U samo pet dana „planulo“ je prvih 1955 primjeraka s oznakom Première Edition koji su koncem prošle godine pušteni u prodaju. Kupljeni su praktično na neviđeno jer do tada nitko neutralan, pa ni novinari, nije sjeo za upravljač. No, svi koji su izbrojili 58.500 eura (cijena u Francuskoj) nisu pogriješili. Trebalo nam je tri, možda četiri kilometra za razbijanje svih sumnji i povratak u dane djetinjstva kada je na zidu visio poster Alpine A110, a maleni model od Polistila ležao na najvišoj polici kako bi ostao izvan dosega ruku mlađeg brata. Ponovila se priča o muškarcima koji s godinama tek mijenjaju veličinu igrački premda Alpine A110 nipošto nije igračka. Upravo suprotno. U pitanju je vrlo ozbiljan automobil, pomno osmišljen i dizajniran od ljudi koji se u sportske automobile razumiju. Vidljivo je to u prvom zavoju, prvom zakretanju upravljača i prvom dodiru s kočnicama, a ako to nije dovoljno, treba samo do kraja pritisnuti pedalu gasa.
Foto: Alpine
Upravljač je brz i osjetljiv. Kirurškom preciznošću gurnut će nos Alpine u zavoj i bez oklijevanja slijediti želje vozača. U istom tonu sviraju i ostale komande. Pedala kočnice s lakoćom se prilagođava i kao da dozvoljava doziranje kočione sile bar po bar, a sliku događanja upotpunjuje poseban prikaz na digitalnoj instrument ploči s očitavanjem svih pozadinskih aktivnosti od postotka otvaranja leptira usisa, povećanja tlaka u turbini, do rasta momenta i trenutne snage. Pritom se vrijednosti poput okretaja motora i brzine podižu u uzbudljivom krešendu zahvaljujući mjenjaču u kojem se zbijeni stupnjevi izmjenjuju pravovremeno i gotovo trenutačno stvarajući dojam kontinuiranog pogona. Alpine nije ekstremni automobil, ne spada u klasu onih koji se opiru teoriji svakodnevne uporabe. Ovjes s dvostrukim trapezoidnim nosačima u kombinaciji s umjerenom masom (1103 kg) relativno dobro upija neravnine i Alpine ostavlja dojam kompaktnog, čvrstog, ali ne i krutog automobila. Kvaliteta izrade vidljiva je i u unutrašnjosti koja usput rečeno nije tako tijesna (za razliku od legendarnog prethodnika) i dodatno je ukrašena vrhunskim Sabelt sjedalima.
Kompaktan, lagan i okretan. Principi na kojima se temelji novo izdanje su malobrojni, jednostavni i vrlo bliski originalu iz 60-ih godina. No, Francuzi nisu zaigrali samo na kartu nostalgije. Nova Alpina stvorena je da probudi vozačku strast svojim performansama i voznim osobinama. Kontakt s prošlošću prisutan je u izgledu i već spomenutim principima, ali tehnologija koja se skriva ispod lima plod je projekta oslobođenog logike kojom se vodi Renault kod ostalih modela. Brembo je primjerice razvio specifično rješenje s parkirnom kočnicom integriranom u stražnja kliješta čime se uštedjelo 1,5 kg na težini, Fuchs koji oprema i Porsche, izradio 18 colne naplatke, a kompletna karoserija i ovjes načinjeni su od aluminija. Za poznati Renaultov 1.8 turbo motor razvijen je novi usis, ispuh, turbo punjač i elektronika s kojima razvija 252 KS i 320 Nm što je uz povoljan odnos kila i konja omogućuje ubrzanje od 4,5 sekundi do 100 km/h. Motor je smješten straga, ali za razliku od starog A110, redni četverocilindrični benzinac postavljen je poprečno ispred stražnje osovine, a kako bi se postigao idealan raspored masa (45/55), spremnik goriva je iza prednje osovine.
Reakcije motora su uglađene, čak i prilikom odabira Sport programa, a Getragov mjenjač s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva spremno se prilagođava stilu vožnje. Krutost karoserije i preciznost upravljača dolaze do izražaja na uskim zavojitim cestama, ali A110 jednaki užitak pruža i kroz duge brze zavoje. Dinamičke osobine su jednostavno očaravajuće. Nema odgode reakcija upravljač, neutralnost je apsolutna, barem dok se ne pretjeruje s gasom na izlazu iz zavoja s ugašenom elektronikom kada se osjeti izostanak samoblokirajućeg diferencijala pa treba malo dozirati gas. Proizvodne trake u Dieppeu u koje je Renault uložio poveća sredstva već su započele s radom i godišnje će se proizvoditi oko 6000 primjeraka, no, nažalost Hrvatska nije među desetak država Europe u kojima će se novi Alpine A110 prodavati.
Ukratko Alpine je vrlo kompaktan, od Porschea Boxter u dužinu mjeri čak 20 cm manje (418), širina je gotovo identična (179) dok je krovna linija niža 5 (125). Zahvaljujući izdašnoj uporabi aluminija (karoserija, šasija, ovjes…) Alpine je čak 400 kg lakši od Meganea RS što rezultira potpuno drugačijom dimenzijom voznih osobina Interijer je pažljivo dizajniran uz rigorozne standarde kvalitete za upotrijebljene materijale i izradu, pri čemu je svaki detalj podređen funkcionalnosti i sportskom ugođaju. Turbobenzinski 1.8 smješten je ispred stražnje osovine poprečno sa Getragovim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva. Uz dva prtljažnika (sprijeda 100 l, straga 96) nema razloga za veće reduciranje prtljage. Kovani 18’’ naplatci nose sprijeda gume 205/40, straga 235/40 Dizajneri su ostali vjerni originalu izuzev u stražnjem dijelu. Maleni stražnji spojler jedini je vidljivi ustupak aerodinamici (Cd 0,32) sve ostalo skriveno je ispod podnice |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....