Nije tajna da je Fabia drugi najvažniji model u Škodinoj ponudi, odmah iza Octavije, no na nekim tržištima vjerojatno je i prvi po važnosti. Otkako se 1999. pojavila njezina prva generacija, prodana je u tri i pol milijuna primjeraka, pa je jasno da se i od ove najnovije, treće, očekuje mnogo. Građena je na platformi koja kombinira neka dosadašnja rješenja i neke dijelove nove Volkswagenove MQB arhitekture poput motora, elektromehaničkog upravljača i dobrog dijela elektronike.
No, krenimo redom: prvo s čim smo se susreli je Fabijin novi stilski nastup. Nije spektakularan, no takav nitko niti nije očekivao, ali se približio Octaviji i Rapidu, a time, nadaju se u Škodi, i nešto mlađim kupcima. Budući da se o ukusima ne raspravlja, tek ćemo vidjeti je li se u tome stvarno uspjlo kao i u nekim drugim stvarima. Primjerice, prostranosti.
Zanimljivo je, naime, da je Fabia kraća od prethodnice za 8 mm te broji tek 399,2 cm (usporedbe radi, Rapid Spaceback broji 430 cm). No nova Fabia je od prethodne istovremeno šira za čak 90 i niža za 31 mm. Sve to, kao i minimalno povećan međuosovinski razmak (+5 mm) omogućilo je inženjerima iz Mlade Boleslave da Fabijinu unutrašnjost učine realno komfornijom, jer je sprijeda u laktovima šira za 21 mm... Ne manje važno, ona je sad prostranija i po pitanju prtljažnika, koji broji 330 litara i time je najraskošniji u klasi, a uz spuštanje stražnjih naslona može se povećati do još upotrebljivijih 1150 litara.
Što se ponude motora tiče, Fabiji su u Škodi namijenili ukupno četiri benzinska (60-110 KS) i tri dizelska motora (75-105 KS), od kojih svaki udovoljava Euro 6 normi te je opremljen Start/Stop uređajem i regeneracijom kočione energije.
Mi smo u okolici Lisabona isprobali prvo 1,2-litreni TSI sa 90 KS, jer nam se, zbog ranijih pozitivnih iskustava s njim, učinio kao možda i najbolji izbor za Fabiju. No, moramo priznati da nas je jako ugodno iznenadio i trocilindarski 1.0-litreni MPI sa 75 KS, kakav pokreće i mali Citigo. Sa tri osobe i nešto prtljage u vozilu ne samo da nije razočarao nego je u svim uvjetima pratio ritam prometa i pritom se u prosjeku zadovoljio sa 5,9 l/100 km. Dobrim dijelom i zato jer je Fabia i do 65 kg lakša u odnosu na prethodnu pa, primjerice, ulazni model teži tek 980 kg.
S druge strane, u vožnji ostavlja dojam vrlo solidno izgrađenog auta koji je sposoban podnijeti i drastično snažniju motorizaciju od ove koju trenutno ima u ponudi. Većinu udarnih rupa i poprečnih neravnina guta s lakoćom, a k tome impresionira i vrsnom zvučnom izolacijom. Povratnih informacija s podloge vozač zahvaljujući novom elektromehaničkom upravljaču dobiva mnoštvo, pa je Fabiju jednako zabavno voziti otvorenom cestom kao i autocestom, gdje ostaje primjetno tiha i na višim brzinama.
Fabia je, nadalje, komfornija i bolje opremljena no ikad. Svojevrstan Škodin novi zaštitni znak, Simply Clever dodaci poput strugalice za led, kantice za smeće ili mrežastih džepova na bočnicama sjedala, prisutni su i u novoj Fabiji. Sigurnosni sustavi uključuju Front Assistant sa City Emergency Braking funkcijom, a tu su i Multi-Collision Brake te Driver Activity Assistant koji prepoznaje umor kod vozača...
Na koncu, Fabija je po prvi put dostupna i s novim panoramskim staklenim krovom.
Konačne specifikacije opreme te cijene na hrvatskom tržištu još nisu objavljene, no valja ih očekivati uskoro, jer nova Fabije u domaće salone stiže u siječnju sljedeće godine.
1.2 TSI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam 1197 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 4400-5400/min
Moment 160 Nm pri 1400-3500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Prtljažnik 330 litara
Brzina 182 km/h
0-100 km/h 10,9 sekundi
Potrošnja 4,7 l/100 km
Ispuh CO2 107 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.0 MPI (60 KS), 1.0 MPI (75 KS), 1.2 TSI (110 KS)
Dizelski 1.4 TDI (90 KS), 1.4 TDI (105 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....