VRUĆI NOVITET

VOZILI SMO: SEAT IBIZA ima aduta za pokazati više nego ikad prije

Peta generacija najprodavanijeg španjolskog auta izgleda otmjenije, prostorom je darežljiva, a u tehničkom dijelu glasnik je budućeg Pola. Vozi na novoj Volkswagenovoj platformi, koja s novim asortimanom motora u vožnju unosi zamjetno više zadovoljstva
 Seat

Sredinom lipnja na hrvatske ceste stiže peta generacija Seat Ibize, najpopularnijeg španjolskog automobila. Od 1984., kad je predstavljen prvi model, prodano je 5,5 miljuna primjeraka, što je stvorilo obavezu da i s novim nikakvih grešaka u koracima ne smije biti. I nema ih, barem koliko smo vidjeli na prvom susretu u Martorellu pokraj Barcelone, gdje nova Ibiza nastaje. Prije svega, Ibiza izgleda odlično. Nije ekstravagantna, ali po mnogočemu je moderna i dopadljiva.

Foto: Seat

Dani su nam, doduše, ključevi primjeraka u najbogatijim paketima opreme FR i Xcellence (donji dio ponude čine Reference i Style), s aluminijskim naplatcima, diodnim svjetlima i svim raspoloživim serijskim i doplatnim dizajnerskim efektima i ukrasima, što, naravno, utječe na opći dojam, ali najveći faktor privlačnosti ipak su nove proporcije karoserije: zadržana je prijašnja dužina od 406 cm, no šira je za punih 9 cm (178 cm). Nove su i dimenzije podvozja: Ibiza prva u koncernu Volkswagen ima poznatu modularnu platformu MQB u modificiranoj varijanti A0, na koju će već u lipnju stati novi Polo. A to znači: osovinski razmak veći za 9,5 cm (256 cm), trag prednjih kotača širi za 6, a stražnjih za 5 cm. U nižoj klasi to je puno pa u kombinaciji s vidljivijim naborima na novim linijama karoserije Ibiza sada zrači zavidnom stasitošću. Izvedbe s trojim vratima - više neće biti. A ni karavanske.

Čim sjednete unutra, uočite suvremenije linije, solidne materijale, bogatiju opremu i znatnu prostranost. Prvi, subjektivni dojam da nudi dosta više mjesta od dosadašnje ubrzo nam potvrđuju inženjeri konkretnim brojkama: prostora u širinu ima 7 cm više, za koljena suputnika na stražnjim sjedalima 3,5 cm više, a za glave gotovo 2 centimetra. U okvirima niže klase to su vrijednosti koje ne ostaju bez odjeka pa je i sam smještaj na udobnija i čak 4 cm šira sjedala, u opremi FR dodatno pojačana u bočnim dijelovima, sada primjetno komotniji. Koliko je prostor dobro osmišljen, pokazuje i obujam prtljažnika od 355 litara.

Najveći je u klasi. Pogled na armaturu otkriva da je u mnogo detalja interijer još jedan u nizu varijacija na temu poznatih dizajnerskih i funkcionalnih rješenja koncerna Volkswagen. Sve je kvalitetno i moderno, s dosta oštrih linija, a jednostavno i smireno. Položaj sjedenja i hod ruke prema volanu i mjenjaču odmjereni su „vozački“, a vrhunska oprema probnih primjeraka pokazuje da je i Seat uskočio u brzi vlak najsuvremenijih multimedijalnih i sigurnosnih uređaja. Nudi se sve, od potpune povezivosti s platformama i aplikacijama pametnih telefona do sigurnosnih sustava poput aktivnog kočenja. Moguć je i odabir profila vožnje (Normal, Eco, Sport i Individual) pa samo ostaje pitanje odabranog paketa opreme ili doplate.

Prvi kilometri otkrivaju i bolju zvučnu izolaciju motora i okoline, ali i tiši rad ovjesa. Primijenjena je poznata koncepcija polukrutog ovjesa, ali uz širi trag kotača i novu kalibraciju opruga i amortizera ono malo neravnina na koje smo naišli na španjolskim cestama prelazili smo udobno i uz osjećaj veće čvrstine cijelog auta. U zavojima se pokazuje i dobra doza „vozačkog“ štiha, posebno u opremi FR, s jačim stabilizatorom, krućim amortizerima i 1,5 cm sniženim podvozjem. Ležanje i okretnost zadovoljit će i zahtjevnije vozače, u čemu važnu ulogu ima nov, elektrohidraulični volan. Moderniji je i asortiman motora, preuzet očekivano s Volkswagenovih polica. Startni je 3-cilindarski atmosferski 1.0 MPI (75 KS), koji u turboizvedbama razvija 95 i 115 KS. Krajem godine bit će uveden jaki 4-cilindarski 1.5 TSI Evo (150 KS), odnedavno i u Golfu, s funkcijom isključivanja dvaju cilindara pri malom opterećenju i zato je potrošnja mala.

Kupcima u Hrvatskoj vjerojatno će biti zanimljiviji dobro poznat dizelski motor 1.6 TDI (80, 95 i 115 KS). Svi motori do 95 KS imaju mjenjače s 5 stupnjeva, oni jači imaju 6 stupnjeva, a u opciji će biti i 7-stupanjski automatski DSG. Za prvi dojam odabrali smo 1.0 TSI sa 115 KS i 200 Nm i - nismo pogriješili. Do stotke ubrza za 9,3 sekunde, a na otvorenoj cesti je energičan (od 80 do 120 km/h za 10,9 sekundi). U normalnoj je vožnji tih, pri ubrzanjima prigušeno i pomalo sportski frktav, a u praznom hodu bez vibracija. Ibiza je u svim segmentima osjetno zrelija nego dosad, ali to se vidi i po cijeni: osnovna izvedba 1.0 MPI Reference (75 KS) stajat će 92.450 kuna.

Ukratko

Nova Ibiza najvažniji je u nizu novih modela (Ateca, osvježeni León, krajem godine mali crossover Arona) za novi val Seatove tržišne ofenzive

Nude se 3-cilindarski atmosferski benzinac 1.0 MPI (75 KS), njegove turboizvedbe TSI (95 i 115 KS) i 4-cilindarski turbo 1.5 TSI (150 KS). Dizelaše zastupa 1.6 TDI (80, 95 i 115 KS)

Potpuna multimedijska povezivost nije izostala, a najbolji dojam ostavlja u izvedbi s 8-inčnim dodirnim zaslonom. Veliki kotači i diodna svjetla uvelike povećavaju atraktivnost, ali Ibiza se ističe i najvećim prtljažnikom u klasi (355 litara)

Interijer je moderniji, ali nova Ibiza je i tiša u vožnji, osjetno prostranija i od ugodnijih materijala. Ne izostaje ni osjećaj dobre, pažljive izrade

Trocilindarskog atmosferskog benzinca 1.0 MPI od 65 KS na hrvatskom tržištu neće biti pa ponuda kreće s verzijom od 75 KS. Cijena od 92.450 kuna naviše

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 11:15