Toyota nikad nije bila "vatrena" marka niti je njihova najreprezentativnija limuzina Avensis ikada ciljala osvajati kupce na prvi pogled. Napokon, većina Avensisa u Europi završe u tvrtkama kao poslovni automobili i u Toyoti sasvim otvoreno priznaju kako su im ciljna skupina voditelji flota u kompanijama. Ipak, ovo je najopsežnije i najtemeljitije osvježavanje nekog Toyotinog modela dosad, pa Avensis izgleda znatno modernije, a čak je 4 cm dulji od prethodnika. Interijer je potpuno promijenjen s naglaskom na kvalitetnije materijale i finiju izradu. Rezultat je vidljiv i opipljiv,a uz bolju izolaciju ob buke u Avensisu je vrlo ugodno boraviti.
Doduše, premda su potpuno promijenjena kako bi pružila više komfora, sjedala bi za naš ukus mogla biti i mekša, ali je zbog kruće karoserije ovjes zadržao mekoću pa omogućuje bolje ležanje na cesti uz istu razinu udobnosti. Avensis zaista nikad nije bio agilniji i spremniji povezati zavoje u što smo se uvjerili prilikom uspona serpentinama na švicarsko skijalište Verbier, iako možda nije na razini jedne Mazde6. Upravljač je također izravniji, ali i dalje dosta umjetan, a voljeli bi i da se može izdašnije podešavati po dubini. Ovako će natprosječno visokim vozačima biti predaleko, što uz dugačku ručicu mjenjača samo podsjeća da Avensis ne cilja na sportske vozače već one koji prevaljuju veliku kilometražu.
Takvi kupci u pravilu odabiru dizelske motore, pa ih je Toyota potpuno promijenila. Točnije, posudila od BMW-a. Riječ je o dizelašima starije generacije od onih koje BMW trenutno koristi, ali oba zadovoljavaju Euro 6. Manji D-4D iz Mini Coopera zamjenjuje Toyotin 2.0 motor i razvija 112 KS te troši 4,2 l/100 km dok 2.0 D-4D zamjenjuje Toyotin stari 2.2 D-4D i razvija 143 KS uz potrošnju od 4,5 l/100 km. Stoga će najtraženiji motor u Avensisu najvjerojatnije će biti BMW-ov 2.0-litreni dizelaš – uglađen je, tih, nudi vrlo dobre performanse, a koji troši manje od 5 l/100 km.
U prvim vožnjama dobili smo dojam da se manji dizelaš na otvorenoj cesti dosta bori s masom od 1450 kg. Zbog toga ga treba više stiskati kako bi držali ritam vožnje pa se razlika u potrošnji može se čak i preokrenuti u korist većeg dizelaša koji se tako nameće kao idealan izbor za Avensisa. Benzinci su pak, poznati Toyotini Valvematici obujma 1.6 i 1.8 litara, ali zbog visoke cijene sumnjamo da će imati ikakvu prođu. Početni model novog Avensisa s 1.6 benzincem naime, u nas će stajati 189.900 kuna dok će 1.6 D-4D imati cijenu od 176.900 kuna. Veći dizelaš pak, s paketom opreme Luna, stajat će 207.900 kuna što je također povoljnije od benzinca s istim paketom.
Avensis 2.0 D-4D
TEHNIČKI PODACI
Motor .....................turbodizelski, 1995 ccm
Snaga ............ 143 KS pri 4000/min
Moment ..............320 Nm 1750-2250/min
Mjenjač ................ ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije ............ 475 x 181 x 148 cm
Osovinski razmak .................270 cm
Prtljažnik ......................509 litara
Brzina .....................................200 km/h
0-100 km/h ......................... 9,5 sekundi
Potrošnja.........................4,5 l/100 km
Ispuh CO2 ............................... 119 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski ... 1.6 (132 KS), 1.8 (147 KS)
Dizelski ....... 1.6 D-4D (112 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....