S dvostrukim svjetlima sprijeda neodoljivo podsjeća na Hyundai Konu ili Citroen C3. Drugi, pak, zbog goleme kromirane i sasvim uspravne maske hladnjaka i uglate karoserije kao uzor prije vide Rolls-Royce Ghost.
U svakom slučaju, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i uopće ne izgleda kao prethodnih šest generacija serije 7, koja se proizvodi još od 1977. Osim straga, zahvaljujući uskim svjetlima kao na prethodniku iz 2015. Što se izgleda tiče, revolucija, a ne evolucija, kao i 2020. s M3. Jednog od prvih u Hrvatskoj registriranih primjeraka nove serije 7 s tvorničkom oznakom G70 provozali smo ulicama Zagreba.
Benzin? Može. Dizel? Ima i to. Plug-in hibrid? Zašto ne?! Struja? Naravno, samo se u tom slučaju zove i7. V12? E toga, nažalost, više nema, kao ni izdanja s dugim međuosovinskim razmakom i oznakom L. Nema veze, jer je sa svojih 5,39 metara duljine nova Sedmica čitavih 13 centimetara dulja ne samo od dugog izdanja prethodne generacije, nego i od aktualne S-klase (5,34 metra). Uz to je i 4,8 centimetra šira i 5,1 viša.
Problema s prostorom, dakle, nema. Čak ni straga, gdje zavaljeni u kožne fotelje opušteno sjede i dvometraši, uživajući pritom u filmovima i spotovima na ekranu od čak 80 centimetara i to u 8K, pa još okruženi i s 32 zvučnika hi-fi uređaja Bang&Olufsen od 2000 watta. Bolje nego u kino-dvorani...
Nije loše ni sprijeda, na mjestu vozača. Istini za volju, sjedi se prilično visoko, a dvostruku instrumentnu ploču, projekciju podataka o vožnji na vjetrobran, sjedala s ventilacijom i masažom te kristalni prekidač središnjeg upravljačkog sustava iDrive vidjeli smo još 2021. u električnom iX. Jedina prava novost stoga je svjetleća traka koja se proteže s kraja na kraj unutrašnjosti, a sadrži i haptičke prekidače za podešavanje temperature i za otključavanje vrata, odnosno pretinca za rukavice. BMW to zove Interaction Bar.
Sedmica k nama stiže isključivo s pogonom na sva četiri kotača i to kao plug-in hibrid 750e sa 3,0-litrenim motorom i 313 KS, M760e sa 3,0-litrenim motorom i 381 KS, dizelaš 740d s 286 KS i električni i7 xDrive 60 s 544 KS. Primjerak koji smo provozali bio je 740d s u prijenosni mehanizam ugrađenim elektromotorom od 18 KS i 200 Nm, koji daje podršku poznatom 3,0-litrenom rednom šesterocilindrašu sa 286 KS i 650 Nm, pa ukupnu snagu diže na okruglih 300 KS i 670 Nm.
Sjajan motor, gotovo sasvim lišen neugodnog brundanja i podrhtavanja, čak i u prvim minutama rada. A nije da se pritom ništa ne događa... Jer, stisnete li na semaforu odlučnije papučicu gasa, do stotke ćete ubrzati za kratkih 5,8 sekundi, unatoč težini od 2,2 tone, dok je brzina elektronički ograničena na 250 km/h.
Razlog? Šesterocilindraš svih 650 Nm razvija pri svega 1500 okretaja, po potrebi mu pomaže elektromotor sa 200 Nm, a tu su još i sjajan mjenjač s osam stupnjeva, kao i pogon na sva četiri kotača xDrive.
Lijepo se i vozi. Tajna je, dakako u, kad je o luksuznim automobilima riječ, danas već obaveznom upravljanju na sva četiri kotača, koje stražnje kotače po potrebi zakreće za do četiri stupnja (S-klasa do 10 stupnjeva). Posljedica?
Unatoč duljini od 5,39 metara, čak je i u podzemnim garažama lako manevrirati, jer krug okretanja iznosi samo 12,3 metra, gotovo pola metra manje od Serije 5. Iznenađujuće spretna je i na širokim gradskim avenijama, primjerice prilikom promjene trake, a dovoljno je i povratnih informacija na inače ne pretjerano izravnom upravljaču.
Sedmica je, međutim, nevjerojatno udobna, što u prvom redu nije zasluga serijskog zračnog ovjesa i po želji aktivnih amortizera, već mudrog izbora guma (255/45 R20).
I, ne manje bitno, nema run flat. Stoga ne čudi što doslovce lebdi cestom, a iz mirnoće ju ne uspijevaju izbaciti ni udarne rupe ili ležeći policajci. Jedinu nelagodu mogla bi izazvati cijena – 740d xDrive stoji priličnih 132.051 euro.
Kratki dojmovi i činjenice
Sjedi se prilično visoko, ali i opušteno, a pogled najviše privlači svjetleća traka s kraja na kraj. Dvostruki ekran i kristalni prekidač iDrivea već smo vidjeli u električnom iX
Mjesta je kao u priči, a materijali u potpunosti odgovaraju jednoj od najluksuznijih limuzina na svijetu. Zvučnici hi-fi uređaja ugrađeni su i u naslon za glavu
Poznati 3,0-litreni dizelaš s 286 KS dobio je podršku elektromotora od 18 KS, pa se doslovce poigrava 2,2 tone teškom bavarskom limuzinom
Uska svjetla straga jedina podsjećaju na prethodnih šest generacija Serije 7. Sve ostalo je revolucionarno... U vožnji je Sedmica vrlo okretna zahvaljujući suzdržanoj težini (2,2 tone), ali i upravljanju na sva četiri kotača
S visinom od 1,54 metra, Sedmica nadmašuje S-klasu za tri centimetra, pa sprijeda izgleda gotovo kao SUV