Počeci Speed Triplea sežu u danas već daleku 1994. godinu, kad je predstavljen prvi streetfighter iz Hinckleya, u čast legendarnog Speed Twina iz 1938. godine prozvan Speed Triple. I gotovo preko noći osvojio srca ljubitelja nakeda, u prvom redu jer je bio pokretan sjajnim rednim trocilindrašem sa 98 konjskih snaga.
Potkraj prošle godine Englezi su otišli korak dalje i s novom generacijom svog popularnog streetfightera Speed Triple 1200 RS hrabro zakoračili u klasu hyper-nakeda, kojom drmaju Aprilia Tuono V4, KTM 1290 Super Duke R, Ducati Streetfighter V4 i BMW S 1000 R.
Već je na prvi pogled lako prepoznati ružno lijep - ili lijepo ružan, svejedno - streetfighter iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ista svjetla kao u kukca, sada doduše s obrvama od svjetlećih dioda, ista vitka linija zahvaljujući trocilindrašu, ista jednoručna stražnja vilica, isti upravljač s retrovizorima na kraju ručica (sada širokim lijepih 13 centimetara).
Samo je stražnji kraj sad vitak i djeluje prijeteće. Nema više, naime, dvaju nezgrapnih ispušnih lonaca visoko pod sjedalima, već sva tri cilindra ispušne plinove tjeraju kroz jedan sa strane postavljeni lonac, a na kraju je sjedala sad svjetlo kočnice, diodno dakako, u obliku slova T, zaštitnog znaka Triumpha.
I dalje ga, dakako, pokreće poznati redni trocilindraš. Cijeli je blok, međutim, rekonstruiran, a obujam je s 1050 narastao na čak 1160 ccm, što za posljedicu ima i porast snage - s prijašnjih 150 KS na sadašnjih čak 180 KS, dijelom i zahvaljujući najvećem broju okretaja povećanom za 650 okretaja (11.150). Lijepih je to 30 KS više nego u prethodnom Speed Triple S/RS.
Više od porasta snage, međutim, raduje podatak da je trocilindraš laganiji čitavih 7 kilograma, kao i da su rotirajuće mase u motoru smanjene za čak 12 posto! Ne čudi stoga što se motor brže odaziva na gas i što nakon svake izmjene stupnja prijenosa brže nabire okretaje. Stražnja se guma 190/55 ZR17 na izlascima iz zavoja nerijetko muči da izađe na kraj s masivnim okretnim momentom od 125 Nm pri ne pretjerano visokih 9000 okretaja.
Kontrola proklizavanja, međutim, reagira nježno i samo je po treperenju kontrolne žaruljice na instrument ploči može zaključiti da smo pretjerali s otvaranjem gasa na Speed Tripleu 1200 RS. Isto vrijedi i za Cornering ABS, čiji se rad uopće ne osjeća na ručici kočnice, a jedini koji grublje intervenira je anti-wheelie.
Nova generacija Speed Triplea RS stoji 130.000 kuna, što je uobičajenih 8600 kuna više od prethodnika, ali i osjetno manje od KTM 1290 Super Duke R (148.000 kn) ili Ducatija Streetfighter V4 (166.990 kn).
Speed Triple 1200 RS
Tehnički podaci
Motor 3 cilindra, redni, hlađen vodom,
16 ventila
Obujam 1160 ccm
Snaga 180 KS pri 10.750 o/min
Okr. moment 125 Nm pri 9000 o/min
Mjenjač 6 stupnjeva, quickshift
Prijenos lancem
Okvir dvostruki, aluminijski
Ovjes sprijeda upside-down vilica
ø43 mm i hoda 120 mm,
straga monoamortizer hoda 120 mm
Kočnice sprijeda 2x disk ø320 mm
s 4-klipnim kliještima, straga disk
220 mm s 2-klipnim kliještima
Gume sprijeda 120/70 ZR17,
straga 190/55 ZR17, Metzeler Racetec RR K3
Dužina 2090 mm
Širina 792 mm
Osovinski razmak 1445 mm
Visina sjedala 830 mm
Spremnik goriva 15,5 litara
Težina 198 kg
Cijena 130.000 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....