Volkswagen nije sklon dizajnerskim vratolomijama, pa ne čudi što je redizajn Touarega prošao tek uz diskretno osvježavanje. Njemački terenac dobio je nove branike i masku hladnjaka, novi dizajn kotača, boje laka... Nema tu revolucije, no uz agresivniji donji dio prednjeg odbojnika ukupan je dojam osjetno dinamičniji... Za to je dijelom zaslužno i što sve verzije sada serijski dolaze s biksenonskim svjetlima, i to većima od dosadašnjih. Slična se priča nastavlja i u unutrašnjosti. A, tamo se statusni ugođaj nije se bitno promijenio, tek je umjesto dosadašnjeg crvenog, pozadinsko osvjetljenje prekidača i tipki sada elegantnije bijelo. Najvažnije promjene Touareg krije pod prednjim poklopcem. Posebno se to odnosi na ponudu V6 TDI, što ne čudi budući da je to izbor više od 90 posto kupaca u Europi.
Dostupne su izvedbe sa 204 i 262 KS, a obje zahvaljujući novom katalizatoru SCR s AdBlue zadovoljavaju normu Euro 6 te imaju funkciju “coasting”, te se na nizbrdici isključuju i voze bez potrošnje goriva, buke i emisije CO2. Tko želi više snage može odabrati 4.2 TDI V8 sa 340 KS i 800 Nm, općenito najjači dizelaš u ponudi Volkswagena, ili hibridni koji kombinira benzinski V6 i elektromotor. Hibrid raspolaže ukupnom snagom od 380 KS, a samo na struju sposoban je prevesti dva kilometra, s najvećom brzinom od 50 km/h. Ljubitelji klasičnih benzinaca, pak, ostat će razočarani, jer se njima više ne nudi ništa. Potrošnja goriva, inače, u prosjeku je smanjena do 5 posto, i to zahvaljujući čitavom nizu trikova. Ugrađeni su novi, potentniji usisnici zraka, dotjerani su prijenosni omjeri u mjenjaču i ugrađen je sustav start&stop koji gasi motor čim brzina padne ispod 7 km/h. Osim toga, kako bi se smanjio otpor zraka, što je vječiti problem kod terenaca, smanjena su kućišta retrovizora.
Uz 8-stupanjski automatski mjenjač i 4motion pogon na sve kotače sa središnjim mehaničkim diferencijalom Torsen, koji dolaze serijski bez obzira na izvedbu, Touareg pokazuje impresivne mogućnosti na terenu. Uz poseban program “Off road”, koji optimizira rad sustava ABS, EDS i ASR te aktivira elektronsku pomoć pri kretanju na nizbrdici, njemački terenac gotovo je nezaustavljiv, u što smo se uvjerili na posebno pripremljenom off-road poligonu u blizini Münchena. Posebna izvedba Terrain Tech (dostupna uz snažniji V6 TDI) ide i korak dalje, jer omogućuje savladavanje uspona od čak 45 stupnjeva (inače se savladava uzbrdica od 31 stupnja), što je dovoljno i da se bez straha krene na utrku Dakar. Tim više jer se uz doplatu nudi i zračni ovjes, zahvaljujući kojemu se visina karoserije pri brzinama iznad 140 km/h automatski spušta ili podiže sve do visine od 30 cm iznad tla... U svakom slučaju, dojam je da se Touareg u većini uvjeta snalazi kao riba u vodi. U Hrvatsku stiže već krajem listopada, a cijene ne bi trebale biti bitno veće od dosadašnjih. Znači, početni model, pokretan dizelašem od 204 KS, će stajati 490.000 kuna.
HYBRID 4MOTION
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 6 cilindara
Obujam 2995 ccm
Snaga 245 kW/333 KS pri 5500-6500/min
Moment 440 Nm pri 3000-5250/min
Elektromotor 34,3 kW/46 KS pri 1500-3200/min
Ukupna snaga 380 KS
Pogon na sve kotače
Mjenjač automatski, 8-stupanjski
Dimenzije 480,1x194x170,9 cm
Osovinski razmak 289,3
Brzina 242 km/h
0-100 km/h 5,8 sekundi
Potrošnja 9,1 l/100 km
Masa 2297 kg
Ispuh CO2 239 g/km
OSTALI MOTORI
Dizelski 3.0 V6 (204 i 262 KS), 4.2 V8 (340 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....