Druga generacija Peugeota 508 više nije obična dosadna limuzina, već privlačni trendovski coupe sa četverim vratima i prozorima bez okvira. No, što tek reći za karavan… Karoserija rastegnuta na 4,79 m privlači pogled čim se pojavi u vidokrugu, u što smo se ponovno uvjerili tijekom prvih vožnji u Portugalu. Prvi susret je, naime, bio ove godine na salonu u Parizu. I zbilja, nije čudo što direktor dizajna francuske tvrtke Gilles Vidal na sva usta hvali linije novog karavana čijem šarmu prilično doprinosi i visina od svega 1,42 m (6 cm niža u odnosu na prethodnika), dobrodošla kad je riječ o aerodinamici i štednji goriva, a ponešto manje praktična, uvjerili smo se, pri ulascima i izlascima iz auta. No, da izgleda lijepo – izgleda. I tu se poseglo za prozorima bez okvira, naprijed je smještena velika kromirana maska hladnjaka, diodna svjetla imaju zavodljivu grafiku… Ukratko, 508 SW je mamac za poglede, no to mu niti blizu nije jedini adut.
Čim se sjedne za sad već tradicionalno malen, ali primjereno zadebljan upravljač i krene u vožnju, primjećuje se da je francuski karavan izrađen uz potrebnu dozu pažnje, kako bi bio konkurentan gdje god se pojavio, a posebice na zahtjevnom njemačkom tržištu uvijek gladnom karavana. Prestižnom dojmu pridonosi i temeljita zvučna izolacija, ali i sitnice poput preciznog i gotovo nečujnog mehanizma otvaranja stakala. Na digitalnu instrumentnu ploču pogled s lakoćom dopire preko minijaturnog upravljača, na središnjem grebenu pažnju okupira dodirni zaslon dijagonale 25,4 cm, a privikavanje traži tek ručica automatskog mjenjača. Izgleda lijepo i pod rukom djeluje poput kakvog joysticka posuđenog s neke igraće konzole, no samo rukovanje nije toliko intuitivno.
I transportne mogućnosti su primjerene, posebno kad se uzme u obzir da je ipak riječ o “lifestyle” karavanu. Prtljažnik je narastao sa 487 na 530 litara, što je više nego primaju karavanski BMW serije 3 (495 litara) ili Mercedes C-klase (490 litara). A kad se obore sjedala u drugom redu raste na 1790 litara, što uz nizak utovarni rub nudi primjerene mogućnosti tovarenja.
Na cesti se karavanski 508 ponaša prilično uvjerljivo. Lijepo upija neravnine, pa niti prelasci preko mnogobrojnih ležećih policajaca ne ostavljaju bolne posljedice. No, nije problem niti kad se poželi brže proći kroz zavoje – ovjes je čvrst i 508 SW lijepo drži zadani pravac, a uvjerljiv je i kod snažnijeg kočenja.
Koliko god trajala hajka na dizelaše, nema sumnje da će kupci rjeđe birati 1,6-litrene turbobenzince sa 180 i 225 KS, uparene isključivo sa 8-stupanjskim automaticima, a znatno češće 1,5 litreni (130 KS) i 2,0-litrene (160 i 180 KS) dizelaše, od kojih je najslabiji dostupan i uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Prava mjera za 508 SW, učinilo nam se, upravo je 2.0 BlueHDi od 160 KS, uparen sa 8-stupanjskim automatikom. Tihog i uglađenog rada, spreman stotku dohvatiti za svega 8,5 sekundi i pojuriti do 225 km/h, zadovoljava i potrošnjom od svega 7,1 litre.
Ukratko Baš kao četverovratni coupe i karavanski 508 ima kromiranu prednju masku hladnjaka s uzorkom startno-ciljnih zastavica. Francuski karavan kotrlja se na platformi EMP2, baš kao i Peugeot 308, 3008, 5008… No, uz birane materijale i fino podešen ovjes ostavlja prestižan dojam. Usprkos karoseriji visokoj svega 1,42 metra, niti putnici višeg rasta se neće žaliti na prostor – kako za koljena, tako i za glavu. Ručica 8-stupanjskog ručnog mjenjača kao da je posuđena s neke igraće konzole, no nije najpraktičnija za rukovanje Osim s velikog dodirnog zaslona dijagonale 25,4 cm, kojeg prate atraktivne tipke, vozač crpi informacije i s pregledne digitalne instrumentne ploče Prtljažnik nimalo ne razočarava – u startu broji 530 litara, a kad se obore sjedala u drugom redu raste na 1790 litara |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....