Sve stroža ograničenja povezana s graničnim vrijednostima emisija CO2 koje je uvela Europska unija vodi prema potpunoj elektrifikaciji voznog parka, a cijela autoindustrija upravo prolazi kroz vrijeme tranzicije prema elektromobilnosti.
Rok za prodaju vozila s unutarnjim izgaranjem na Starom kontinentu sve je kraći i dok neke zemlje Europe poput Norveške (sada ima 7,8 posto potpuno električnih auta na cestama), planiraju potpuno dokinuti prodaju benzinaca i dizelaša već do 2025. (većina do 2030. ili 2035.) na što bržem putu prema potpuno CO2 neutralnom voznom parku, u nekim drugim zemljama Europe ne vjeruju u tako brz prelaz.
Prema izračunima Gerarda Péreza, predsjednika španjolske udruge koja okuplja trgovce automobilima "Faconauta", Španjolskoj će biti potrebne 433 godine da svi automobili na cesti budu 100 električni.
Prema pisanju portala autobild.es automobilski se sektor u Španjolskoj suočava s izazovom u kojem, čini se, nije spreman ispuniti rokove koje je odredila Europska unija, a Pérez planove EU da na Starom kontinentu do 2050. bude postignuta klimatska neutralnost smatra neostvarivim, isto kao i potpuni prestanak prodaje automobila na dizel i benzin od 2035. godine.
Rok da se za samo 14 godina u Španjolskoj prodaju samo električni automobili (baš kao i u Hrvatskoj i ostalim članicama) i da se za manje od tri desetljeća nijedno od tih vozila proizvedenih do 2035. neće kotrljati cestama smatra utopijom i prilično ambicioznim izazovom ako se u obzir uzmu trenutne prodajne brojke po tipu pogona.
Prema španjolskim službenim podacima prodaje do 30. studenog 2021. godine, 65,7 posto vozila bilo je s termičkim motorom (45,9 posto benzinci i 19,8 posto dizelaši), hibridi čine 25,15 tržišta, što je prilično respektabilna brojka, dok se plug-in hibridi zadovoljavaju s 4,97 posto. Najmanje se proda električnih automobila - tek 2,61 posto ukupnog broja.
Da bi se postigli cilj od 100 posto prodaje električnih automobila u Španjolskoj, potrebno je plasirati barem 800.000 električnih automobila godišnje do 2050. godine. Po sadašnjoj stopi, prema izračunima Gerarda Péreza, trebalo bi 433 godine da se postigne cilj defosiliziranog voznog parka.
Za usporedbu, sa španjolskih trenutnih 2,61 posto električnih automobila na cestama, udio električnih u ukupnom broju osobnih vozila u Hrvatskoj iznosi 0,042 posto pa ni ne treba postavljati pitanje: može li Hrvatska uopće ostvariti EU plan do 2050. za ugljičnu neutralnosti...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....