SIGURNOST

VOZILI SMO: Subaru Levorg novo ime za sigurnost sa sustavom EyeSight

Nova generacija sigurnosnog sustava EyeSight, premijerno pokazana u japanskom karavanu, u praksi bez greške samostalno koči, zadržava vozilo u traci te popušta okretni moment kad vozaču prijeti sudar
 Subaru

U teoriji, stvar je jednostavna. Dvije kamere nove, treće generacije sustava EyeSight smještene su na vjetrobransko staklo novog Subaru Levorga i prate što se zbiva ispred japanskog karavana izrađenog na platformi Impreze. Nekih 50 metara ispred nas nalazi se prepreka, smještana na ravnoj, skoro kilometar dugačkoj dionici ceste koja prolazi između paviljona izgrađenih za izložbu Expo u Milanu.

Subaru

Zadatak je ubrzati do 50 km/h i zatim se prepustiti sigurnosnoj elektronici. Strah nas ne treba biti, objasnili su nam stručnjaci iz Subarua, jer procesor u sekundi radi izračun temeljem viđenog i određuje prioritete, ovisno o udaljenosti prepreka. I u slučaju potrebe uključuje protumjere. U našem slučaju, potreba se pokazuje samo koju sekundu kasnije. Prvo slijedi zvučno i svjetlosno upozorenje, a zatim sustav EyeSight kreće kočiti. I zaustavljamo se ispred prepreke, mada nismo ni dotakli kočnicu...

Subaru

Bio je to najuzbudljiviji dio predstavljanja unaprijeđenog sigurnosnog sustava EyeSight, koji smo osim na testnom poligonu provjerili i u svakodnevnom prometu vozeći se prestižnim, vozački profinjenim Subaru Levorgom okolicom Milana. Japanska tvrtka, rečeno nam je, želi biti prepoznatljiva i po sigurnosti, barem u jednakoj mjeri kao i po pogonu 4x4 i bokserskim motorima. Iz tog razloga sustav sa dvije superosjetljive kamere, koje vide sve što se zbiva u prostoru od 35 stupnjeva i na udaljenosti od 110 metara, tako će nakon Levorga serijski uskoro ugrađivati i u ostale modele.

Sustav EyeSight, uvjerili smo se, ne pomaže samo u pogibeljnim situacijama. Dobro dođe i u svakodnevnom prometu, kad pomaže prilagodljivom tempomatu (Adaptive Cruise Control) u održavanju putne brzine i razmaka između vozila ispred. Uz sustav za zadržavanje u voznoj traci tako je omogućena potpuno bezbrižna vožnja. A posebno se korisnom pokazala funkcija Throttle Management. U situacijama kad poželite krenuti, a ispred vas se nalazi drugo vozilo - što je čest uzrok nesreća pri uključivanju u rotor - sustav smanjuje okretni moment i tako vas upozorava da nešto nije u redu. Palac gore!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 16:51