Konačno! Tri mjeseca nakon povratka s izložbe luksuznih auta, plovila i satova Top Marques u Monte Carlu, gdje je proslavio svjetsku premijeru, napokon smo sjeli za upravljač Tedson Daydreama, domaćeg restomoda Porschea 911.
Kad smo, naime, u lipnju razgovarali s njegovim autorom i vlasnikom Goranom Turkićem (46), Daydream je još bio izložbeni primjerak i na snimanje je stigao na kamionu šlep-službe.
Sad je stigao na kotačima, ali još uvijek s probnim pločicama. I dva-tri centimetra viši da bi mogao prelaziti preko ležećih policajaca i rupa na cesti. I dalje je, međutim, prilično nizak – svega 126,5 centimetara, 4,5 manje od originalnog 911. Izgleda spektakularno, dovoljno da za snimanja privuče pažnju brojnih turista na putu prema Jadranu.
Razlog? Od originala je širi punih 18,7 centimetara da bi mogao prihvatiti superširoke gume 275/35 ZR18 sprijeda i 335/30 ZR18 straga (baš kao i novi Porsche 911 GT3 RS9. Karoserija je i dalje dvobojna, gore Porscheova originalna crvena (Guard Red), dolje sjajno lakirana ugljična vlakna.
Kad smo već kod karoserije, s originala su preuzeti samo krov i vrata, sve ostalo je sasvim novo – od prednjeg poklopca s otvorima za zrak, preko odbojnika i pragova do blatobrana i difuzora. I izrađeno od ugljičnih vlakana, zbog čega je Daydream priličnih 170 kilograma lakši od originalnog 964 i teži skromnih 1180 kilograma.
Podjednako uvjerljivo djeluje i unutrašnjost s prepoznatljivih pet instrumenata i bravom za paljenje lijevo od upravljača, ali i sjedalima i ručicom 6-stupanjskog mjenjača preuzetima sa serije 993 (1994. do 1998.). Plastike nema ni u tragovima.
Sve je, naime, presvučeno kožom i alcantarom, a brojni detalji izrađeni su od aluminija i ugljičnih vlakana. Naljepši detalj? Ispred vozača ugrađeni mehanički satovi njemačke urarske kuće Hanhart.
Daydream pokreće najsnažnije od tri ponuđena izdanja originalnog Porscheovog zrakom hlađenog boksera – 4,0-litreni šesterocilindraš sa 390 KS, koji u praznom hodu unatoč novom ispušnom sustavu grglja slično kao i originalni 3.6 (pomalo podsjeća na VW Bubu).
Čim, međutim, okretaji prijeđu dvije tisuće, a pogotovo nakon što se otvori klapna u ispušnom loncu, iz četiriju ispušnih cijevi začuje se grmljavina, uvjerljivija nego kod novih Porschea 911... Još je uvjerljivije ponašanje u vožnji, prije svega 3,5 sekundi ubrzanja do stotke i krajnjih 280 km/h. Krajnju brzinu, doduše, nismo provjeravali, ali u vožnji se itekako osjeća da se šesterocilindraš poigrava svega 4,2 metra dugim i 1180 kilograma laganim Daydreamom.
Zahvaljujući novom ovjesu s podesivim amortizerima, ali i ekstremno širokim gumama, hrvatski restomod kroz zavoje juri kao na tračnicama, a ništa manje uvjerljiv nije ni na kočenju zahvaljujući cijevima s čeličnim opletom, 320-milimetarskim diskovima i četveroklipnim kliještima (Brembo).
Kome ni to nije dovoljno, u ponudi je još hibridno izdanje s istim šesterocilindrašem, ali još i 150 KS jakim električnim zamašnjakom s baterijom od 1 kWh američke tvrtke Vonnen.
Rezultat? Ukupno 550 KS, što je dovoljno za sprint do stotke za oko 2,8 sekundi i krajnjih više od 300 km/h. Tedson uz to nudi i potpuno električno izdanje iz suradnje s njemačkim Revive Automotive, koji koristi tehnologiju Volkswagena ID.
UKRATKO
- Daydream je prerada Porschea 911 iz serije 964, koja se proizvodila od 1989. do 1994., a omiljena je među tunerima zbog kvalitetnog ovjesa (sprijeda MacPherson), automatskog mjenjača (Tiptronic) i pogona 4x4 (Carrera 4), ali i sigurnosnih detalja kao što su dva zračna jastuka i ABS
- Zbog čak 18,7 centimetara širih blatobrana, Daydream na cesti djeluje spektakularno i podjednako uvjerljivo kao i jedan od novijih Porschea 911. Autor i vlasnik Goran Turkič posebno je ponosan na nova, zakošenija prednja svjetla
- Najsnažnije od tri klasična izdanja pokreće 390 KS jak 4,0-litreni bokser, koji se poigrava 1180 kilograma laganim dvosjedom i do stotke sprinta za samo 3,5 sekundi. U hibridnom izdanju razvija čak 550 KS
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....