Prodaja vozila proizvedenih u Kini naglo je porasla diljem Rusije ove godine nakon egzodusa mnogih zapadnih proizvođača automobila otkako je izbio rat u Ukrajini. U siječnju 2022. kineske marke imale su 9,6 posto udjela na ruskom tržištu automobila. Ta se brojka stalno povećavala tijekom cijele godine, skočivši na 21 posto u lipnju, 27 posto u rujnu i dosegnuvši 31,3 posto do kraja studenoga.
Ukupno 46.403 novih osobnih automobila i lakih gospodarskih vozila prodano je u Rusiji u studenom, od čega je 16.138 jedinica došlo iz Kine. Podaci Udruge europskih poduzeća kažu da se očekuje da će ukupna prodaja novih automobila u Rusiji dosegnuti oko 600.000 za 2022.
Reuters primjećuje da vozila proizvedena u Rusiji prvenstveno odgovaraju onima s manjim budžetom koji doseže oko 1,5 milijuna rubalja (170.000 kuna), dok vozila iz Kine odgovaraju kupcima koji žele potrošiti više od 2,5 milijuna rubalja (282.000 kuna).
"Malo je proizvodnje zapadnih marki automobila i malo uvoza, tako da je tržište podijeljeno između ruske i kineske automobilske industrije", primijetio je ruski automobilski analitičar Vladimir Bespalov.
I Rusija i Kina željne su popuniti prazninu koju su ostavili zapadni proizvođači automobila. To je najočiglednije s nedavnim predstavljanjem Moskviča 3, SUV-a koji će se nuditi s motorom s unutarnjim izgaranjem i potpuno električnim pogonom, a proizvodit će se u ruskoj tvornici kojom je prije upravljao Renault.
Bespalov vjeruje da bi kineski proizvođači automobila sljedeće godine mogli činiti oko 35 posto ruske prodaje i očekuje da će 2023. biti prodano oko 800.000 vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....