Željezo se kuje dok je vruće, govore nam Volkswagenovi inženjeri dok u njihovu društvu španjolskim otokom Mallorca prevaljujemo prve kilometre obnovljenim izdanjem najprodavanijeg europskog auta. I pritom nam je svima jasno da će oni skloni bagateliziranju reći da Golf izgleda „isto“ kao prije. Na prvi pogled možda, ali svježina je ipak očita, jer nove boje karoserije lijepo ističu oštrinu novih diodnih svjetala i sportskijih branika s prikrivenim otvorima ispuha. Spektakla, naravno, nema, ali i bez dizajnerskih ekshibicija osigurana je nova doza autoriteta. U bojama, materijalima i detaljima fino dotjeranoj unutrašnjosti najviše se ističu sofisticirane tehnološke novotarije. Pretežno, doduše, u doplati...
Foto: VW
Tako se uz klasične nude i istančano osmišljeni virtualni instrumenti koje je u njemački koncern uveo Audi, s pet slikovitih konfiguracija dizajna i sadržaja. Multimedijski uređaj u najskupljoj izvedbi s tamnim 12,3-inčnim dodirnim zaslonom, veličine povećeg tableta, nudi hrpu zabavnog i servisnog sadržaja, uključujući navigaciju u Google Earth programu. Tu se krije i prava senzacija u ovoj klasi – surfanje sadržajem gestikulacijom ruke, bez dodirivanja zaslona. Omogućena je i povezivost s platformama pametnih telefona, a i sigurnost je na zavidnoj razini. Svi poznati moderni sustavi (aktivno kočenje, radarski tempomat, upozorenje na umor vozača i gubitak kontrole nad autom) imaju sada svoje mjesto i u Golfu. Na solidnost cjelokupne izrade ne treba trošiti riječi i u tom pogledu Golf ostaje respektabilna referenca.
U širokoj ponudi motora od čak sedam turbobenzinskih (od 1.0 TSI/85 KS do 2.0 TSI/230 KS) i četiri dizelska (od 1.6 TDI/110 KS do 2.0 TDI/184 KS) sve manje-više ostaje po starom, pogotovo što se tiče dizelaša, omiljenih hrvatskim kupcima. Pravi novitet i istinsko osvježenje jedino je turbobenzinski motor 1.5 TSI (150 KS i 250 Nm). Autoritativno vuče već od donje zone okretaja, uvijek je uglađen i zvukom čak pomalo prefin, a malom potrošnjom pravo je otkriće. Zahvaljujući automatskoj deaktivaciji rada dvaju cilindara pri smanjenom opeterećenju, premda smo mu na otvorenoj zavojitoj cesti povremeno “vadili mast”, a kroz grad vozili smireno, putno računalo je na kraju podulje dionice ispisalo zapanjujuće mali prosjek od 6,4 litre.
Nedvojbeno, izvrstan motor i prava je šteta što će kod hrvatskih vozača opsjednutih dizelašima vjerojatno ostati nezamijećen. Novost je i što svi DSG mjenjači sada imaju sedam stupnjeva prijenosa, dok je u vožnji Golf ostao čvrst i tih, uz odličan kompromis udobnosti i ležanja. Ulijeva povjerenje i ne gubi grip ni kad se zavoji prolaze hrabrim tempom. U prodajne salone novi Golf je već stigao.
Ukratko Osnovna dizelska verzija košta 148.200 kuna, a benzinska 129.600 kuna. U početnu opremu Trendline sada ulaze i automatska klima i volan u koži Golf prvi u kompaktnu klasu unosi konkretan dašak budućnosti - multimedijalnim uređajem upravlja se zamahom ruke. To je dodatna oprema, kao i virtualni instrumenti Novi turbobenzinac 1.5 TSI (150 KS) zahvaljujući isključivanju dvaju cilindara i u vožnji gradom troši malo |