Rijetki bi se 1963. okladili da će tada premijerno predstavljeni Porsche 911 vremenom postati jedinstvena pojava među automobilima. Recept je jednostavan, mijenjaj što ne valja, unaprijedi što je dobro i drži se svih posebnosti po kojima te kupci cijene.
Zvuči jednostavno, no samo je ekipi iz Zuffenhausena to uspjelo. A uspjelo je i nama raditi na 1. svibnja jer kad se pojavi prilika provozati posljednju generaciju kultnog automobila zaboravi se na sindikalne preporuke.
Carrera S 992 narasla je u svakom smjeru u usporedbi s prethodnom 991 generacijom. Nova je 20 mm duža, 44 mm šira te 41 mm viša. Evolucijski pomak još je očitiji usporede li se dimenzije s modelom iz 1963. od kojeg je novi 911 čak 229 mm duži i 152 mm širi. Cijena je to većeg komfora i sigurnosti. Na cesti automobil izgleda moćno.
Znana silueta kod koje su prednja svjetla nešto okomitije postavljena, a stražnja povezana po cijeloj širini automobila. Novost su kvake koje se pri otključavanju automatski izvlače iz ležišta, a pri zatvaranju sljubljuju uz karoseriju.
Šira stražnjica sad više nije rezervirana za jače modele već i osnovni pokazuje mišiće. Kod Carrere S to znači da je pogoni trolitreni benzinac opremljen s dva turbopunjača.
Motor je identičnog obujma od 2981 kubika, no turbopunjači su veći, kontrola ispušnih ventila elektronski nadzirana, sustav hlađenja zraka u potpunosti je obnovljen, a piezo mlaznice optimizirano kontroliraju raspodjelu goriva po cilindrima.
Rezultat je 450 KS pri 6500/min te 530 Nm momenta pri 2300-5000 o/min koji se isporučuju na stražnje kotače preko PDK mjenjača s osam stupnjeva prijenosa.
Ovaj je 911 iznimno lako voziti. Motor vuče već pri niskim okretajima, a ovisno o modu vožnje mjenjač prebacuje stupnjeve pri nižim ili višim okretajima.
Dokopate li se autoceste u Njemačkoj maksimalna brzina koju ćete dosegnuti penje se na 308 km/h! Uz Sport Chrono paket, 0-100 km/h sada postiže u 3,5 s, a 0-200 km/h za 12,1 s. Uzmite u obzir da vozimo “osnovnu” Carreru S. Ne tako davno takvi su brojevi bili rezervirani za 911 GT2 ili Turbo izvedbe ovog modela.
Zanimljiv je podatak o stvarnom potencijalu ovog osnovnog modela usporedi li se rezultat kruga na Nordschleifeom. Sa 7:25 minuta po krugu 992 zaostaje za 991 GT3 RS svega 5 s! I sve to unatoč povećanju ukupne mase automobila za približnih 50 kg.
Ona sada iznosi 1525 kg, a raspoređena je u omjeru 36:64 između prednje i stražnje osovine. Ovjes je podesiv (Active Suspension Management) te u sportskom modu spušta karoseriju za 10 mm.
Dimenzijama kotača ovaj se model približio super sportskim modelima, sprijeda 20”, 245/35, a straga 21”, 305/30. Promjer stražnjih diskova sada je narastao na 350 mm, a želite li još brutalnije kočnice kao opcija doplate postoje keramičke (PCCB).
Prosječna potrošnja kod ovog automobila i nije na listi prioritetnih informacija, nama je tijekom testa iznosila 11,5 l/100 km.
Unutrašnjost automobila u skladu je s trendovima 21. stoljeća. Prepoznatljiva, no opet potpuno drugačija. Ispred vozača je središnje smješten analogni okretomjer koji dominira instrument pločom.
Ostatak digitaliziran, lijevo i desno po dva okrugla digitalna instrumenta na 7” displejima te na središnjoj konzoli velik displej dijagonale 10.9” intuitivnog Porsche Communication Managementa.
Sučelje ispred vozača je podesivo, pa umjesto putnih informacija na ekranu može biti i navigacija. Hi-tech okruženje inspirirano naslijeđem. Sjedi se nisko, no pristup sjedalima nije zahtjevan.
Tijelo drže odlično te ne umaraju niti nakon duže vožnje. 2+2 koncept zadržan je, no straga će se veselo voziti samo mala djeca. Korisnije će biti preklapanje naslona kako bi se ubacilo koji kofer za put. Prtljažnik je sprijeda obujma 132 litre.
Na izdignutom središnjem tunelu samo mala ručica PDK (Porsche Doppelkupplung) automatskog mjenjača. Kada nakon 57 godina proizvodite i dalje jedan od najpoželjnijih automobila na svijetu tada znate da ste stvorili ikonu.
Porsche 911 jedinstvena je pojava sportskog automobila koji ćete svakodnevno koristiti vi, vaša supruga, a vrlo vjerojatno i vaša djeca kada odrastu. Bezvremenski model za sretnike dubljeg džepa koji sada već u osnovnoj izvedbi pruža fantastične performanse.
Ukratko
Vozačko je okruženje u potpunosti digitalizirano, a iznimka je jedino središnje smješten analogni okretomjer što je još jedna dodirna točka sa slavnim naslijeđem Porschea
Ekstenzija na upravljaču pomoću koje odabirete modove rada automobila, a sve u skladu s vozačevim preferencijama
Stražnje lampe protežu se cijelom širinom karoserije koja je narasla na 1852 mm. Novi 992 je najkompletniji sportski automobil savršeno dobar na pisti, a jednako tako i u gradu
Profilirana sjedala odlično drže tijelo te se i viši vozači mogu lako ergonomski smjestiti za upravljač. Straga zaboravite na prijevoz odraslih, preklopljena klupa korisnija za dodatne kofere
U 57. godini postojanja te 8. generacijskoj izvedbi Porsche 911 ostaje na vrhu. On je najuspješniji primjer evolucije sportskog automobila pri kojoj su odbacivane loše stvari, a zadržana prepoznatljivost i originalnost. Moderan, relevantan i konkurentan zauvijek
Silueta legendarnog Porschea 911 dobro je znana od 1963., a sada je dodatno naglašena većim gabaritima karoserije i ekstremnim promjerima kotača
Adaptivni stražnji spojler automatski se podiže i spušta te za 40% povećava aerodinamičku učinkovitost, a moguće ga je aktivirati i manualno
Svjetla koriste LED tehnologiju, a po prvi puta imamo vanjske kvake koje se uvlače u karoseriju kada se vrata zatvore. Automobil je narastao u svim smjerovima i djeluje zaista moćno. Uglađen, moderan i brz
Promjer diskova je narastao na 350 mm straga jer su i kotači narasli na 21”. Krovni otvor dio je dodatne opreme
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....