Željeli smo da redizajnirana Toyota Aygo ostavlja dojam potpuno novog automobila, rekao nam je na vozačkoj prezentaciji japanskog minija David Terai, čovjek koji posljednjih 14 godina radi kao glavni inženjer na joint-venture projektu japanske tvrtke i koncerna PSA. Znači, od samog početka posla koji je rezultirao Aygom, ali i njegovim blizancima Citroenom C1 i Peugeotom 107. I zbilja, dojam je da je obavljen ozbiljan posao na redizajnu druge generacije Ayga u prodaji od 2015., tim više jer su uz dizajnerske dorade poduzeta i dotjerivanja ovjesa i motora, no ipak se ne može reći da se nudi “potpuno novi” auto.
Foto: Toyota
Aygo se, naime, i dalje kotrlja na platformi osovinskog razmaka 2,34 metra, kakvu je koristila i prva generacija predstavljena još 2005., te prevelikih iznenađenja u vožnji nema. Poskakivanje i drmusanje se zbog malih dimenzija ne može izbjeći, posebno kad se vozi po cesti s poprečnim neravninama, no Toyotin mališan je sasvim primjereno upravljiv i gradom se s njim vrluda udobno i gotovo žmirećki. Za upravljačem se pritom nije teško namjestiti u željeni položaj, iako je i dalje namjestiv samo po visini, dok će zbog nedostatka centimetara rogoboriti tek putnici straga. Naprijed se, zapravo, sjedi čisto ugodno, čemu pridonosi i zgodno dizajnirana prednja armatura presvučena uglavnom tvrdom, ali kvalitetnom plastikom. Dojam u unutrašnjosti popravlja i redizajnom značajno podebljana izolacija na svim strateškim mjestima, na račun čega Aygo sad djeluje čvršće i robusnije.
Provjereni Toyotin trocilindarski atmosferski benzinac 1.0 pritom i dalje zvuči jednako i pri snažnijem pritisku na papučicu gasa javlja se poznatim frktanjem, no u vožnji se ponaša uvjerljivije nego prije. Posljedica je to niza dorada – dotjeran je sustav ubrizgavanja, povećan je omjer kompresije, unaprijeđeno je hlađenje i smanjeno trenje, a rezultat je tiši i uglađeniji rad, više snage i manja potrošnja. Doduše, da je došlo do porasta snage na 72 KS (+3 KS) jasno je tek pri pogledu na tablicu s tehničkim podacima. Isto tako, u tablicu se treba zagledati i da bi se primijetilo da Aygo sad stotku dohvaća za 13,8 sekundi, 0,4 sekundi brže nego prije... U gradskoj vožnji kakvoj je Aygo i namijenjen, međutim, to nije nikakav nedostatak, tim više jer sasvim solidno ubrzava među semaforima. S druge strane, motor primjetno mirnije radi (čemu pridonose i novi nosači motora spremni učinkovitije zauzdati vibracije), a oduševljava i niska potrošnja. Nismo, doduše, uspjeli postići tvornički deklariranih 4,1 litru, no niti pola litre veća potrošnja uopće nije loš rezultat. Ipak smo većinu vremena proveli u vožnji gradskim središtem, a imali smo i nesreću upasti u popriličnu gužvu prilikom vožnje prema aerodromu. Zasluga je to i ne previše napornog start/stop sustava, kao i prilično razvučenih omjera u 5-stupanjskom mjenjaču nešto dužih hodova.
Ukratko
Redizajnirana izvedba druge generacije Ayga na naše tržište stiže u rujnu, a tada će biti i poznate cijene. Velikih skokova, međutim, ne bi trebalo biti... Među osam dostupnih boja karoserije dvije su nove – “Rich Blue” i “Magenta Splash”, a dotjeran je izgled naplataka od 15 cola
Već osnovna izvedba dolazi s multimedijom i funkcionalnim zaslonom od 7 inča, a serijski se dobiva i kamera za vožnju unazad
Dotjeran ovjes smanjuje poskakivanja u vožnji koje neminovno donose male dimenzije, a iskorak donosi i temeljitija zvučna izolacija
Trocilindarski benzinac 1.0 s promjenjivim otvaranjem ventila prošao je niz dorada, a rezultat je, između ostaloga, porast snage na 72 KS
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....