PRVI ŠPANJOLSKI SUV

Vozili smo: Seat Ateca Unaprijeđeni Leon na platformi Tiguana

Prvi španjolski SUV dijeli platformu s Tiguanom, ali nije tek prerušena verzija svog bliskog njemačkog rođaka nego istinski, stopostotni Seat, koji uz višu podnicu nudi učinkovite motore, prednji ili 4Drive pogon te svu silu sigurnosnih dodataka
 Seat

Konačno. Ne samo da je Seat konačno izbacio prvi SUV u svojoj povijesti, nego je najavio i da će u skorijoj budućnosti pokrenuti pravu malu ofenzivu koja će uz Atecu na tržište izbaciti još tri nova modela te poznate marke. Dobro poznate, ali nikad zapravo sasvim realizirane. Nije, naime, tajna da Seat - za razliku od ostalih mainstream marki u Volkswagenovom koncernu - već dugo kao da nekako visi u zraku, ni na nebu ni na zemlji, kao da ni sam ne zna kojim putem krenuti. Sad bi se situacija, međutim, konačno mogla promijeniti, tim više što su prodajni rezultati u zadnje dvije godine izvrsni, ne samo najbolji u proteklom desetljeću nego i s jakom tendencijom rasta, čemu bi novi vjetar u jedra trebala dati i Ateca.

FOTO: SEAT

Evidentni su pritom i neki od glavnih aduta Atece: prepoznatljiv kućni dizajn koji nosi specifičan svjetlosni potpis dobro se snašao na specifičnoj SUV-ovskoj karoseriji nasađenoj na dobro poznatu Volkswagenovu platformu MQB. Budući da istu koristi i novi Tiguan, nekome bi vjerojatno najlakše bilo zaključiti da je Ateca tek prerušena verzija njemačkog kompaktnog SUV-a, no to baš i ne bi bila puna istina. Ne samo zbog dimenzija, koje su nesumnjivo na strani Tiguana, i to za odebljih 12 centimetara, nego i zbog toga što u Seatu ističu kako su njihovi karakteri potpuno drugačiji te da je Ateca građena “od čistog bijelog lista papira”…

U praksi se to, uostalom, i potvrđuje. Dojam za volanom najlakše je usporediti s povišenim Leonom, s prepoznatljivom armaturom i sličnim rasporedom komandi i drugih opcija, ali i novim kružnim izbornikom za odabir načina rada vožnje. U verzijama s prednjim pogonom tu su Normal, Eco, Sport i Individual, a u onima s pogonom na sva četiri kotača još i Snow i Off Road. Na stražnjoj klupi mjesta ima dovoljno čak i ako se 190 centimetra visoki putnik smjesti iza vozača jednakih gabarita, dok prtljažnik starta sa 510 litara (485 s pogonom 4Drive). Nešto je, dakle, manji od Tiguanova (koji broji 520, odnosno 615 litara), ali osim što je pristupačan i pravilna oblika, tu je i hands-free mogućnost njegova otvaranja i zatvaranja.
Dah premiuma donose bogate opcije opremanja, koje među ostalim uključuju i čitav niz naprednih sigurnosnih sustava poput Traffic Jam Assista, koji znatno olakšava vožnju u koloni i gradskoj gužvi ili Emergency Assista, koji će se pobrinuti da do težih posljedica ne dođe čak ni ako vozač zaspe za volanom. Nadalje, tu su i prepoznavanje prometnih znakova, Park Assist, sustav kamera Top View, a za ljubitelje gadgeta, dakako, i MirrorLink i Apple CarPlay poveznice za pametne telefone...

Ponuda pogonskih strojeva za Atecu sastoji se od dva benzinska i tri dizelska motora s mogućnošću odabira šeststupanjskih ručnih ili sedamstupanjskih automatskih mjenjača sa dvije spojke DSG. Osnovnu benzinsku opciju čini 1,0-litreni TSI sa 115 KS, a snažniju 1.4 TSI sa 150 KS. Dizelaše otvara 1.6 TDI sa 115 KS, a tu su i dvije verzije 2.0 TDI, sa 150, odnosno 190 KS. Srednji dizelaš nama je po Barceloni i okolici trošio nešto više od 6 litara, a jednako snažan benzinac na slično konfiguriranoj ruti oko litru više, što je s obzirom na praktički identične performanse (8,5 sekundi, 202/201 km/h) sasvim solidan rezultat. U akciji Ateca djeluje uvjerljivo, istodobno lakonogo (1205 kg za osnovni model, 1284 kg za 1.4 TSI), ali i prilično čvrsto te ne pretjerano podložno ljuljanju i poniranju nosom. Komfor same vožnje i unatoč tome joj je na visokoj razini, pa većinu neravnina upija prije nego što se probiju u samu kabinu, a udaljenost od tla iznosi 187 mm.

Atecu je, na koncu, u nekim segmentima vožnje, ali i općem ugođaju, možda jednostavnije usporediti s prethodnom generacijom popularnog Volkswagenovog SUV-a negoli s onom najnovijom. Što i nije loše, ako ni zbog čega drugoga, onda zbog činjenice da se Ateca cijenom ne smije previše približiti novom Tiguanu.

Za hrvatsko tržište točne brojke po tom pitanju još nisu dokraja definirane, no poznate su dvije vjerojatno najvažnije: osnovna Ateca 1.0 TSI (115 KS) s početnom opremom Reference stajat će 148.000 kuna, dok početni dizelaš iste snage (1.6 TDI), ali u nešto jačoj opremi Style, starta na 177.000 kuna. Ostale cijene bit će definirane do listopada, kad Ateca službeno stiže u Hrvatsku, no oni najnestrpljiviji mogu ju naručiti već u srpnju…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:02