VOZILI SMO

VW BUBA CABRIOLET Bez krova ususret ljetu

Treću generaciju Bube Cabrio kojoj krov nestaje za 9 sekundi, gušt je voziti s vjetrom u kosi

Prva Buba kabrio pojavila se 1949. i ostala u proizvodnji preko pola stoljeća. Reinkarnacija ikone stigla je 2002. u modernom, stilski dotjeranom izdanju. S jednim, ali važnim propustom. Nijemci su, naime, zaigrali više na formu nego na sadržaj i nastup na cesti nije bio u skadu s ugledom. No, sada je platneni krov potpuno automatiziran, za čije je sklapanje dovoljno samo 9 s, što se može odraditi i u vožnji, pri brzini do 50 km/h.

Ugođaj u vožnji koji pruža nova kabrio Buba daleko je bolji od prethodnog. Platforma je posuđena od Golfa VI (MBQ još nije bio u upotrebi), a dodatna ojačanja osigurala su neophodnu krutost izgubljenu skidanjem krova. Osim toga, straga je multilink na svim izvedbama, a ne samo uz 2.0 TSI, kao kod klasične izvedbe s tvrdim krovom. A to je omogućilo ugradnju pirotehničkog rollbara kakav koristi i Eos, ali i sačuvalo ponešto litara u prtljažniku. Međutim, u vožnji Buba ipak nije zabavna poput Minija. Ovjes je mekaniji, upravljač nešto sporiji... Ipak, sve to je plus na duljim putovanjima, zbog veće udobnosti. Istodobno, Buba je tiša zahvaljujući finom, troslojnom platnenom krovu, koji uspješno zadržava decibele izvan putničkog prostora.

U prodaju B uba Cabrio kreće s dva dizelaša i tri turbobenzinca. Isprobali smo oba dvolitrena, benzinski i dizelski. Rabijatnost turbobenzinca otkriva nedostatak na karoseriji, koja unatoč ukrućenjima ne uspijeva uvijek držati pod kontrolom 200 konja. Dizelaš od 140 KS savršen je za nonšalantnu vožnju uz more. Zaštita od vjetra na prednjim sjedalima je odlična, dok putnici straga, smješteni neznatno više, već pri brzini iznad 70 km/h žive u neugodnom zračnom vrtlogu.

Stilski dotjerana u svakom detalju, Buba kabrio djeluje poželjno, a Volkswagen je uz klasične pakete opreme, za uspješno nadmetanje s Minijem, najavio i posebna retro izdanja u stilu 50-ih, 60-ih i 70-ih godina. D oduše, nova Buba Cabrio neće biti izložena u domaćim salonima, ali se već može naručiti. Cijena izvedbe 1.2 TSI sa 105 KS počinjat će od 185.370 kuna, dok će se osnovni model pokretan jednakosnažnim dizelašem 1.6 TDI nuditi od 206.000 kuna. Barem tako pretpostavljaju zastupnici, jer se prve isporuke očekuju u srpnju, kad stupi novi zakon o trošarinama.

VW Buba 2.0 TDI

TEHNIČKI PODACI

Obujam 1968 ccm

Snaga 103 kW/140 KS pri 4200/min

Moment 320 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 428x181x147 cm

Osovinski razmak 254 cm

Prtljažnik 225 l

Brzina 199 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 5,1 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:43