ŠPRIHER IZ WOLFSBURGA

VOZILI SMO VOLKSWAGEN UP! GTI Zabavan i brz kao prvi Golf GTI

Mali kutijasti praunuk prvog Golfa GTI, opremljen potentnim i zvrkastim trocilindarskim turbomotorom od 115 KS teži tek 995 kilograma pa je u vožnji okretan, iskren i zabavan, kao što je u svoje vrijeme bio uzor u čiju čast je stvoren. I brži je od njega, a naravno i opremljeniji
 Volkswagen

Volkswagenovu GTI priču započeo je legendarni Golf Jedinica iz 1976., nastavljena je Polom i Lupom, bili su tu i prvi Passat i Scirocco, a popularnu sportsku kolekciju sada dopunjuje Up! GTI, u čijem nastanku je strašno važan i emotivni dio priče: ideja je bila napraviti hommage Golfu Jedinici GTI, čijih su 110 KS na 805 kilograma težine i danas mokri san svakog štovatelja ovog automobila. Ali, ne u vidu koncepta koji će se brzo zaboraviti, već cijenom dostupnog GTI automobila. Up to i jest: njegovih 116.370 kuna uopće ne zvuči dramatično. I pritom je dobro opremljen: uz sva karakteristična GTI obilježja (lijepi aluminijski naplaci Brands Hatch, karirani uzorak sjedala Clark, crvena kočna kliješta, markantniji prednji dio s poznatom crvenom GTI crtom širinom maske…) serijski dolaze i automatska klima, kožni volan, grijanje sjedala, tempomat, multimedija, parkirni senzori…

Foto: Volkswagen

Je li ideja o hommageu uspjela? Čini se da jest, ali idemo vidjeti: na parkiralištu zračne luke u Malagi čekao nas je spreman za vožnju krvavo crveni mali GTI (moguće su i crna, bijela i siva boja), već na prvu loptu muškijeg izgleda od standardnih modela. Leži na podvozju spuštenom za 1,5 centimetar, tankim gumama 195/40 i velikim 17-colnim naplacima, koji fino ispunjavaju otvore kotača. Tu su i mali stražnji spojler, nabubreni branici, veća mrežasta maska… Entuzijastično je uređena i unutrašnjost, koja doduše nije izgubila na dojmu gradske limenke s dosta tvrde plastike, ali u kojoj zbog GTI znakovlja i dobre opreme prevladava toplija i bogatija atmosfera. A vožnja? Čista zabava! Dobro poznat trocilindarski 1,0-litreni turbomotor TSI od 115 KS i 200 Nm (upravo proglašen motorom godine u svojoj kategoriji!) i na okretnost proračunat, čvrst i precizan 6-stupanjski ručni mjenjač pretvaraju autić od 360 centimetara i 995 kilograma u zabavni cestovni zvrk, čiji brzinski performance i sound aktuator, koji standardno frktav zvuk motora pretvara u odrasli baritonski, svakim stiskom na gas oživljavaju urbane legende o užicima vožnje prvog Golfa GTI.

VOLKSWAGEN up! GTI
VOLKSWAGEN / VOLKSWAGEN

I više od toga, jer nabrijana kutijica kao da leti cestom. Na ravnici motor voljom za okretajima ne daje mirno disati ni ozbiljnijim automobilima, ali ne izlazi im iz retrovizora niti u zavojima. Kartingaškom okretnošću na bazi male težine, fino izbalansiranog volana i sportskog ovjesa te jakih kočnica (288 mm) mučki im diše za vratom. Da, ovim Upom! možete biti među najbržima na cesti i gušt ga je voziti kao da ste ga ukrali. I brojke podržavaju dojam: stotka je u džepu za 8,8 sekundi, od 60 do 100 km/h u trećoj trebaju mu samo 4,3 sekunde, a na ravnoj dionici postiže stvarnih 196 km/h. U svemu je brži od Golfa Jedinice GTI. Samo, kratka karoserija čini svoje, pa neravna cesta iziskuje pojačanu dozu koncentracije i razuma. Zbog svega toga Up! GTI ne možete voziti mirno. Ma, naravno da možete, jer lakoća vožnje tada je kao u običnom modelu, samo što osjećaj propuštanja užitaka tada grize dušu. I, je li ideja o hommagu uspjela? Jest, jer ovo je vražji autić pun vozačkih gušta, u svojoj klasi ono što je Jedinica GTI nekad bila u svojoj.

Ukratko

Od konkurenata približne snage, a vozački i vizualno sličnog sportskog doživljaja tu je tek Twingo GT (107.600 kuna). Ima ih doduše još (A1 Design Style, Adam S, ForTwo Brabus…), ali skuplji su i do 30 tisuća kuna

Lako ga je prepoznati: maskom se proteže crvena tanka GTI crta, ima veće branike s integriranim svjetlima za maglu i usisnike koji gutaju više zraka za hlađenje motora

I Up! ima tradicionalna GTI obilježja: karirani uzorak obloga Clark i 17-colne aluminijske naplatke u dizajnu Brands Hatch. Ali, i ostalu dobru opremu: multimediju s dodirnim zaslonom, tempomat, parkirne senzore, kožu na volanu, grijanje sjedala…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:42