TREĆA GENERACIJA

VOZILI SMO: ŠKODA FABIA Mnogo atraktivnija i zrelija

Treća generacija popularnog češkog Pola slijedi trendove, pa i unatoč tomu što je 8 mm kraća i niža za 31 niža u odnosu na prethodnu ostavlja dojam za broj većeg auta. Uz to je i komfornija i praktičnija

Nije tajna da je Fabia drugi najvažniji model u Škodinoj ponudi, odmah iza Octavije, no na nekim tržištima vjerojatno je i prvi po važnosti. Otkako se 1999. pojavila njezina prva generacija, prodana je u tri i pol milijuna primjeraka, pa je jasno da se i od ove najnovije, treće, očekuje mnogo. Građena je na platformi koja kombinira neka dosadašnja rješenja i neke dijelove nove Volkswagenove MQB arhitekture poput motora, elektromehaničkog upravljača i dobrog dijela elektronike.

No, krenimo redom: prvo s čim smo se susreli je Fabijin novi stilski nastup. Nije spektakularan, no takav nitko niti nije očekivao, ali se približio Octaviji i Rapidu, a time, nadaju se u Škodi, i nešto mlađim kupcima. Budući da se o ukusima ne raspravlja, tek ćemo vidjeti je li se u tome stvarno uspjlo kao i u nekim drugim stvarima. Primjerice, prostranosti.

Zanimljivo je, naime, da je Fabia kraća od prethodnice za 8 mm te broji tek 399,2 cm (usporedbe radi, Rapid Spaceback broji 430 cm). No nova Fabia je od prethodne istovremeno šira za čak 90 i niža za 31 mm. Sve to, kao i minimalno povećan međuosovinski razmak (+5 mm) omogućilo je inženjerima iz Mlade Boleslave da Fabijinu unutrašnjost učine realno komfornijom, jer je sprijeda u laktovima šira za 21 mm... Ne manje važno, ona je sad prostranija i po pitanju prtljažnika, koji broji 330 litara i time je najraskošniji u klasi, a uz spuštanje stražnjih naslona može se povećati do još upotrebljivijih 1150 litara.

Što se ponude motora tiče, Fabiji su u Škodi namijenili ukupno četiri benzinska (60-110 KS) i tri dizelska motora (75-105 KS), od kojih svaki udovoljava Euro 6 normi te je opremljen Start/Stop uređajem i regeneracijom kočione energije.

Mi smo u okolici Lisabona isprobali prvo 1,2-litreni TSI sa 90 KS, jer nam se, zbog ranijih pozitivnih iskustava s njim, učinio kao možda i najbolji izbor za Fabiju. No, moramo priznati da nas je jako ugodno iznenadio i trocilindarski 1.0-litreni MPI sa 75 KS, kakav pokreće i mali Citigo. Sa tri osobe i nešto prtljage u vozilu ne samo da nije razočarao nego je u svim uvjetima pratio ritam prometa i pritom se u prosjeku zadovoljio sa 5,9 l/100 km. Dobrim dijelom i zato jer je Fabia i do 65 kg lakša u odnosu na prethodnu pa, primjerice, ulazni model teži tek 980 kg.

S druge strane, u vožnji ostavlja dojam vrlo solidno izgrađenog auta koji je sposoban podnijeti i drastično snažniju motorizaciju od ove koju trenutno ima u ponudi. Većinu udarnih rupa i poprečnih neravnina guta s lakoćom, a k tome impresionira i vrsnom zvučnom izolacijom. Povratnih informacija s podloge vozač zahvaljujući novom elektromehaničkom upravljaču dobiva mnoštvo, pa je Fabiju jednako zabavno voziti otvorenom cestom kao i autocestom, gdje ostaje primjetno tiha i na višim brzinama.

Fabia je, nadalje, komfornija i bolje opremljena no ikad. Svojevrstan Škodin novi zaštitni znak, Simply Clever dodaci poput strugalice za led, kantice za smeće ili mrežastih džepova na bočnicama sjedala, prisutni su i u novoj Fabiji. Sigurnosni sustavi uključuju Front Assistant sa City Emergency Braking funkcijom, a tu su i Multi-Collision Brake te Driver Activity Assistant koji prepoznaje umor kod vozača...

Na koncu, Fabija je po prvi put dostupna i s novim panoramskim staklenim krovom.

Konačne specifikacije opreme te cijene na hrvatskom tržištu još nisu objavljene, no valja ih očekivati uskoro, jer nova Fabije u domaće salone stiže u siječnju sljedeće godine.

1.2 TSI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cilindra

Obujam 1197 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 4400-5400/min

Moment 160 Nm pri 1400-3500/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Prtljažnik 330 litara

Brzina 182 km/h

0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja 4,7 l/100 km

Ispuh CO2 107 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 1.0 MPI (60 KS), 1.0 MPI (75 KS), 1.2 TSI (110 KS)

Dizelski 1.4 TDI (90 KS), 1.4 TDI (105 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 19:27