NIJE IZNENAĐENJE

Zabrinjavajući znak za auto industriju: Kupci počeli izbjegavati kupnju novih auta, evo i zašto

Zahvaljujući nestašicama, inflaciji i ogromnim trgovačkim maržama, kupnja novog automobila pretvorila se u pravu noćnu moru

Novi automobili, ilustracija

 Profimedia

Zahvaljujući nestašicama, inflaciji i ogromnim trgovačkim maržama, kupnja novog automobila pretvorila se u pravu noćnu moru. Uzimajući u obzir sve te probleme, nije iznenađujuće da neki kupci dvaput razmišljaju o potrebi kupnje novog automobila.

Prema srpanjskim uvidima GfK AutoMobilityja, 57% potrošača nema namjeru kupiti novo vozilo. Ta brojka nikad nije bila veća, a izvješće navodi da neke od najvažnijih demografskih skupina izbjegavaju nove automobile. Među vjerojatnim kupcima generacije Y i generacije X, koji su u dobi između 25-42 i 43-57 godina, samo 37% planira kupiti novo vozilo u sljedeće dvije godine.

image

Istraživanje GFK-a

GFK Mobility

To je pad od 8% u odnosu na srpanj 2020., a GfK AutoMobility primijetio je da su "razine slične za one koji namjeravaju kupiti novo ili rabljeno vozilo u sljedeća 3 mjeseca, 6 mjeseci ili 1 godinu".

Zanimljivo je da ni potrošače s umjerenim i visokim primanjima novi automobili ne zanimaju. Za kupce koji godišnje zarađuju između 50.000 i 100.000 dolara (370.000 i 740.000 kuna), samo njih 44% planira nabaviti novo vozilo. To je pad od 10% u odnosu na 2020. godinu.

image

Istraživanje GFK-a

GFK Mobility

Kućanstva koja zarađuju 150.000 dolara ili više također pokazuju manji interes za nove automobile budući da samo 72% njih namjerava kupiti novo vozilo u sljedećih tri mjeseca. Nadalje, 21% tromjesečnih kupaca koji zarađuju između 100.000 i 150.000 dolara (740.000 i 1,1 milijun kuna) gleda isključivo na rabljene automobile. Drugih 19% podjednako razmatra nova i rabljena vozila.

Izvješće također primjećuje da je raspoloženje potrošača tmurno jer samo 21% misli da je dobro vrijeme za kupnju vozila. Te razine nisu viđene od Velike recesije i većina potrošača misli da je dobro vrijeme za pričekati. Gfk AutoMobility primijetio je da ovo "predstavlja prvi preokret u naizgled nezaustavljivom rastu problema u posljednje 2 godine".

image

Istraživanje GFK-a

GFK Mobility

Viša potpredsjednica GfK AutoMobilityja Julie Kenar primijetila je: "Potrošači koji kupuju nove automobile životna su snaga automobilske industrije", ali ti ljudi pred sobom sada imaju mnoštvo prepreka, uključujući cijene goriva, inflaciju i najviše cijene za nove automobile koje industrija nikad nije vidjela do sada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 14:31