Pandemija kao da nije djelovala na potražnju za klasičnim automobilima u posljednjih dvije godine, a prodaja na aukcijama i dalje doseže rekordne razine, unatoč globalnom utjecaju koronavirusa na gospodarstvo.
Pandemija je doduše uzrokovala pojavu novih namjenskih web platforma za trgovanje klasičnim i rabljenim automobilima, poput Bring-A-Trailera i Collecting Carsa, a njihovi podaci ukazuju na povećan apetit na premium tržištu klasika. Godinu ranije (2020.) godine su "kolo vodili" Bugatti i Alfa Romeo modeli, a Hagerty je predstavio listu 10 automobila koji su prošle godine prodani za najveće iznose, evo i liste...
10. 1958. Ferrari 250 GT LWB Berlinetta 'Tour de France'
Prodan za: 6 milijuna dolara (39.8 milijuna kuna), RM Sotheby's
Ukupno je izrađeno samo 72 primjerka 250 GT LWB Berlinette 'Tour de France'. Ovo je posebno jedinstven primjerak, budući da je izvorno bio, i još uvijek je, dovršen u neslužbenoj boji Ferrarija, već u paleti Alfa Romea pod nazivom 'Giulietta Blue', koja je nadopunjena crvenom prugom i unutrašnjosti Havana smeđe kože.
9. 1955. Jaguar D-Type Roadster
Prodan za: 6 milijuna dolara (39.8 milijuna kuna), RM Sotheby's
Jaguar D-Type Roadster prepoznat je kao jedan od najvećih britanskih trkaćih automobila svih vremena, a ovaj model s brojem šasije XKD 518 jedan je od samo 71 proizvedenih. I kao gore navedeni Ferrari 250 GT, završen je u nepoznatom bojom za marku - crvenoj. RM Sotheby's kaže da je u nekom trenutku svog života bio obojen u British Racing zelenu boju, ali je od tada vraćen u tvornički grimizni ton.
8. 2010. McLaren-Mercedes MP4-25 F1
Prodan za: 4.7 milijuna funti (42.5 milijuna kuna), RM Sotheby's
Ovim trkaćim bolidom je upravljao sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton do pobjede na VN Turske 2010. godine u Istanbulu, što ga čini prvim pobjedničkim bolidom kojeg je Britanac vozio ponuđenim na javnoj dražbi. Ono što ovu šasiju čini iznimno vrijednom u očima kolekcionara i F1 entuzijasta je činjenica da ju je Hamilton vozio u borbi s Michaelom Schumacherom. Motor je 2,4-litreni V8 sa sedam-stupanjskim mjenjačem koji se vrti do ogromnih 18.000/min.
7. 1955. Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione
Prodan za: 6.2 milijuna eura (46.7 milijuna kuna), RM Sotheby's
S pola liste koju čine 'ljepotice' iz Maranella, nema sumnje da je Ferrari obično dominanta marka na ovakvim popisima. Ovo je Ferrari 250 GT iz 1955. godine. Samo šest prototipa je razvijeno kao dio Ferrarijevog postupnog ukidanja proizvodnje legendarnog 250 MM-a, svaki s 3,0-litrenim V12 motorom koji proizvodi oko 230 KS. Ovaj model ograničene serije bi zapravo bio neka vrsta preteče cijenjene 250 GT Berlinette TdF koja je dominirala trkaćom scenom tijekom najboljeg dijela desetljeća.
6. 1966. Ferrari 275 GTB Competizione
Prodan za: 7.7 milijuna dolara (51.1 milijun kuna), RM Sotheby's
Još jedan iznimno rijedak Ferrarijev trkaći automobil koji je prošle godine prodan bio je ovaj 275 GTB iz 1966. godine, koji je broj 11 od 12 proizvedenih. Natjecao se u tri navrata na 24 sata Le Mansa od 1967. do 1969. i bio je pobjednik u klasi u svom debitantskom nastupu, a pobjedu je odnio i na utrkama izdržljivosti na Spa-Francorchampsu 1969. (1000 kilometara) i utrkama izdržljivosti na Imoli 1969. (500 kilometara). Nakon svoje trkaće karijere, 275 je došao u Kaliforniju 1970. i prošao kroz ruke još četiri američka vlasnika sve dok ga 1979. nije kupio kolekcionar John Wallace.
