U automobilskom su svijetu neke brojke impresivne već same po sebi, no punu dimenziju one dobijaju tek nakon što ih iskusite na svojoj koži. Posebno to vrijedi za novi Range Rover u PHEV izvedbi: s pogonom temeljenim na 300 KS jakom benzinskom četverocilindarskom Ingeniumu uz potporu elektromotora (85 kW/116 KS, smješten praktički u sklopu mjenjačkog sklopa) raspolaže s kombinirane 404 KS ukupne snage i 640 Nm momenta, pet metara dug i dvije i pol tone težak auto čak će i u onima s viškom samopouzdanja za volanom izazvati dozu poštovanja. Što je dobro, barem dok se vozač, a s njim i njegovi putnici, ne privikne na sve što ovakav Range može ponuditi. A to, kako smo iz prve ruke isprobali na cestama Oxfordshirea, ali i izvan njih, doista nije malo.
Foto: Land Rover
Najveća brzina od 220 km/h i ubrzanje 6,8 sekundi ovdje su tek početak priče: Range prelazi i do 51 km bez ijedne kapi goriva, a pritom u električnom režimu može razviti brzinu od 137 km/h. Za punjenje 13,1-kilovatsatne baterije P400e treba 2 sata i 45 minuta (brzi punjač) ili 7,5 sati na kućnom kablu, a kako je u EV načinu rada sasvim nečujan, u vožnji emitira umjetno generirani zvuk koji će upozoriti pješake na njegov dolazak. U vizualnom smislu, pak, nema straha da bi im Range mogao promaknuti, kako izvana tako i unutra, u SWB, ali i i produženom LWB izdanju. Potonje, dakako, oduševljava ponudom prostora na stražnjim sjedalima, hot stone masažom, vrhunskim materijalima i audio sustavom, tabletima s 4G vezom, hladnjakom u koji stanu dvije boce vina…
Vožnja do Heathrowa, u trajanju od gotovo sat i pol, u takvim okolnostima prolazi u trenu, no od nje nam se ipak više nam se svidjela ona kada smo umjesto službenog vozača za volan sjeli - sami. Na uskim engleskim B-cestama Range s krugom okretanja od 12,3 m isprva djeluje ogromno, no stvari brzo sjedaju na svoje mjesto. Uz raspodjelu masa koja je i s paketom baterija straga ostala uravnotežena kao i dosad, u vožnji je agilniji od očekivanja. Tokovi energije u paralelno-hibridnom, kao i EV načinu rada, u svakom se trenu mogu pratiti putem središnjeg dodirnog zaslona (vozač informacije dobiva putem tri zaslona na ploči i Head-Upa), a posebno korisni ovdje su sustavi optimizacije potrošnje i štednje električne energije. Prvi analizira različite faktore na ruti unesenoj u navigaciju i uzima ih u obzir pri kombiniranju rada električnog i benzinskog motora, a drugi ograničava korištenje električnog pogona samo ako u baterijama ima dovoljno struje.
Osim u uobičajenoj vožnji asfaltom, osamstupanjski ZF-ov mjenjač prilagođava se individualnim stilovima vožnje i izvan njega, pri čemu igra ulogu važnog partnera stalnom pogonu na sve kotače. Ključnu opciju i ovdje ima Terrain Response II obogaćen funkcijama Dynamic i Comfort, te poznatim modovima Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl i Eco. Sve u svemu, nikad više mogućnosti u nikad luksuznijem izdanju Range Rovera. S nestrpljenjem ga očekujemo i na našim cestama…
Ukratko Četverocilindarski Ingenium broji 300 KS, a uz elektromotor smješten uz mjenjački sklop vozač na raspolaganju ima 404 KS Range Rover PHEV na našem tržištu očekujemo na jesen, do kada će biti poznate i točne cijene i specifikacije. Mogućnosti opremanja bit će izuzetno široke Tvornica za Range deklarira kombiniranih 2,8 l/100 km, što uz 90 l tanka daje autonomiju u tisućama km. Ni naš prosjek od 8 l, uz off road, nije bio loš Uz podesivu visinu problem nam nije predstavljao ni prelazak jezera kroz vodu dubine 650 mm (najviše 900). Redukcija prijenosa funkcionira i u električnom načinu rada Prepoznatljivim kokpitom dominiraju vrhunski materijali i komforne opcije, poput otvaranja krovnog pokrova gestom Stražnja sjedala mogu se nagnuti do 40 stupnjeva, a prostor za noge porastao je čak do 1206 mm Za punjenje baterije utičnicom smještenom iza prednje maske potrebno je 7 i pol sati na kućnom priključku ili 2 sata i 45 min. na brzom punjaču (32 kW) |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....