VELIKI SUV

VOZILI SMO RENAULT KOLEOS Druga generacija s licem Talismana i nastupom terenca praskida sve veze s prethodnikom

S drugom generacijom Koleosa Renault je zašao u segment u kojem se u odnedavno pojavilo mnogo konkurenata, a nudi dva dizelska motora, dvije vrste pogona, dva mjenjača i niz serijskih i doplatnih elemenata
 Renault

Prvu generaciju Koleosa već smo pomalo i zaboravili jer je lansirana 2008. i na europskim tržištima, za razliku od Kine, primjerice, nije doživjela osobit uspjeh. Druga nastupa posve drukčije, kako atraktivnim izgledom na tragu Talismana i Espacea, tako i odabirom CMF-C/D platforme na kojoj u raznim formama vozi niz modela iz Renault-Nissanove alijanse. Na europska tržišta stiže s dCi motorima, ručnim i automatskim mjenjačima te pogonom na prednje ili sve kotače. Sve će mu to u borbi za kupce itekako trebati, jer stiže u nišu u kojoj se zadnjih godina stvorila gužva i u kojem sada ima doista svega, od Škode Kodiaq i Nissana X-Traila do Volva XC60 i Alfe Stelvio.

Foto: Renault

Mi smo u Finskoj imali prilike isprobati prvu snažniju dCi opciju, dvolitreni motor sa 175 KS, u kombinaciji s automatskim X-tronicom i prednjim pogonom, veličine 19 cola. Veći dio podugačke rute vodio nas je autocestama s rigoroznim ograničenjima brzine pa nam i nije bilo druge nego da se, konstatiravši potrošnju od oko 6,7 l/100 km, usredotočimo na komfor vožnje. A on je na visokoj razini, što do izražaja dolazi uz ekskluzivni paket Initiale Paris. Ključna je prostranost koju Koleos ima zahvaljujuće vanjskim mjerama (467 cm dužine, 184 cm širine, 271 cm osovinskog razmaka), zbog kojih je boravak u kabini vrlo komotan. Kako sprijeda, tako i straga, gdje putnici uživaju u 289 mm prostora za koljena, što je rekord u ovoj klasi.

Zvučna se izolacija pokazala dobrom i s potpuno stišanim Boseovim audiosustavom, pa su se zvukovi podvozja u kabinu probili tek nekoliko puta u susretu s rijetkim udarnim rupama nakon silaska na makadamske ceste. Koleos, pomalo iznenađujuće, ne nudi neke elemente poput adaptivnog tempomata ili Hill Descent asistencije, no u Renaultu ističu da je to globalni auto koji će se prodavati u 80-ak zemalja i da na većini tih tržišta spomenuti elementi nisu osobito važni. No, kad lansiranja prođu, ponuda bi se početi popunjavati i njima.

Renault

Komu jači motor i CVT ne trebaju, i osnovni 1,6-litreni motor sa 130 KS i ručnim mjenjačem pokazao se i u gradskoj vožnji i na otvorenim cestama vrlo uglađenim i tihim te s više od litre nižim izmjerenim prosjekom, štedljivijim od jačega, i to bez velikih razlika u performansama. Verziju s All Mode 4x4-i pogonom iskušali smo na off-road poligonu i pritom smo se ugodno iznenadili, jer Koleos zahvaljujući 4WD Lock opciji zaključava raspodjelu okretnog momenta u omjeru 50/50 uz udaljenost od tla od 21 cm te uz prilazne i odlazne kutove od 19, odnosno 26 stupnjeva prolazi kroz blato, uspone i padove na kakve u većini slučajeva u praksi neće naići. U Hrvatskoj ga očekujemo vrlo brzo, a cijenom bi trebao startati na oko 210.000 kuna za osnovni Zen dCi 130 s prednjim pogonom, a za Initiale Paris dCi 175 Xtronic 4WD na oko 340.000 kuna.

Ukratko

Uz All Mode 4x4-i pogon i udaljenost od tla od 21 cm te prilazne i odlazne kutove od 19, odnosno 26 stupnjeva Koleos se ne boji silaska s ceste

Koleos će se na europskim tržištima moći dobiti s 1,6-litrenim i dvolitrenim dCi motorima sa 130, odnosno 175 KS, ručnim ili CVT mjenjačima te 2WD iil 4WD pogonom (samo uz 2.0 dCi)

Kokpit je, kao i vanjština, po dizajnerskim rješenjima vrlo sličan Talismanu i Méganeu. Pravilan prtljažnik u startu prima 498 litara, a preklapanjem naslona raste do najviše 1706 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 11:02