MOTOCIKLI

Yamaha R7: Iza oklopa po uzoru na R1 krije se MT-07 po cijeni od oko 75.000 kuna

U gotovo izumrloj kategoriji supersportaša Yamaha je umjesto skupog R6 odlučila ponuditi osjetno jeftiniji model sa 73,4 KS
Yamaha R7
 Yamaha

Potkraj devedesetih Yamaha je proizvela 500 primjeraka R7 s tvorničkom oznakom OW-02 samo da bi se mogla uključiti u Svjetsko prvenstvo superbike. Bio je to bliski rođak YZR500, s kojim je japanski proizvođač godinama pobjeđivao u kraljevskoj klasi 500, preteči današnjeg MotoGP. Svega 189 kg težak trkaći stroj s Öhlinsovim ovjesom, skraćenim okvirom Deltabox II, četverocilindrašem s ventilima i klipnjačama od titana, 162 KS...

image
Yamaha R7
Yamaha

Potkraj svibnja tu je slavnu oznaku ponio novi sportski motocikl s mehanikom popularnog nakeda MT-07, koji će popuniti prazninu između R3 i kraljevskog R1. Novi R7 na prvi pogled izgleda kao YZR-M1, trkaći motocikl u rukama Fabija Quartarara i Mavericka Vinalesa, pogotovo s tim u otvor za zrak smještenim diodnim svjetlom, ali i stražnjim sjedalom s krilcima i trkaćim spremnikom goriva. I još je nevjerojatno uzak, uži ne samo od broj manjeg R3, nego i najmanjeg R125. U svakom slučaju, korak ispred Honde CBR650R i Kawasakija Ninja 650.

image
Yamaha R7
Yamaha

Sve ostalo isto je kao na MT-07. Od cjevastog okvira i aluminijske stražnje vilice do naplataka s deset krakova. S popularnog nakeda preuzet je, dakako, i redni dvocilindraš SP2 s kutom paljenja od 270 stupnjeva, pa bi R7 trebao zvučati jednako uvjerljivo kao potkraj devedesetih Yamaha TDM 850. Razvija istih 73,4 KS pri 8750 okretaja, uz 67 Nm pri 6500.

image
Yamaha R7
Yamaha

U odnosu na MT-07 samo je stražnja guma centimetar šira (190/55-17), a sprijeda nije jeftina teleskopska već upside-down vilica (41 mm), koja je postavljena okomitije (23,7 prema 24,5 stupnjeva). Posljedica? Međuosovisnki je razmak pola centimetra kraći, pa bi R7 trebala biti okretnija od MT-07. R7 u prodaju stiže u listopadu, stajat će više od nakeda MT-07 (60.000 kuna), vjerojatno oko 75.000 kuna, koliko stoji suparnička Honda CBR650R. A to je čak 35.000 kuna manje od stare R6...

image
Yamaha R7
Yamaha

Ukratko

Premda je LCD, a ne kao u novoj generaciji supersportskih motocikala TFT, instrumentna ploča u negativu izgleda sasvim pristojno. Prednje diodno svjetlo skriveno je u otvoru za usis zraka, pa R7 podsjeća na trkaću YZR-M1

Gotovo sva mehanika preuzeta je s MT-07, uključujući i redni dvocilindraš sa 73,4 KS. Samo je sprijeda upside-down umjesto klasične teleskopske vilice i stražnja je guma centimetar šira (190/55-17)

R7 je dizajnom pravi član obitelji R125, R3, R6 i R1. Ispod se, međutim, skriva mehanika popularnog nakeda MT-07. Hereza? Možda, ali zato će stajati oko 75.000, a ne 108.000 kuna

Ručice upravljača su niže, a oslonci za noge više nego na MT-07, pa je više težine na prednjem kotaču (ukupno 188 kilograma)

R7 je uža i od najmanjeg Yamahninog sportskog motocikla (R125), a zahvaljujući aerodinamičnom oklopu juri 15 km/h brže od nakeda MT-07

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 19:02