TREĆI PLUG-IN MODEL

VOZILI SMO: PORSCHE PANAMERA S HYBRID Superhibrid troši manje od 3 litre

S ukupno 416 KS i 590 Nm, Panamera može pojuriti 270 km/h i ubrzati za 5,5 sekundi

Porsche se može pohvaliti činjenicom da je prvi i zasad jedini svjetski premium proizvođač s čak tri plug-in hibridna automobila u ponudi. Za razliku od preostala dva - Cayennea S E-Hybrid i 918 Spydera, koji snagu svojih pogonskih sklopova na podlogu prenose putem sva četiri kotača - Panamera u plug-in izvedbi i dalje dolazi s čistim stražnjim pogonom. I ta joj kombinacija, kako smo se mogli uvjeriti na testnoj vožnji okolicom Porscheova sjedišta Zuffenhausena, jako dobro pristaje.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Za pogon osebujne sportske kombilimuzine, sad se, baš kao i u hibridnom Cayenneu, brinu trolitreni V6 benzinac sa 333 KS te elektromotor sa 90 KS i utičnicom punjivom litij-ionskom baterijom od 9,4 kWh, što znači da je vozaču u konačnici na raspolaganju kombinirana snaga od 306 kW, odnosno 416 KS (na 5500 okretaja), kao i ukupni okretni moment od 590 Nm, dostupan od 1250 do 4000 okretaja. I više nego dovoljno, čak i za 2095 kilograma težak automobil. Prethodnik je, podsjetimo, imao 380 KS…

Iz prve ruke - i novi S E-Hybrid je Panamera kao i svaka druga. Impresivnih vanjskih, ali i unutarnjih dimenzija, s prepoznatljivim Porscheovskim kokpitom i specifičnim smještajem za volanom te onim karakterističnim osjećajem u kojem se neprestano izmjenjuju superluksuzno i supersportsko.

Stvari se, dakako, s okretanjem ključa u kontakt bravi drastično mijenjaju: premda se naizgled nije dogodilo ništa, veliki Porsche se na pritisak papučice gasa nečujno pokreće iz mjesta i počinje kliziti cestom. U vrhunski izoliranoj kabini jedva da se čuje i kotrljanje guma… A da ne bude zabune - nije ovdje riječ o nekoj eko-mješavina za postizanje što niže potrošnje, nego Michelinkama Pilot Super Sport s dimenzijama 255/40 R20.

U takvom, električnom načinu rada službeno se može prevaliti do 36 kilometara, nakon čega vozaču preostaje da se pouzda “samo” u benzinski pogon. No, u praksi stvari funkcioniraju malo drugačije: slično kao i kod Cayennea, vještiji će vozač uz minimum truda iz ovog sklopa izvući maksimum efikasnosti.

Nema tu velike mudrosti, dovoljno je tek brinuti da se u gradskoj vožnji što češće vozi na struju, a bateriju dopunjava ne samo utičnicom nego i vožnjom u načinu rada E-Charge, regeneracijom energije kočenjem i kotrljanjem, kad se za to ukaže prilika (na otvorenoj cesti ili na dugim pravcima, odnosno nizbrdicama na autocesti…)

Mi smo na taj način na ruti od nekih osamdesetak kilometara zabilježili potrošnju od 2,9 litara (tvornica deklarira 3,1 litru, uz samo 71 g/km ispuha CO2), a pritom smo vozili i autocestom i stajali u gužvi na semaforima. S druge strane, na odlučan pritisak na gas S E-Hybrid će pojuriti i 270 km/h (na struju 135 km/h), a iz mjesta se do stotke lansirati za tek 5,5 sekundi.

Stvarno sjajan stroj, pa i po cijeni od 956.606 kuna, s kojom taj plug-in hibrid starta u Hrvatskoj. Bez poticaja...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 15:29