Škoda Octavia u zadnjih je deset godina uvijek bila među tri najprodavanija modela u Hrvatskoj. I to joj je, da ne bi bilo zabune, polazilo za rukom čak i kad joj prodaja nije bila potpomognuta velikim flotnim isporukama, primjerice lani. Ljudi je vole, jer su s njom oduvijek dobivali opipljivu vrijednost za svoj novac, a dolaskom friško faceliftiranog modela mogli bi je zavoljeti još i više, što vrijedi čak i za one koji očima ne mogu vidjeti novu prednju masku s razlomljenim farovima. Kad se sve zbroji i oduzme, zahvat koji je po mnogima uzor pronašao u staroj E-klasi najprimjetnija je vizualna promjena u odnosu na original s kraja 2012., ali nekima baš i nije sjeo. No, kad sjednu za volan, i oni će zaboraviti takve sitnice, jer sve je ostalo ili jednako dobro ili bolje no što je bilo.
Foto: Škoda
Promjene u dimenzijama su minimalne pa je Octavia sada duža za 11 milimetara (odnosno osam milimetara u slučaju Combi izvedbe) te dolazi sa 20 ili 30 cm širim stražnjim tragom, ovisno o odabranoj motorizaciji. No, svaka je Octavia zato zadržala impresivan osovinski razmak od 268,6 centimetara, koji joj je osim prostrane putničke kabine podario i prtljažnik raskošnih dimenzija. Konkretno - limuzinska izvedba prima osnovnih 590 litara i 1580 sa spuštenim naslonima, a karavanska 610, odnosno 1740 litara.
Glavne promjene u unutrašnjosti svode se na bolju kvalitetu materijala i finese poput ambijentalnog osvjetljenja u deset boja na izbor te središnje konzole prilagođene prihvatu novih verzija audio i infotainment sustava i pripadajućih im zaslona. Motorizaciju za klasične verzije Octavije (izvedenice Scout i RS na tržište će stići nešto kasnije) čini paleta od po četiri TSI i TDI motora u ukupnom rasponu od 86 do 184 KS. U Hrvatskoj će titulu najpopularnijeg i dalje zasigurno imati 1.6 TDI uz najbogatiju opremu Style (koji je dosad držao 75 posto prodaje), no nas je na cestama u okolici Porta dopao 1.8 TSI sa 180 KS. Pritom je do izražaja ponovno došao Octavijin XDS+ koji u izmjeni brzih zavoja gotovo neprimjetno koči unutarnje na račun vanjskih kotača.
Konstrukcija ovjesa također je ostala ista, pa se, ovisno o motorizaciji, straga nalazi ili multilink ili polukruta osovina. Adaptivni DCC je opcija i nudi odabir načina rada Comfort, Normal i Sport, pri čemu sustav u opasnim situacijama odabire posljednji kako bi osigurao najveću stabilnost i najkraći put kočenja. Paleta sustava pomoći, ne treba isticati, znatno je proširena… Limuzina starta na 129.000 kn za osnovni benzinac, odnosno 146.000 za prvi TDI, dok razlika za Combi kroz cijelu paletu iznosi 6000 kn…
Ukratko Već postojećim sustavima pomoći vozaču pridodano je pet sasvim novih, uključujući Front Assist s automatskim kočenjem i zaštitom pješaka, nadzor mrtvog kuta, Trailer Assist, nadzor prometa iza vozila... Poznati kokpit doživio je tek minimalne promjene, ali je zato tu više Simply Clever dodataka. Među ostalim, držač PET boce omogućava njezino otvaranje jednom rukom... Oko izgleda nove maske s dvostrukim farovima vode se velike rasprave, no primjedbi nema na stražnji dio gdje Octavia i Octavia Combi primaju 590 do 1580, odnosno 610 do 1740 litara U nas je tradicionalno najpopularniji model Octavije 1.6 TDI Style, koji sad stoji oko 166.000 kuna, što je 8000 kuna manje no što je trebalo izdvojiti za izvedbu prije facelifta |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....