Juriti 240 km/h je jedno, a juriti 240 km/h u pet metara dugačkoj, 180 cm visokoj i više od dva metra širokoj grdosiji, teškoj 2300 kilograma nešto sasvim drugo. Ništa manje stresno nije na kraju više od kilometra dugačkog pravca nekadašnje RAF-ove piste u Fen Endu naglo zakočiti do nekih 80 km/h i postaviti auto za prolazak kratkim ovalom... Straha, međutim, nema jer ogromni diskovi ugurani u 22- colne kotače (380 mm sprijeda, 365 straga) s lakoćom obavljaju taj zadatak, a Range Rover Sport ponovno počinje mahnito nabirati brzinu približavajući se drugom, zanimljivijem dijelu kruga Jaguarove testne staze. Tamo je poseban gušt provesti ga slobodno proklizavajući kroz nekoliko vezanih zavoja – što se na prometnim i uskim engleskim cestama na putu ovamo baš i nismo usudili – sve, dakako, popraćeno fantastičnom rafalnom paljbom iz četverostrukih ispušnih cijevi. Sve do ponovnog izlaska na dugi pravac i ponovnog punog gasa, u potjeri do maksimalnih 280 km/h. Mogli bismo ovako do iznemoglosti, i to s osmijehom koji se ne skida s lica…
Foto: Land Rover
Ima tu nečega neobjašnjivo privlačnoga, u toj mahnitoj jurnjavi vozilom koje svojim oblikom tome ne samo da ne pogoduje, nego kao da joj ustvari prkosi. No to kod Range Rovera, pa tako i ovog SVR-a, nije ništa novo. Novi su neki drugi detalji, počevši od potpuno karbonskog poklopca motora, koji ima i vizualnu, ali i konstrukcijsku funkciju jer barem malo smanjuje masu vozila. Tko želi, može odabrati neku od kombinacija boja karoserije koje ugljična vlakna djelomično ostavlja otkrivena (kao na primjercima koje smo mi vozili), ili se odlučiti za neku klasičniju izvedbu, no ovaj će Sport u svakom slučaju izgledati moćno. Uz sve navedeno to stvarno nije teško, a k tome svakako treba spomenuti i nova svjetla te karakterističan prednji odbojnik s velikim otvorima koji pospješuju hlađenje kočnica, gume u dimenziji 295/40 R22 te SVO (Special Vehicle Operations) značke sprijeda i straga…, ali i u unutrašnjosti.
Oznake posebnog izdanja ovdje su vidljive već na pragovima, ali i na upravljaču i uzglavlju novih, sportskih, ali istodobno vrlo udobnih sjedala koja zahvaljujući superlakoj konstrukciji također uspijevaju osloboditi nešto više mjesta za putnike, ali i ušparati 30 kg čak i uz puni komfor koji im omogućuju funkcije grijanja i hlađenja. Kabina je inače zadržala dobro poznato okruženje sa specifičnom masivnom armaturom i središnjim grebenom, ali uz još više šlifa i dakako još više vrhunskih materijala i udobnosti. Touch Pro Duo infotaiment sustav poznat iz Velara, s dva velika 10-inčna dodirna zaslona, objedinjava niz različitih funkcija i pritom definitivno prati i diktira trendove. Najvažniji dio cijele ove priče, međutim, svakako je spomenuta motorizacija. U osnovi isti 5,0-litreni kompresorski V8 sada je osnažen za dodanih 25 KS na 575, što je najviše u dugogodišnjoj povijesti ove marke, i što uz 700 Nm vršnog okretnog momenta Sport SVR i unatoč spomenutoj masi i gabaritima potjera iz potpunog stajanja do 100 km/h za teško zamislivih 4 i pol sekunde. Ključnu ulogu pritom ima munjeviti 8-stupanjski torque converter automatik te – uz pogon na sve kotače koji se ovdje dakako podrazumijeva – Land Roverov dobro poznati Terrain Response za odabir načina vožnje ovisno o podlozi odnosno vremenskim uvjetima.
Sport SVR, međutim, svoje prirodno stanište ima na cesti i tu će biti neuhvatljiv i za neke mnogo više lakonoge primjerke. I kada se vozi sasvim smireno i u svakodnevnom stilu, što mu zapravo jako dobro pristaje, s vozačke pozicije djeluje uvijek spreman na skok. Našpanan baš onoliko koliko treba... Dovoljan je samo odlučan pritisak na gas i to se potvrđuje i u praksi, s neočekivano preciznim upravljačem i neočekivano malo ljuljanja i poniranja u zavojima. Uz spomenuti nenadmašan zvuk iz ispuha, stvarno ga je užitak dobro nagaziti i vjerujemo da to i vrijedi čak i ako niste “taj tip”. Na koncu, nakon hibridnog Rangea kod kojega smo se iskreno divili svemu onome što donose tehnološki napredak i čisti razum, lijepo je ponovno sjesti u nešto ovako sumanuto. Krajnje nerazumno, ali neodoljivo, poput fatalne žene s kojom se ne valja petljati, ali si ipak ne možete pomoći. Ma jednom se živi…
Ukratko Dovoljan je odlučan pritisak na gas i grdosija se budi, s neočekivano preciznim upravljačem i neočekivano malo ljuljanja i poniranja u zavojima. Tehnički dotjerani 5.0 V8 dobio je dodatnih 25 KS i sada ih broji 575, što je uvjerljivo najviše u povijesti marke. Rafalna simfonija iz ispušnih cijevi ne ostavlja mjesta sumnji o tome tko je upravo projurio cestom. Čak 2,3 tone težak SVR iz mjesta do 100 km/h ispaljuje se za samo 4,5 sekundi. Kokpit je bogati izlog svega najboljeg što Range Rover trenutno može ponuditi kupcima. Dva središnja info zaslona služe za upravljanje brojnim funkcijama i izgledaju sjajno. Sjedala presvučena Windsor kožom lake su i kompaktne građe te su uštedjela 30 kilograma, a istodobno su oslobodila dodatni prostor za noge putnika na stražnjoj klupi. Mjenjač je 8-stupanjski automatik Ovisno o odabranoj opremi, Range Rover Sport SVR vozi se na 21 ili 22 cola velikim kotačima, koji mogu primiti 380 odnosno 365 mm velike kočione diskove Karbonski prednji poklopac smanjuje ukupnu masu vozila. Tko želi, može odabrati neku od kombinacija boja karoserije koje ugljična vlakna djelomično ostavlja otkrivena |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....