Octavia je najprodavaniji Škodin model, a posljednjih godina posebnu popularnost stekla je njena RS inačica. Od 2001. kada je predstavljeno prvo izdanje nabrijane češke limuzine prodano je 163.000 primjeraka, a RS verzija aktualne treće generacije u dvije godine privukla je 57.000 kupaca. Logična posljedica je još snažnija, dinamičnija i brža Octavija s oznakom RS 230. Česi su u osnovi primijenili jednostavan, ali istodobno vrlo učinkovit recept. Već moćnu Octaviju RS opremili su paketom koji se u slučaju Golfa GTI naziva Performance.
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU
Podigli su broj konja turbobenzinca 2.0 TSI sa 220 na 230, ispušni sustav učinili protočnijim podarivši mu i bolji zvuk, pridodali veće kočione diskove, a pogonski sustav ojačali elektronski kontroliranim samoblokirajućim diferencijalom. Rezultat je najbrža serijska Octavia u povijesti koja može razviti 250 km/h, a do stotke s ručnim mjenjačem ubrzava za 6,7 sekundi, odnosno 2 desetinke sekunde brže nego standardni RS. Koktel koji se prema riječima čeških inženjera na Nürburgringu pretoči u točno deset sekundi bolje vrijeme po krugu.
Na zavojitom Slovakiaringu, gdje smo isprobali RS 230, nemoguće je otkriti krajnju brzinu, ali je do punog izražaja došao impresivni učinak elektronske špere. Kao i slučaju Golfa, prijenos snage na kotač koji najbolje prianja na podlogu ne ostavlja traga na upravljaču. Nema ukrućenja ni trganja ruku, ali je izlazak iz zavoja vrlo uvjerljiv i bez naglašenog proširivanja putanje. Diferencijal s ograničenim proklizavanjem koji može poslati 100 posto snage na jedan od kotača na prednjoj osovini svoju učinkovitost pokazuje već na samom startu. Pri kretanju pod punim gasom nema bočnog lutanja i upravljač je savršeno miran, a Octavia RS 230 oprostit će poneki nasilan ulazak u zavoje i dozvoliti puno otvaranje gasa i prije nego se prednji kotači izravnaju.
Ojačane kočnice djeluju uvjerljivo i nakon nekoliko žestokih krugova . Primjetno je tek vrpoljenje stražnjeg dijela na jakom kočenju, ali bez drastičnih reakcija. Nema prilagodljivih amortizera kao kod Golfa, ali ovjes je spušten dodatnih 15 mm, a 19 cola je serijska dimenzija kotača. No, zato je ispred ručice mjenjača niknuo dodatni prekidač kojim se odabire sportski program upravljača, diferencijala, motora, ispušnog sustava i DSG mjenjača (alternativa ručnom), a nešto dužim pritiskom isključuje se kontrola proklizavanja. Najsnažnija Octavia na hrvatsko tržište stiže do konca rujna, a uz trovolumensku, u ponudi će se naći i karavanska izvedba. U odnosu na standardnu izvedbu RS 230 je skuplji za 32.270 kn.
Octavia RS 230
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 1984 ccm
Snaga 230 KS pri 4700-6200/min
Moment 350 Nm pri 1500-4600/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 468,5 x 181 x 145 cm
Osovinski razmak 268 cm
Masa 1445 kg
Gume 225/45 R17
Prtljažnik 590/1580 litara
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 6,7 sekundi
Potrošnja 6,2 l/100 km
Ispuh CO2 142 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....