O Golfu GTI ne treba trošiti puno riječi. Još od prve generacije iz 1976. mjerilo je vrijednosti za sportaša kompaktne klase, kojeg konkurencija uporno i uglavnom bezuspješno nastoji skinuti s trona najprodavanijeg. Izvedba Performance naprednija je GTI verzija, nedavno također dizajnerski osuvremenjena, istovremeno opremljena jačim motorom i novim mjenjačem, ali i digitalnom i svom sigurnosnom opremom (aktivno kočenje, radarski tempomat…). Ipak, fokus promjena usmjeren je prvenstveno na motor i mjenjač: turbobenzinski 2,0-litreni TSI osnažen je s prijašnjih 230 na 245 KS, a doplatni DSG mjenjač ima sedam umjesto prijašnjih šest brzina. Rezultat? Ubrzanje do stotke skraćeno je za 0,2 sekunde (6,2 sekunde), živost motora kroz cijelu skalu okretaja dodatno je naglašena, dok je najviša brzina ostala na, za ovu klasu uobičajenih 250 km/h. Ruku na srce, napredak u samim performansama u odnosu na prijašnju verziju na cesti je teško primijetiti, ali finija mješavina brzine, uglađenosti i predvidivosti s jedne strane te sigurnosti i komfora s druge, uz zavodljivo dubok i autoritativan zvuk, rezultira novom dozom lakoće u vožnji.
Foto: VW
Performance sada još više voli pun gas, bez obzira na vrstu mjenjača brzinu sve do crvene zone nabire brzo i upečatljivo, a vršni okretni moment od 370 Nm, posve oslobođen već na 1600 i razvučen do 4300 okretaja, uz oštar odziv na gas, brzu vožnju otvorenom cestom s dosta pretjecanja ne čini stresnom. Impresivna je i mirnoća kojom se gutaju zavoji, u kojima ni naglo oduzimanje gasa u trenucima kada se osjeti klizanje prednjeg dijela ne znači bezuvjetni gubitak putanje. Stražnji dio ostaje začuđujuće stabilan i oprašta grešku pa svaki prebačaj u brzinu niže i gromko ispaljivanje iz zavgolf GTIoja diže adrenalin. Velikih brzina postaje se svjestan tek brzinskim pogledom na digitalni brzinomjer i to sa svoje strane zaziva na oprez. S druge strane, sve to dovoljno govori o visokoj dozi komfora i sigurnosti pružene masivnom i čvrstom karoserijom, ali i dizajnerski i funkcionalno bogatim ambijentom interijera, u kojem je i digitalna revolucija uzela snažnog maha.
Naravno, nije izostao ni karakterističan karirani GTI uzorak. U programu Sport, u kojem se okretaji nabiru brže, DSG mjenjač prebacuje kasnije, a sportski ovjes postaje krući, kapaciteti pogonskog sklopa i podvozja s elektronikom upravljanim i prilagodljivim samoblokirajućim diferencijalom dodatno su izoštreni i užitak britke vožnje, za one koji vole režim stalnog lupanja po gasu i jakim kočnicama (diskovi 340 mm), postaje još veći. U normalnoj, smirenoj vožnji Performance međutim, postaje pitom gotovo kao svaki drugi običan Golf. Zvukom i osjećajem koji ostavljaju volan i podvozje nije naporan i zamoran, brzinu nabire mekano, a na 18-colnim gumama je i neočekivano udoban.
Ukratko
Performance teži 1310 kg i skuplji je od standardnog GTI 29.515 kuna. Mjenjač DSG sada ima 7 brzina, a tu je i dobar elektronički upravljan samoblokirajući diferencijal. Nakon prošlogodišnjeg malog redizajna i velike digitalizacije Golfa izvedba Performance još privlačnije sjedinjuje tradicijske GTI elemente i modernu tehnologiju
Poznati 2,0-litreni turbomotor s izravnim ubrizgavanjem (TSI) u najnovijem izdanju izvedbe Performance ojačao je za 15 KS i sada razvija njih 245. U odnosu na raniju verziju do stotke sprinta za 0,2 sekunde brže. Mjenjač DSG daje dodatnih 28 kg mase, ubrzanje je jednako kao s ručnim mjenjačem (6,2 s), a najviša brzina neznatno manja (248 km/h)
Uživanje u Performanceu ima naravno, svoju cijenu: s ručnim mjenjačem košta 280.515 kuna, a sa DSG 305.160 kuna (s peterim vratima 289.775, odnosno 312.570 kuna
\u0000