HR NOVITET

Za volanom: Mercedes E-klase opsežno je dorađen i stiže s čak 7 hibridnih verzija pogona

Udobnost i komfor u prvom su planu i na visokoj razini,a zvučna izolacija i podešenost ovjesa savršeni za vozača i njegove suputnike
Mercedes E-klase
 Mercedes-Benz AG

Mercedes je krenuo s prodajom redizajnirane i osvježene E-klase te objavio cijene za Hrvatsku, a sada vam donosimo prve dojmove iz vožnje. Naime, nakon virtualnog predstavljanja redizajnirane E klasom zbog koronavirusa, Nijemci su uoči početka prodaje ipak novu E-klasu doveli i kod nas pa smo imali priliku odraditi prve kilometre na hrvatskim cestama, a uskoro stiže i primjerak na test za još više dojmova i detaljniji izvještaj.

image
Mercedea E-klase
Mercedes-Benz AG

Što je novo? Puno toga... E-klasa jedan je od najvažnijih modela u gami Mercedesa i trebalo je pažljivo pristupiti, no ispada da je opseg promjena u izgledu E-klase značajniji u odnosu na standarde koji prate tipičnog dotjerivanje na pola životnog vijeka. Preoblikovana svjetla, rešetka hladnjaka i odbojnik stilski su omekšali lice limuzine koja se od 2016. kada je predstavljena prodala u više o milijuna primjeraka, ali nisu joj uskratili snagu. Promjene u stražnjem dijelu limuzine još uočljivije. Stražnja svjetla sada su protegnuta vodoravno. Formom nalikuju svjetlima A klase i zadiru u poklopac prtljažnika koji je dobio nešto oštriji gornji rub. Istodobno izmijenjena je grafika rasvjete, dok je karavanska izvedba u tom dijelu uglavnom zadržala izgled prethodnika. Za dodatno dotjerivanje povećan je asortimani boja, ali i naplataka od lake legure koje krasi i bolja aerodinamika.

image
Mercedes E-klase
Mercedes-Benz AG

Najveća promjena u unutrašnjost je upravljač. Trokraki, sportski profiliran, dostupan je u tri izvedbe koje kombiniraju kožu i(li) drvo, a većina komandi koje nosi osjetljive su na dodiri što iziskuje malo privikavanja. Dodirne površine manje su podložne prikupljanju otisaka prstiju, a kolo upravljača dobilo je novu generaciju senzora koji učinkovitije registriraju vozačevu kontrolu upravljača. Dio je to novog paketa sigurnosnih sustav jer dok je u prethodnom izdanju vozač zakretanjem upravljača elektronici davao do znanja da upravlja vozilom, kod novog je jednostavno držanje kola upravljača dovoljna povratna informacija. U širokim rasponom sustava koji vozaču pomažu u vožnji sada se ubraja i Active Speed Limit Assist, koji tempomat automatski prilagođava prometnim znakovima, zavojima i raskrsnicama. Istodobno prometni podaci prikupljeni putem Interneta mogu usporiti automobil čak i prije nego što vozač ili radar automobila uoče zastoj na cesti koji može biti skriven u tunelu ili iza zavoja.

image
Mercedes E-klase
Mercedes-Benz AG

Prvi dojmovi za upravljačem su očekivani. Udobnost i komfor u prvom su planu i na visokoj razini. Zvučna izolacija i ovjes, vozača i njegove suputnike poštedjet će svega suvišnog u vožnji, a unatoč dimenzijama koje nisu zanemarive, ne djeluje nimalo nezgrapno ni na uskim zavojitim cestama. Ažuriranje E klase prati novi Mercedesov MBUX multimedijalni sustav s mnoštvom dobrodošlih opcija, ali i sedam plug-in hibridnih verzija (dizel i benzin, limuzina i karavan, sa stražnjim i pogonom na sve kotače). Ponuda klasičnih motor kreće se u rasponu od 156 do 367 KS za benzinske, te od 160 do 330 KS za dizelske, a svi benzinski i jedan dizelaš (300 d) koriste tehnologiju blagog hibrida. Integrirani starter-generator (48-voltni električni sustav) donosi dodatnih 14 ili 22 KS.

image
Mercedes E-klase
Mercedes-Benz AG

Podsjetimo, koncem srpnja u salonima Mercedesa pojavili su se prvi primjerci. Početna cijena nove E-klase 423.890 kuna koliko treba izdvojiti za model E 200d, a do sada najtraženiji E 220d stoji 458.335 kuna. Sve ostale cijene pogledajte ovdje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:14