Potkraj devedesetih Yamaha je proizvela 500 primjeraka R7 s tvorničkom oznakom OW-02 samo da bi se mogla uključiti u Svjetsko prvenstvo superbike. Bio je to bliski rođak YZR500, s kojim je japanski proizvođač godinama pobjeđivao u kraljevskoj klasi 500, preteči današnjeg MotoGP. Svega 189 kg težak trkaći stroj s Öhlinsovim ovjesom, skraćenim okvirom Deltabox II, četverocilindrašem s ventilima i klipnjačama od titana, 162 KS...
Potkraj svibnja tu je slavnu oznaku ponio novi sportski motocikl s mehanikom popularnog nakeda MT-07, koji će popuniti prazninu između R3 i kraljevskog R1. Novi R7 na prvi pogled izgleda kao YZR-M1, trkaći motocikl u rukama Fabija Quartarara i Mavericka Vinalesa, pogotovo s tim u otvor za zrak smještenim diodnim svjetlom, ali i stražnjim sjedalom s krilcima i trkaćim spremnikom goriva. I još je nevjerojatno uzak, uži ne samo od broj manjeg R3, nego i najmanjeg R125. U svakom slučaju, korak ispred Honde CBR650R i Kawasakija Ninja 650.
Sve ostalo isto je kao na MT-07. Od cjevastog okvira i aluminijske stražnje vilice do naplataka s deset krakova. S popularnog nakeda preuzet je, dakako, i redni dvocilindraš SP2 s kutom paljenja od 270 stupnjeva, pa bi R7 trebao zvučati jednako uvjerljivo kao potkraj devedesetih Yamaha TDM 850. Razvija istih 73,4 KS pri 8750 okretaja, uz 67 Nm pri 6500.
U odnosu na MT-07 samo je stražnja guma centimetar šira (190/55-17), a sprijeda nije jeftina teleskopska već upside-down vilica (41 mm), koja je postavljena okomitije (23,7 prema 24,5 stupnjeva). Posljedica? Međuosovisnki je razmak pola centimetra kraći, pa bi R7 trebala biti okretnija od MT-07. R7 u prodaju stiže u listopadu, stajat će više od nakeda MT-07 (60.000 kuna), vjerojatno oko 75.000 kuna, koliko stoji suparnička Honda CBR650R. A to je čak 35.000 kuna manje od stare R6...
Ukratko
Premda je LCD, a ne kao u novoj generaciji supersportskih motocikala TFT, instrumentna ploča u negativu izgleda sasvim pristojno. Prednje diodno svjetlo skriveno je u otvoru za usis zraka, pa R7 podsjeća na trkaću YZR-M1
Gotovo sva mehanika preuzeta je s MT-07, uključujući i redni dvocilindraš sa 73,4 KS. Samo je sprijeda upside-down umjesto klasične teleskopske vilice i stražnja je guma centimetar šira (190/55-17)
R7 je dizajnom pravi član obitelji R125, R3, R6 i R1. Ispod se, međutim, skriva mehanika popularnog nakeda MT-07. Hereza? Možda, ali zato će stajati oko 75.000, a ne 108.000 kuna
Ručice upravljača su niže, a oslonci za noge više nego na MT-07, pa je više težine na prednjem kotaču (ukupno 188 kilograma)
R7 je uža i od najmanjeg Yamahninog sportskog motocikla (R125), a zahvaljujući aerodinamičnom oklopu juri 15 km/h brže od nakeda MT-07
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....