AKTUALNO

VOZILI SMO RANGE ROVER P400e PHEV Engleski lord dobio utičnicu za struju

Osvježeno, ali prepoznatljivo izdanje legendarnog terenca prvi put stiže kao plug-in hibrid te podjednako osvaja cestovnim i svojim off road sposobnostima i mogućnostima pogonskog sklopa koji prema tvorničkim podacima u prosjeku troši 2,8 l/100 km i ispušta tek 94 g/km CO2
 JLR Global PR

U automobilskom su svijetu neke brojke impresivne već same po sebi, no punu dimenziju one dobijaju tek nakon što ih iskusite na svojoj koži. Posebno to vrijedi za novi Range Rover u PHEV izvedbi: s pogonom temeljenim na 300 KS jakom benzinskom četverocilindarskom Ingeniumu uz potporu elektromotora (85 kW/116 KS, smješten praktički u sklopu mjenjačkog sklopa) raspolaže s kombinirane 404 KS ukupne snage i 640 Nm momenta, pet metara dug i dvije i pol tone težak auto čak će i u onima s viškom samopouzdanja za volanom izazvati dozu poštovanja. Što je dobro, barem dok se vozač, a s njim i njegovi putnici, ne privikne na sve što ovakav Range može ponuditi. A to, kako smo iz prve ruke isprobali na cestama Oxfordshirea, ali i izvan njih, doista nije malo.

Foto: Land Rover

Najveća brzina od 220 km/h i ubrzanje 6,8 sekundi ovdje su tek početak priče: Range prelazi i do 51 km bez ijedne kapi goriva, a pritom u električnom režimu može razviti brzinu od 137 km/h. Za punjenje 13,1-kilovatsatne baterije P400e treba 2 sata i 45 minuta (brzi punjač) ili 7,5 sati na kućnom kablu, a kako je u EV načinu rada sasvim nečujan, u vožnji emitira umjetno generirani zvuk koji će upozoriti pješake na njegov dolazak. U vizualnom smislu, pak, nema straha da bi im Range mogao promaknuti, kako izvana tako i unutra, u SWB, ali i i produženom LWB izdanju. Potonje, dakako, oduševljava ponudom prostora na stražnjim sjedalima, hot stone masažom, vrhunskim materijalima i audio sustavom, tabletima s 4G vezom, hladnjakom u koji stanu dvije boce vina…

Vožnja do Heathrowa, u trajanju od gotovo sat i pol, u takvim okolnostima prolazi u trenu, no od nje nam se ipak više nam se svidjela ona kada smo umjesto službenog vozača za volan sjeli - sami. Na uskim engleskim B-cestama Range s krugom okretanja od 12,3 m isprva djeluje ogromno, no stvari brzo sjedaju na svoje mjesto. Uz raspodjelu masa koja je i s paketom baterija straga ostala uravnotežena kao i dosad, u vožnji je agilniji od očekivanja. Tokovi energije u paralelno-hibridnom, kao i EV načinu rada, u svakom se trenu mogu pratiti putem središnjeg dodirnog zaslona (vozač informacije dobiva putem tri zaslona na ploči i Head-Upa), a posebno korisni ovdje su sustavi optimizacije potrošnje i štednje električne energije. Prvi analizira različite faktore na ruti unesenoj u navigaciju i uzima ih u obzir pri kombiniranju rada električnog i benzinskog motora, a drugi ograničava korištenje električnog pogona samo ako u baterijama ima dovoljno struje.

Osim u uobičajenoj vožnji asfaltom, osamstupanjski ZF-ov mjenjač prilagođava se individualnim stilovima vožnje i izvan njega, pri čemu igra ulogu važnog partnera stalnom pogonu na sve kotače. Ključnu opciju i ovdje ima Terrain Response II obogaćen funkcijama Dynamic i Comfort, te poznatim modovima Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl i Eco. Sve u svemu, nikad više mogućnosti u nikad luksuznijem izdanju Range Rovera. S nestrpljenjem ga očekujemo i na našim cestama…

Ukratko

Četverocilindarski Ingenium broji 300 KS, a uz elektromotor smješten uz mjenjački sklop vozač na raspolaganju ima 404 KS

Range Rover PHEV na našem tržištu očekujemo na jesen, do kada će biti poznate i točne cijene i specifikacije. Mogućnosti opremanja bit će izuzetno široke

Tvornica za Range deklarira kombiniranih 2,8 l/100 km, što uz 90 l tanka daje autonomiju u tisućama km. Ni naš prosjek od 8 l, uz off road, nije bio loš

Uz podesivu visinu problem nam nije predstavljao ni prelazak jezera kroz vodu dubine 650 mm (najviše 900). Redukcija prijenosa funkcionira i u električnom načinu rada

Prepoznatljivim kokpitom dominiraju vrhunski materijali i komforne opcije, poput otvaranja krovnog pokrova gestom

Stražnja sjedala mogu se nagnuti do 40 stupnjeva, a prostor za noge porastao je čak do 1206 mm

Za punjenje baterije utičnicom smještenom iza prednje maske potrebno je 7 i pol sati na kućnom priključku ili 2 sata i 45 min. na brzom punjaču (32 kW)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 18:36