Sumnje s kojima smo sjeli u automobil dug gotovo 5 metara, širok 2 i težak preko 2 tone nestale su nakon nekoliko kružnih tokova u koje smo ušli s puno gasa. Upravljivost i okretnost Volvo XC90 u svom drugom izdanju, dodatno je potvrdio i u kilometrima otvorenih cesta koje su slijedile, poslušno klizeći kroz zavoje, uz neupitan komfor te visoki osjećaj kontrole i sigurnosti.
Od predstavljanja prve generacije velikog švedskog full size SUV-a prošlo je punih 13 godina (u kojima je XC90 dosad prodan u 636.000 primjeraka), no vrijedilo je čekati, jer novo izdanje predstavlja pravu revoluciju. Premda je tvrtka sad pod kineskom upravom, novi XC90 u potpunosti razvijen u Švedskoj, gdje će se i proizvoditi, i nema ni jednog zajedničkog vijka s prethodnikom, ali ni s ostalim modelima iz nedavne prošlosti.
Osim što predstavlja manifest novog dizajnerskog stila u pitanju je i prvi model nastao na modularnoj platformi SPA (Scalable Product Architecture). Ujedno je i prvi Volvo koji koristi isključivo četverocilindrične dvolitrene Drive-e turbomotore, ali i prvi koji dobiva i plug-in hibridnu izvedbu, koji je ujedno biti top model i po opremljenosti i po snazi (sveukupno 400 KS). S klasičnim izgledom i kutijastim formama omekšanim na uglovima teško da može ponoviti instant uspjeh prethodnika, no novi XC90 ima stila i karaktera, ali i kvalitetu za pariranje Audiju, BMW-u i Land Roveru u premium SUV segmentu. Pri čemu mu, dakako, određenu prednost donose i brojni sigurnosni sustavi, među kojima su i neke novotarije poput sustava zaštite u slučaju izlijetanja izvan ceste i radara koji prati više vozila...
Za dizelsku D5 izvedbu koji smo isprobali prema očekivanjima trebala bi privući najviše europskih kupaca. Uz već uobičajene načine rada (Eco, Comfort, Dynamic i Individual) vozaču je prepušten i izbor dinamike vožnje, čemu se prilagođava uvijek spremni automatski mjenjača sa 8 stupnjeva, upravljač kojem u življoj vožnji nedostaje preciznosti i dvolitreni turbodizelaš koji razvija 225 konja. Sa 470 Nm momenta u širokom rasponu okretaja, motor vuče solidno, međuubrzanja nisu munjevita i nedostaje mu mekoće, ali nikad nisu ispod očekivanja.
Zauzvrat zvuk dizelskog motora nikad ne doseže neugodnu razinu čak i kad se zavrti do crvene zone (limitator se aktivira na 4800). Putnički prostor temeljito je zaštićen od buke i bilo kakvih vibracija, a kvaliteta izrade i materijala ne ostavlja prostora za primjedbe. Elegantna sjedala na prvi pogled djeluju previše profilirano, ali uz brojna podešavanja pružaju neočekivanu razinu udobnosti i zavidnu potporu tijelu. Koncem ožujka Volvo XC90 u novom izdanju stiže i na hrvatsko tržište, gdje će se za početak uz D5 verziju nuditi i benzinska T6 (sa 320 KS). Za oba modela predviđena su 4 paketa opreme, sa startnom cijenom u rasponu od 562.400 do 747.460 kuna, ali i brojne privlačne doplatne opcije...
XC90 D5 AWD A
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1969 ccm
Snaga 225 KS pri 4250/min
Moment 470 pri 1750-2500/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 495 x 201 x 177,5 cm
Osovinski razmak 298 cm
Prtljažnik 310/671/1899 litara
Brzina 220 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 5,8 l/100 km
Ispuh CO2 152 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski T5 (254 KS), T6 (320 KS)
Dizelski D4 (190 KS)
Hibrid T8 (400 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....