NOVA GENERACIJA

VOZILI SMO Piaggio Liberty 125 ABS Moderna Vespa s velikim kotačima

Začetnik generacije skutera s velikim kotačima u svom je petom izdanju postao još uravnoteženiji, praktičniji i jednostavniji za rukovanje, a dodatnu pažnju plijeni dizajnom i kvalitetom izrade
 Rudy Carezzevoli

Lagan, praktičan i elegantan, osnovne su vrline pete generacije Libertyja, skutera koji je za Piaggio postao jedan od ključnih modela. Od predstavljanja 1997. prodan je u više od 900.000 primjeraka, a svako novo izdanje donijelo je niz poboljšanja kojima je taj skuter s velikim kotačima dodatno potvrđivao svoju osobnost. Nova evolucija odrađena je temeljito i od stare je praktično preostalo tek ime iza kojeg se krije uravnotežen i privlačan skuter spreman zadovoljiti potrebe publike svih uzrasta.

Dotjerani su svi temeljni elementi poput ciklistike, motora i izgleda, a sve je dodatno garnirano klasičnim praktičnim rješenjima kao što su ravna platforma pod nogama, kukice za vješanje vrećica i izdašni pretinci ispod sjedala i ispod upravljača, a među opcijama su i kuferi koji se bojama i formom uklapaju u aktualni dizajn.

Novi Liberty pritom pažnju privlači i kvalitetom izrade. Spojevi plastičnih elemenata, naneseni premazi, kao i ugrađene komponente ne ostavljaju prostora za primjedbe. Napredak je uočljiv i na instrumentima, na kojima se mogu očitavati razne informacije uz pomoć izbornika kojim se upravlja prekidačem smještenim na upravljaču.
Liberty je svoju slavu stekao u zagušenom gradskom prometu, a novo izdanje još se bržim ritmom probija kroz kolone automobila. Unatoč kompaktnim dimenzijama položaj vozača pedantno je osmišljen i tek će oni viši od 185 mm dodirnuti koljenima prednji štit, a diskretna količina prostora nudi se i za suputnika, kojem su uz oslonce za noge na podnici dostupni i rukohvati integrirani u stražnji nosač kufera.

Ovjes revnosno upija neravnine i jamči udobnost za dosta sati vožnje i sa suputnikom, dok preciznost prednjeg dijela dozvoljava brze ulaske u zavoje pri čemu u manevrima nije zabranjena ni doza žestine. Za skuter s motorom od 125 ccm stabilnost je iznimna čak i pri maksimalnim brzinama na otvorenim dionicama izvan urbanih sredina, a dodatnu dozu povjerenja ulijevaju i kočnice, koje dozvoljavaju doziranje kočione sile, ali i spremno grizu, osobito prednji disk serijski opremljen ABS-om.

Dodatna živahnost koju donosi peto izdanje zasluga je i novog jednocilindričnog motora sa tri ventila u kombinaciji s dobro podešenim CVT prijenosom. Na startu je eksplozivan, a svaku igru s ručicom gasa spremno prihvaća. Vibracija praktično nema, a potrošnja je umjerena, pa ju ni nemilosrdno cijeđenje motora ne diže iznad 3,3 litre. Rezultat je to koji nadmašuje samo Honda PCX, no ona uz manji prednji kotač ima i tisuću kuna višu cijenu od Libertyja, koji u osnovnom izdanju stoji 22.990 kuna.

TEHNIČKI PODACI

Motor: 1 cilindar postavljen vodoravno, 3 ventila, 4 takta, zračno hlađenje
Obujam: 124,5 ccm
Snaga: 10,8 KS pri 7500/min
Moment: 10,7 Nm pri 6000/min
Provrt x hod: 52 x 58,6 mm
Prijenos: CVT variomat
Spojka: centrifugalna
Okvir: čelične cijevi
Ovjes: sprijeda teleskopska vilica hoda 76 mm, straga monoamortizer hoda 74 mm
Kočnice: sprijeda disk promjera 240 mm, ABS; straga bubanj promjera 140 mm
Gume: sprijeda 90/80 R16, straga 100/80 R14
Dužina: 1.945 mm
Međuosovinski razmak: 1.340 mm
Visina sjedala: 787 mm
Masa: 120 kg
Spremnik goriva: 6 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 02:26