Prošli tjedan je obitelj e-tron proširena s Q4 e-tronom i e-tron GT-om, a ovaj tjedan, na sajmu automobila u Šangaju, predstavljen je i koncept A6 e-tron. Međutim, "jedino što ovaj koncept dijeli sa "tradicionalnim" A6 su dimenzije" – veoma hrabra izjava njemačke tvrtke koja američkim potrošačima planira ponuditi više električnih vozila od bilo koje druge luksuzne marke do kraja ove godine.
Koncept A6 e-trona pokazuje nam prvi Audijev automobil koji će biti izgrađen na PPE platformi (Premium Platform Electric). Riječ je o platformi razvijenom u suradnji između Audija i Porschea, a koristit će ju budući Q5 e-tron, Q6 e-tron i električni Macan, koji se očekuju u drugoj polovici 2022. godine.
Iako koncept nosi naziv A6, riječ je o "Sportbacku", tj. coupeu s pet vrata, a dizajn će vjerojatno ostati isti za serijsku verziju. Do sada Sportback nije postojao kao A6, već kao A7, stoga je riječ o novom jeziku dizajna, iako Audi ostaje vjeran tradicionalnim oštrim kutevima i naborima.
Što se tiče aerodinamike, koja je vrlo važna za električni automobil, izgleda da je koncept A6 "glađi" od e-tron GT-a, s impresivnom vrijednosti otpora zraka od 0,22, što je za 0,02 manje od GT-ove. To je postignuto "fastback" dizajnom i agresivnim difuzorom koji usmjerava zrak tako da smanjuje turbulenciju. Prednja rešetka, koja na Audijevim automobilima predstavlja najupečatljiviju značajku, zatvorena je kao na svakom električnom automobilu.
Audi je na konceptu koristio 'Heliosilver' boju, za koju smatra da "pojačava estetsku prisutnost koncepta s trodimenzionalnim efektom dubine", a uz to, navedena boja smanjuje količinu sunčeve energije koja ulazi u tijelo automobila, i njegovu unutrašnjost. Audi navodi kako putnici u mnogim situacijama neće morati koristiti sustav klima uređaja.
Rasvjetni sustavi na modernim Audijima koriste dinamične i fluidne LED svjetlosne nizove koji, zajedno s modernim dizajnom i funkcionalnošću, stvaraju jednu smislenu cjelinu. Koncept A6 e-tron otišao je korak dalje, te njegova prednja svjetla Digital Matrix LED postižu gotovo kinematografsku kvalitetu.
I zaista, prednja svjetla su mini projektor, koja u slučaju stajanja mogu ispred sebe na zid projicirati videoigru za više igrača. Stražnja svjetla koncepta nude 3D-efekt koristeći novu generaciju digitalnih OLED elemenata koji djeluju kao zaslon kao neprekidna traka svjetla.
U sredini koncepta je smještena baterija od 100 kW. S e-tron GT-om dijeli tehnologiju punjenja od 800 vata, što omogućuje vrlo brze brzine punjenja s kompatibilnim punjačem. Audi tvrdi kako je 10 minuta punjenja dovoljno za vožnju od 300 kilometara, a za manje od 25 minuta baterija će doći do 80 posto.
Ukupan domet ovog konceptnog automobila je malo veći od 700 kilometara. Koncept koristi dva motora s ukupnom izlaznom snagom od 503 KS (370 kW) i okretnim momentom od 800 Nm koji automobilu daju pogon na sve kotače. Međutim, početni modeli će vjerojatno koristiti samo jedan motor i ubrzavati do stotke za sedam sekundi, dok će inačice visokih performansi sprint odraditi za manje od četiri.
Audijevi električni automobili s PPE platformom proizvodit će se u Europi i Kini, te proizvođač planira ojačati partnerstvo s kineskim proizvođačem First Automobile Works (FAW). Porsche je tu ideju odbacio, te planira proizvoditi svoje automobile samo unutar Njemačke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....