DVIJE IZVEDBE

Vozili smo Opel Zafira-e Life: Uz dizelaše, njemački kombi sada vozi i na struju do 330 km

Opelov van dostupan je u dvije duljine karoserije, a s državnim poticajima stoji 310.532 kuna
 Ivan Lacković

Prve tri generacije, odnosno u razdoblju od 1999. do lipnja 2018., Zafira je bila kompaktni monovolumen, poput Renault Scenica ili VW Sharana. Tek je u 2019. u svojoj četvrtoj generaciji postala broj veća i dobila karoseriju kombija, odnosno minibusa, kao i braća blizanci iz grupacije Stellantis - Citroen Spacetourer i Peugeot Traveller, uz dodatak nazivu Life. Prednost? Zahvaljujući sasvim novoj platformi postoji i potpuno električna verzija, Zafira-e Life.

image
Ivan Lacković

Pokretana je u svakom slučaju 136 KS jakim elektromotorom sa 260 Nm. Najveća brzina? 130 km/h - naravno, da bi se sačuvala baterija. I tu je jedina razlika. Kupac može birati izmeđ 50 i 75 kWh.

image
Ivan Lacković

S manjom baterijom automobil prema navodima tvornice prevali oko 230 kilometra prema ciklusu WLTP, a na brzom se punjaču s priključkom istosmjerne struje od 100 kW s početnih pet do 80 posto napuniti za kratke 32 minute, dok u slučaju veće baterije od 75 kWh doseg raste na već za shuttle sasvim pristojnih 330 kilometara, uz ne pretjeranih 15 minuta dulje punjenje.

image
Ivan Lacković

Baterije su, inače, pokrivene tvorničkim jamstvom od osam godina ili 160.000 kilometara. Što se tiče ugrađenih punjača u automobilu, u ponudi su standardno jednofazni od 7,4 kW.

Sve ostalo je kao i kod obične, motorom s unutrašnjim sagorijevanjem pokretane Zafire. Automobil postoji u dvije duljine i sa do devet sjedala, a prtljažnik je sa 4,2 ili 4,9 prostornih metara podjednako velik kao i u slučaju Zafire dizelaša.

image
Ivan Lacković

Litij-ionske baterije su, naime, ugrađene u pod, a sastoje se od 18, odnosno 27 modula. Prednost? Osim što ne oduzimaju za shuttle dragocjen prostor u prtljažniku, spuštaju težište automobila, što putovanje čini ugodnijim.

Prostora je zahvaljujući raskošnih 3,28 metara razmaka između osovina u izobilju, a klizna bočna vrata otvaraju se električno, povlačenjem kvake ili pokretom stopala, što je zasad jedinstveno u kategoriji kombija.

image
Ivan Lacković

Sva sjedala su na šinama - u ponudi su verzije sa pet, šest, sedam i devet sjedala - a s preklopljenim sjedalom suvozača prevoziti se mogu predmeti dugi čak 3,5 metara. Vrata prtljažnika široko se otvaraju za lakši utovar, parkirna kočnica je električna, a Zafira-e polukružno se okrene između dva rubnjaka udaljena svega 11,3 metra.

image
Ivan Lacković

Videokamera i radar snimaju prostor ispred automobila, osim automobila i kamiona, prepoznaju i pješake, a u slučaju nužde automatski koče pri brzinama do 30 km/h. Uz to, u ponudi je i radarski tempomat, upozorenje na neželjeni izlazak iz prometne trake i umor, a svjetla se u slučaju nailaska automobila iz suprotnog smjera obaraju automatski. Po želji dolazi i projekcija na minijaturnu prozirnu plastiku (head-up).

image
Ivan Lacković

I cijena je, naravno, viša.

Za Zafiru-e Life traži Opel najmanje 380.532 kune za kraću M. To je, dakako, bez državnih poticaja na električne automobile u visini 70.000 kuna. S poticajima cijena iznosi 310.532 kune, što je 9000 kuna manje od Zafire Life pokretane 2,0-litrenim dizelašem sa 142 KS.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 18:20