Samo najbolje je dovoljno dobro za naše klijente, slogan pod kojim su prije 120 godina Vaclav Laurin i Vaclav Klement započeli stvaranje Škode, dobio je puni smisao s pojavom novog Superba na svjetskoj premijeri u Pragu početkom veljače 2015.
Treće izdanje češke predsjedničke limuzine predstavlja kulminaciju svega što je u posljednja dva desetljeća češka tvrtka stvorila pod okriljem majčinskog Volkswagena. Objedinivši kvalitete prethodnih dviju generacija (proizvedeno više od 700.000 primjeraka), te pridodavši posljednje tehničke inovacije, stvoren je ne samo najveći, već i najbolji Škodin model od 1895. Kvaliteta, praktičnost, dizajn i opremljenost, kao i posvećenost detaljima, podignuti su na razinu pri kojoj je gotovo nemoguće uočiti stvarne razlike u odnosu na VW Passat.
Jedan od razloga zbog kojih novi Superb ne zaslužuje etiketu jeftinije verzije Passata je i dizajn, djelo Jozefa Kabana. Novi dizajnerski jezik, najavljen studijom VisionC i provučen kroz Fabiju i Octaviju, punu zrelost doživio je upravo s novim Superbom. Minimalistički dizajn s isklesanim bočnim površinama, zategnutim linijama i oštrim geometrijskim oblicima skrivenim u svjetlima i masci, djeluje snažno i elegantno.
Zahvaljujući Volkswagenovoj platformi MQB ukupna masa u odnosu na prethodnika smanjena je u prosjeku za 75 kilograma, premda je Superb narastao u svim smjerovima. Duži je 2,8, širi 4,7 i viši svega 0,6 centimetara, uz međuosovinski razmak dulji čak 8 centimetara. To se, doduše, nije posebno odrazilo na putnički prostor, jer za to jednostavno nije bilo potrebe, ali je prtljažnik dobio dodatnih 60 litara. Obaranjem naslona stražnjih sjedala raste na 1760, što je čak 320 više od Ford Mondea.
Na zavojitim cestama u okolici Firence na vidjelo su odmah izbile kvalitete ovjesa i krutost karoserije, kao i uglađene reakcije upravljača. Dodatnu prednost novom modelu donosi sustav dinamičke kontrole (DCC), koji se po prvi put pojavljuje u ponudi Škode i vozaču pruža mogućnost podešavanja ovjesa, upravljača, motora...
Među 5 benzinskih i 3 dizelska motora nije mogao izostati poznati 2.0 TDI motor u verziji sa 150 KS. Najpopularniji dizelaš u grupaciji VW prava je mjera za češku limuzinu, jer pod punim gasom uglađeno zuji, ali za lagano krstarenje dovoljno momenta pruža već na 1500 okretaja. U kombinaciji s DSG mjenjačem i integralnim pogonom spremno će ponuditi žestoki ritam vožnje, ali sekundu kasnije i vrlo opušteno provlačenje gradskim gužvama.
Prodaja novog Superba u Hrvatskoj najavljena je za početak srpnja (karavan stiže krajem godine), po cijenama na razini sadašnjih, odnosno oko 185.000 kuna.
Superb 2.0 TDI
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski, 1968 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 3500-4000/min
Moment 340 Nm pri 1750-3000/min
Dimenzije 486 x 186 x 147 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 625/1760 litara
Brzina 220 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Potrošnja 4,0 l/100 km
Ispuh CO2 105 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.4 TSI (125 KS), 1.4 TSI (150 KS), 1.8 TSI (180 KS), 2.0 TSI (220 KS), 2.0 TSI (280 KS)
Dizelski 1.6 TDI (120 KS), 2.0 TDI (190 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....