskoj se Country Tourer može naručiti već sada, a cijene za osnovni, jako dobro opremljeni model startaju na 213.110 kuna. Spomenuta konkurencija osjetno je skuplja...
Ukratko U sklopu Opel Exclusive opcije ponuđene su praktički bezbrojne mogućnosti individualizacije, uključujući i boju karoserije koju kupac uz doplatu može birati praktički iz čitavog spektra, bez ikakvih ograničenja Među mogućnostima opremanja su panoramski krov i Bose Premium, prtljažnik može primiti preko dva metra (2005 mm) duge predmete, a visina otvaranja petih vrata se može podešavati. Country Tourer s podvozjem podignutim za 25 mm u odnosu na Sports Tourer izvedbu vozi na gumama dimenzije 235/50 R18. Za kampiste je tu opcija Trailer Sway Controla |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....