Najprodavaniji model Subarua lani na hrvatskom tržištu za 2016. lagano je dotjeran. U skladu s japanskim običajima promjene nisu ni brojne ni obimne. U vanjskom izgledu svode se na novu, robusniju formu prednjih i stražnjih odbojnika, te ugradnju diodnih lampi u stražnja svjetla, koja su, jednako kao i prednja dobila novi raspored pojedinih elemenata. Uz to prednje maglenke dodatno su naglašene kromiranim L profilom, dok su stražnja, peta vrata ponijela elegantni spojler koji se nastavlja na krovnu liniju. Pažljiviji poznavatelji najmanjeg modela u Subaruovoj ponudi primijetit će i neznatnu promjenu na 17-colnim aluminijskim naplatcima, koji su dio serijske opreme već od baznog modela.
Ni unutrašnjost ne donosi razloga za upoznavanje. Novost je tek 7-inčni zaslon na središnjem grebenu, koji predstavlja veliki napredak u odnosu na nezgrapni, teško čitljivi ekran u starom modelu. Iza njega se krije multimedijalni sustav koji omogućuje lakše povezivanje s pametnim telefonima, funkcionalniju navigaciju i glasovno upravljanje, te prikaz slike sa stražnje kamere. Pored dodatnih opcija sam ekran brže i preciznije reagira na dodir, a sustav je uz to prilagođen i za iPhoneovu Siri funkciju, što vozaču omogućuje dodatne opcije pri glasovnom upravljanju aplikacijama pohranjenim na telefonu, ali donosi i dodatne prekidače na upravljaču. Dodatni novi detalji u unutrašnjosti su i narančasti konac na šavovima kožom presvučenih elemenata te još jedan USB ulaz, a kod bolje opremljenih modela prednjom armaturom uzdužno se proteže letvica od sjajne plastike.
Tehničke karakteristike Subarua XV, pak, ostale su iste. Potvrdile je to i prezentacijska vožnja na kojoj smo isprobali verziju sa dvolitrenim dizelskim bokser motorom koji razvija 147 KS i 350 Nm. Elastičan i uglađen, taj dizelaš jedinstvene arhitekture na našem posljednjem testu pokazao se i prilično skroman u potrošnji. Na otvorenoj cesti i unatoč stalnom pogonu na sva četiri kotača i aerodinamici daleko od idealne, izmjerili smo tad (sredinom prošle godine), potrošnju manju od 7 litara, a isti rezultat putno računalo pokazalo je i na prezentacijskoj vožnji. No, ona je pokazala i neke stare oprečnosti. Naime, na asfaltu u normalnoj vožnji XV se ponaša sjajno. Okretnost i upravljivost idealno su uklopljeni s motorom koji progresivno razvija snagu, a ručni mjenjača i integralni pogon jamče pouzdan prijenos snage na kotače. No, premda je nastao na platformi stare Impreze, nije naslijedio i njezine dinamičke osobine. Stražnji ovjes osjetljiv mu je na odlučnije manevre, a elektronska kontrola stabilnosti ostavlja malo mjesta za intervencije vozača.
Novi Subaru XV ostao je, dakle, onaj stari - praktičan i pouzdan osebujni kompaktni gradski terenac koji se ne boji sići s asfalta, a, pohvalno, nije mu se promijenio ni cjenik. Osnovni model s benzinskim 1.6 motorom stoji 159.990 kuna, pa se jeftiniji model s pogonom na sva četiri kotača može dobiti još samo od Suzukija i Dacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....