Kad se prije pet godina pojavio hibridni Auris, Toyota je bila jedini proizvođač koji je nudio tri različita pogona u kompaktu. Hibridni Auris se u međuvremenu itekako isplatio, s obzirom na to da trenutno nosi polovicu prodaje ovog modela u zapadnoj Europi te da je ujedno i najprodavaniji europski hibrid. U trećoj generaciji hibridni sustav još je unaprijeđen, pa sad prosječno troši svega 3,5 l/100 km i ispušta manje od 80 g/km CO2. No, njemu sad konkurenciju čine dva potpuno nova motora koji ostvaruju slične performanse (sva tri s mjesta do 100 km/h ubrzavaju unutar 11 sekundi i postižu oko 190 km/h).
Prvi je potpuno novi 1,2-litreni turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem i varijabilnim upravljanjem ventila koji razvija 116 KS i prosječno troši 4,7 l/100 km, a drugi 1,6-litreni dizelaš, koji zamjenjuje stari 2.0 D-4D. Razvija 112 KS, a prosječna mu je potrošnja 4,1 l/100 km. U ponudi novog Aurisa još je i dizelaš 1.4 D-4D, koji sad ima novu i učinkovitiju turbinu, veću pumpu goriva i nove klipove, zbog čega troši manje od hibrida - samo 3,4 l/100 km! No, nisu u Toyoti radili samo na motorima - bolja je i izolacija od buke. Osim dvostrukih brtvi vratiju, poboljšana ja vanjska izolacija, a dodatno je izoliran i pogonski sklop. Uz fino podešenje amortizera, opruga i stabilizatora te dodatnu oprugu na ovjesu za ublažavanje bočnih sila, udobnost vožnje je na višoj razini.
Istina, poput svih hibrida, i hibridni Auris je još uvijek dosta tvrd, no zato smo bili ugodno iznenađeni benzinskom izvedbom. Ukratko, novi turbobenzinac je sjajan - tih i uglađen, mekano, ali uvjerljivo ubrzava u svakom trenutku tako da ga se može voziti vrlo štedljivo. Vozeći se okolicom Bruxellesa turbobenzinac 1.2 nam je trošio svega 5,6 litara, što je odličan rezultat. Posebno kad se zna da nam je hibrid na istoj dionici trošio 5,3 litre, tek neznatno manje.
Upravljač je također preciznije podešen, pa je sad izravniji, no i dalje je riječ o automobilu koji će ponajprije odgovarati mirnijim vozačima. Slično je i s unutrašnjošću. Manje je napadan nego prije, materijali su zaista kvalitetniji i profinjeniji, premda ne na razini Mazde 3 ili Audija, ali Aurisov pomalo američki, okomiti dizajn više je old school nego futuristički. Središnjim dijelom sad dominira 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir obučen u crnu piano plastiku, no, pohvalno, u Toyoti su ostavili klasične komande klima-uređaja. Novi Auris u Hrvatsku stiže 22. lipnja , cijena će mu biti oko 4000 kuna viša od dosadašnjeg modela, ali će mu elektronski sustavi sigurnosti odsad biti upola jeftiniji.
1.8 VVT-I HYBRID
TEHNIČKI PODACI
Motor elektromotor + benzinski, 1798 ccm
Snaga 136 KS pri 5200/min
Moment 142 Nm 4000/min
Mjenjač CVT, 7 programiranih stupnjeva
Dimenzije 433 x 176 x 147,5 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 360 litara
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 10,9 sekundi
Potrošnja 3,5 l/100 km
Ispuh CO2 79 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.2T (116 KS), 1.33 VVT-i (99 KS), 1.6 Valvematic (132 KS)
Dizelski 1.4 D-4D (90 KS), 1.6D-4D (112 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....