Odmah na početku, imamo jednu dobru i jednu lošu vijest. Loša je, nažalost, ta da je cjelokupna produkcija Yarisa GRMN već potpuno rasprodana. Toyota je odlučila za Europu proizvesti samo 400 komada (i još 200 za Japan), i svi su rasprodani online još ljetos. No iz toga se odmah da naslutiti i ona dobra vijest: Yaris Gazoo Racing Meisters of Nürburgring, ma koliko nespretno ime nosio, doista je jako zanimljiv i jako dobar mali auto. Yaris je samo prvi od modela koji će se s oznakom GRMN pojaviti u bližoj budućnosti, a zašto je za pionira ove epizode Toyotina kućnog tuninga izabran upravo on, nije teško dokučiti ako se zna da se japanska tvrtka baš s njim lani vratila u svjetsko prvenstvo u reliju. GRMN nije WRC, dakako, ali već ako se zna da se s njim u istoj rečenici spominju Tommi Makinen i ekipa, stvari postaju mnogo jasnije…
Foto: Toyota
Ovako, dakle, stoje stvari: u odnosu na klasičnog Yarisa auto je 24 mm spušten, opruge su mu potkraćene, a i pored posebnih amortizera i jačeg anti-roll bara, glavni lik u njegovoj priči ipak je motor. Za ovu klasu i ovo vrijeme dosta velik, 1.8 Dual VVTi s Toyotinih je polica poslan na doradu u Lotus. Umjesto turbine pripasan mu je kompresor, koji je morao biti pažljivo osmišljen kako bi uopće stao u skučeni prostor pod prednjim poklopcem, a konačni rezultat je stigao u vidu srčanih 212 KS i 250 Nm momenta.
U praksi osvaja na prvu i teško je da se nekome neće dopasti: snagu razvija linearno ali odlučno, zavrti se do 7000/min ali brzo, mijenjajući pritom zvuk iz gotovo pitomoga u sve glasniji i reskiji, kao idealna kulisa za nizanje zavoja na brdu. Ili pisti, za koju je dovoljno, kako smo se i sami uvjerili nižući krugove na dobro nam poznatom ParcMotoru u zaleđu Barcelone, skinuti serijske Potenze RE050A i zamijeniti ih semi-slickovima RE11S. To je, kako nam je i potvrdio voditelj projekta Yarisa GRMN Stijn Peeters, i bila jedna od glavnih ideja pri njegovu razvoju: stvoriti auto kod kojega je za odlazak na track day dovoljno promijeniti gume i ne dirati baš ništa drugo... Jer, sve ostalo složeno je baš kako treba i zapravo je zadivljujuće kako ovakav auto može biti gotovo jednako upotrebljiv i na stazi i u svakodnevnoj gradskoj vožnji (gdje začudo nije neudoban). O brdu, gdje špera Torsen doslovno čini čuda, da i ne pričamo. I sve to Yaris čini s neobičnom lakoćom: stisneš gas – ide, ne stisneš gas – ne ide, i to je sva mudrost. Bez ikakvih podešavanja i posebnih programa vožnje…
Osim po prepoznatljivim bojama, glavni znakovi raspoznavanja nalaze se straga, i to u obliku središnje postavljene ispušne cijevi i karakterističnog krovnog spoilera, a priču izvana lijepo zaokružuju atraktivni 17-colni naplaci kroz koje proviruju četveroklipne čeljusti kočnica. Tko se dočepao jednog od ovih autića doista je srećković, tim više što su se kupovali na neviđeno…
Ukratko Samo na kovanim BBS naplacima sa 205/45 R17 Potenzama Yaris GRMN je na vagi izgubio 8 kg, a broji ih ukupno 1135. Gazoo je uz asistenciju Lotusa naprijed ugurao 1.8 VVT-i kojemu je pripasan kompresor. Specifična snaga od 1 KS/5,35 kg najbolja je u klasi U vožnji je GMRN zahvaljujući sjajnom pogonu i ovjesu te vrsnoj šperi gotovo nemoguće izbaciti iz takta. Preko nosa će procuriti samo na mokrome. Kabina je ušminkana taman koliko treba, sa školjkastim sjedalima Boshoku presvučenim tkaninom Ultrasuede Upravljač je posuđen iz GT86 jer je za 3 cm manji od Yarisovog, jako je precizan (2,28 okretaja), ali se po dubini podešava tek minimalno. Ručni mjenjač je vrlo precizan i bez problema se nosi sa brzim šaltanjima, a Yarisu do 100 km/h treba tek 6,4 s. Brzina je limitirana na 230 km/h |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....