Volkswagenova strategija On the Way to Zero, koja 2030. godine treba rezultirati udjelom električnih modela u proizvodnji od najmanje 70 posto dobro se zahuktala.
Kompletna produkcija električnih modela svih brendova koncerna Volkswagen za 2022. već sada je gotovo rasprodana, a priču o uspješno započetoj tehnološkoj i dizajnerskoj transformaciji argumentira i činjenica da portfelj Volkswagenovih električnih modela i specijaliziranih tvornica širom svijeta stalno raste, pa već u lipnju u prodaju kreće novi član električne ID obitelji, model ID.5.
Čini li vam se novitet nekako poznatim, u pravu ste. U osnovi se radi o coupe izvedbi poznatog modela ID.4, sa sportskije razvučenim stražnjim dijelom i mekanijom bočnom siluetom bolje aerodinamike (0,26).
Uspješan recept koji tržište generalno odlično prihvaća, u svijetu električnih modela primjenjuje Audi na Q4 Sportback e-tronu, Volvo je tako izveo C40, a Škoda coupeovski Enyaq. Duljina Petice je pritom dva centimetra veća od ID.4, prtljažnik od 549 litara šest je litara većeg volumena, na stražnjem sjedalu samo je jedan centimetar manje prostora za glavu i tu završava sav popis u osnovi vrlo malih gabaritnih razlika.
Dobroćudan izgled dvobojne karoserije oplahnute futurizmom naglašavaju veliki naplaci raspona 19 do 21 col pa nam se ID.5 pri prvom susretu uživo čini većim i masivnijim od stvarnih dimenzija (460 x 185 x 161 cm).
U tehnološkom segmentu također nema krucijalnih odmaka u odnosu na Četvorku. Specijalizirana platforma MEB jednakog osovinskog razmaka od 277 centimetara nosi identične konfiguracije baterija i elektromotora, uz jednu iznimku: nema početne Četvorkine baterije kapaciteta 55 kWh.
Lifestyle stiliziran coupe ima veću litij-ionsku bateriju netto kapaciteta 77 kWh, koja strujom napaja elektromotore triju različitih snaga: početni sa 174 KS i 235 Nm (verzija Pro), srednji s 204 KS i 310 Nm (Pro Performance) te u verziji GTX dva elektromotora s ukupno 299 KS i 460 Nm. Prve dvije varijante imaju stražnji pogon, dok GTX kao snagom, stilom i opremom top model ima 4x4 varijabilnih omjera prijenosa.
A može i sportski snažno povući. Gotovo 2,2 tone težak coupe SUV do stotke smo nagazili za svega 6,3 sekunde u gotovo potpunoj tišini, samo uz blago zujanje elektromotora. Fina izbalansiranost volana i ovjesa pritom prilično temeljito kompenzira veliku masu, a pet ponuđenih profila vožnje omogućuje igranje s postavkama rada pogonskog sklopa.
Snazi kočenja pomaže automatsko usporavanje prilikom regeneracije kinetičke energije, naročito u intenzivnom programu koji klasične kočnice u uvjetima normalne vožnje najčešće čini suvišnima. Najveća brzina top verzije limitirana je na korektnih 180 km/h.
Standardne verzije ubrzavaju za solidnih 10,4, odnosno 8,4 sekunde, obje s najvećom brzinom ograničenom na 160 km/h.
Deklariranu prosječnu potrošnju od 16,9 do 17,1 kWh/100 km na austrijskim cestama, na kojima vlada posvemašnja disciplina, čak smo i spustili na 14 do 15 kWh/100 km, što je kvalitetna osnova za postizanje najvećih dosega od 490 kilometara u najsnažnijem GTX modelu do 520 u prve dvije varijante.
Podržana snaga punjenja od 135 kW omogućuje rast kapaciteta baterije s 10 na 80 posto za solidnih 29 do 36 minuta.
Pomalo futuristički izgled ima svoj logičan nastavak u hi-tech minimalistički složenoj, povišenoj i prostranoj unutrašnjosti, s dvama digitalnim zaslonima i staklenim panoramskim krovom.
Coupeovska linija krova gotovo da ne krade prostor na stražnjem sjedalu, a novi operativni sustav multimedije donosi brojne benefite u smislu bržeg i intuitivnijeg rada i obimnijeg sadržaja. Između ostalog, navigacija na ruti vožnje pokazuje lokacije punjača i njihovu snagu.
Novi veliki head-up zaslon daje prikaz proširene stvarnosti, a uz efikasnije automatsko parkiranje poboljšan je i paket sigurnosnih asistenata. Cijena? Bit će malo veća od ID.4 sa 77 kWh (362.900 kuna).
Ukratko
Konfiguracija ponuđenih kapaciteta i snage u ID.5 je djelomice različita u odnosu na ID4. Nema slabije baterije, već samo veća netto kapaciteta 77 kWh povezana s elektromotorima snage 174 i 204 KS (stražnji pogon) te 299 KS (dva elektromotora i 4x4 pogon)
Manje dizajnerske razlike prednjeg dijela u odnosu na ID.4 daju coupeu dozu originalnosti, ali ne mijenjaju prepoznatljiv oblikovni koncept. Veliki naplaci imaju od 19 do 21 cola
Prtljažnik ima volumen od pozamašnih 549 litara (šest više nego u ID.4), dok baterija daje doseg od 490 kilometara (GTX sa 299 KS) do 520 kilometara (174 i 204 KS)
Potpuna serijska oprema jedno je od obilježja komfornog interijera. Novi operativni sustav multimedije sadržajniji je i intuitivniji, naročito u segmentu navigacije
Arhitektura vozačkog okruženja očekivano je jednaka kao u ID.4. Dio plastičnih i tekstilnih obloga je recikliran, a u kožne obloge ne sadrže životinjsko porijeklo
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....