Prva generacija Vitare unijela je 1988. dašak svježine i novi pristup segmentu urbanih terenaca. Okretna, zabavna i ugodna za vožnju, simpatije je pobrala prihvatljivom cijenom i solidnim performansama van asfaltnih puteva zbog čega su se česte bile i ekstremne off road prerade.
Četvrtom generacijom, predstavljenom prošle godine u Parizu Japanci su se vratili izvornoj koncepciji, ali uz neizbježnu prilagodbu novim vremenima. Za početak dizajneri su stvorili ugodne uravnotežene linije, a u dvobojnoj verziji karoserije ne nedostaje ni doza osobnosti. Forma i visina, kao i dugački poklopac motora s preklopnim rubovima i malenim bočnim otvorima, podsjetnik su na prvo izdanje.
Platformu i veći dio mehanike nova Vitara dijeli sa Suzukijem SX4 S-Cross, ali 10 cm kraći međuosovinski razmak i 12,5 cm kraća karoserije gura ju u segment kojim vlada Nissan Juke. Dužinom od 418 cm Vitara je 4 cm duža od Juka, ali i jedan šira te 4,5n cm viša. Dodatni centimetri i kvadratne forme ostavile su traga na stražnjoj klupi koja pruža puno više komfora, ali ne i na prtljažniku. Vitara u osnovnoj postavci nudi 375 litara, odnosno 1120 s preklopljenim stražnjim sjedalima, dok Juke tu nudi 354 i 1189.
Vitara s pogonom samo na prednje kotače zvuči kao izdaja, no prilagodbu trendovima nemoguće je izbjeći. Pogon na sva četiri kotača dostupan je s benzinskim i dizelskim motorom uz nadoplatu (približno 16.800 kn), a šefovi Suzukija očekuje se da će čak 40 posto kupaca Vitare zatražiti integralni pogon, za razliku od prosjeka koji kod konkurencije iznosi tek 20 posto.
Upotrebljeni materijali i završna obrada unutrašnjosti djeluju kvalitetno, ali postoje detalji koji bi trebalo popraviti. Visina je pogođena i nema penjanja ni spuštanja u dobro dimenzionirano i profilirano sjedalo, a upravljač ima dobar hod podešavanja po visini i dubini.
Vitaru smo isprobali s prednjim pogonom i dizelskim 1.6 motorom (Made in Fiat), koji ima izdašan moment (320 Nm). Između 1300 i 3000 okretaja pruža sve što je potrebno za živahnu vožnju, a iznad 4000 postaje bučan i grub. Upravljač pokazuje znakove tromosti, ali ugodno je progresivan i daje realnu sliku o cesti,pa se Vitara (na 17-inčnim kotačima) s lakoćom vodi iz jednog zavoja u drugi. Putnički prostor dobro je zvučno izoliran, a pritužbe na ovjes mogu izreći samo putnici straga, i to tek nakon prelaska preko udarnih rupa.
Uz dva motora (atmosferski benzinac i turbodizel istog obujma i snage) najavljena su i dva paketa opreme, ali Suzuki još nije definirao cijene, premda se prvi modeli na tržištu očekuju već u ožujku.
1.6 DDiS 2WD
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1598 ccm
Snaga 120 KS pri 3750/min
Moment 320 pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Prtljažnik 375/1120 litara
Masa 1230 kg
Brzina 178 km/h (procjena)
0-100 km/h 11 s (procjena)
Potrošnja 4,4 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....