5. 1962. Ferrari 268 SP
Prodan za: 7.7 milijuna dolara (51.1 milijun kuna), RM Sotheby's
Prodan tijekom iste aukcije kao i 275 gore, ovaj 268 SP iz 1962. godine također je postigao isti iznos od 7.7 milijuna dolara. Međutim, za razliku od 275 GTB-a, 268 SP-a je na njegovom vrhuncu vodio tvornički trkaći tim. Broj šasije 0798 samo je jedan od šest koji ima V8 motor i karoseriju s nosom 'morskog psa' koju je dizajnirao Fantuzzi, a ujedno je i jedini koji je danas ostao u svojoj izvornoj konfiguraciji.
4. 1972. Matra MS 670
Prodan za: 6.9 milijuna eura (51.9 milijuna kuna), Artcurial Retromobile
Vrhunac prošlogodišnje Artcurial Retromobilove aukcije bila je ova Matra MS 670 iz 1972. godine. Ono što ju je učinilo toliko vrijednom je činjenica da je pobijedila na 24 sata Le Mansa iste godine kada je izrađena. Francuskim trkaćim automobilom do pobjede su upravljali britanski dvostruki prvak Formule 1 Graham Hill i Francuz Henri Pescarolo, koji je osvojio Le Mans četiri puta, a također je uzeo kockastu zastavu na 24 sata Daytone. Šasiju broj 001 pokreće 3,0-litreni V12 motor uparen s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem od Porschea.
3. 1962. Aston Martin DB4 GT Zagato Coupe
Prodan za: 9.6 milijuna dolara (63.7 milijuna kuna), RM Sotheby's
Šezdesetih godina došlo je do velikog sukoba između Ferrarija i Aston Martina. Kada je Aston Martin osvojio prvo i drugo mjesto na 24 sata Le Mansa 1959., Ferrari je odlučio zamijeniti svoj stari 250 GT TdF SWB Berlinettom. Astonov odgovor na to bio je DB4 GT, natjecateljska verzija njihove najnovije grand touring limuzine. Karoserija je bila izrađena od lake legure a ispod poklopca bio je 3,7-litreni redni 'šestak'. Samo 19 primjeraka je napravljeno.
2. 1959. Ferrari 250 California LWB Spider
Prodan za: 10.8 milijuna dolara (71.7 milijuna kuna), Gooding & Company
Mnogo zapunjujućih Ferrarija je na ovom popisu, no ni jedan od njih nije bio toliko tražen kao ovaj 250 GT Long Wheelbase California Competizione iz 1959. godine. Prodan je na Gooding & Companyjevoj aukciji Pebble Beach prošlog kolovoza za nevjerojatnih 10.8 milijuna dolara. Ovo je samo jedan od 10 primjeraka originalno opremljenih sa standardima natjecanja. Ispod poklopca je 3,0-litreni V12 sposoban za oko 253 KS.
1. 1995. McLaren F1
Prodan za: 20.5 milijuna dolara (136 milijuna kuna), Gooding & Company
Daleko najskuplji automobil koji je prodan na prošlogodišnjim aukcijama je bio prekrasni McLaren F1, čime je postavio rekord za najskuplji automobil iz devedesetih koji je ikada prodan, a zanimljivo, prestigao je i primjerak Mc Larena F1 rekordera po cijeni iz 2019.
Verzija kultnog britanskog superautomobila iz 1995. koji je u trenutku prodaje na satu imao samo 390 kilometara osigurala je pobjedničku ponudu od 20.5 milijuna dolara. Ta ponuda daleko je premašila pretprodajnu procjenu od 15 milijuna dolara. 'Ako postoji jedan automobil koji najbolje predstavlja prošlost, sadašnjost i budućnost marke, to je McLaren F1', rekao je David Brynan, viši stručnjak aukcijske kuće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....